Kuinka usein teiän eskarilaiset käyvät suihkussa ?

  • Viestiketjun aloittaja "mimmi"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Poika käy joka ilta. Ja nimenomaan niin että hiukset pestään joka kerta miedolla shampoolla,mutta talviaikaan käyttää vartalonpesuun saippuaa kerran tai pari viikossa. Hikoilee ihan hirveästi pihalla heiluessaan ja tulee aina tukka märkänä kotiin. Eihän se hiki samalta haise kuin aikuisen,mutta tunkkaiselta kuitenkin. Ja jäähän ihon pintaan kalvo kun hiki kuivuu,vaikka se ei haisisikaan.
 
tuo meidän poika ei kävisi varmaan koskaan jos häneltä asiaa kysyisi. En tiedä mikä ihmeen uhma sillä nyt on. Ennen tykkäsi hirveästi saunomisestakin, nyt sekin tehdään itkun kanssa. 3 kertaa viikossa käy pesuilla ja aina pestään myös hiukset.
 
miunmau
[QUOTE="sss";25475752]miksi ette pese hiuksia joka päivä? jotenkin ajattelisin että päähän se eniten lapsella hikoo... yök, rasvatukkia taitaa teidän lapset olla :([/QUOTE]

Ei ole lapsellani rasvainen tukka :)

Se ei itse asiassa rasvoitu "ollenkaan" tai ainakin tuo 2x/vko vesipesu huuhtoo ne rasvat pois. Lähinnä silloin hiukset edes kastellaan, kun niissä on ruuan jämiä.
 
"sanna"
[QUOTE="sss";25475752]miksi ette pese hiuksia joka päivä? jotenkin ajattelisin että päähän se eniten lapsella hikoo... yök, rasvatukkia taitaa teidän lapset olla :([/QUOTE]

eipä aikuisellakaan suositella joka päivä hiusten pesua.Lapsilla talirauhasetkin toimii hitaammin kuin aikuisella.Mun tytöllä ei ainakaan ole koskaan rasvoittuneet hiukset edes tyvestä vaikka kahdesti viikossa pestään.Pitkät hiukset.
 
Heheh
Joka toinen päivä, joskus harvoin menee kolmekin päivää.

Hiukset pestään joka kerta.

Hirvee työ saada se suihkuun, aina hirvee tappelu :( ei tykkää yhtään kun tulee kylmä, sitten se olis lämpösessä suihkussa loppuillan :D
 
"vieras"
Miten teidän lapset käyvät JOKA PÄIVÄ suihkussa?????? Kamalaa veden tuhlausta!! Eihän lapset edes hikoa kainaloista haisevasti yms ja hiukset eivät tosiaankaan rasvoitu lapsilla ainakaan noin nopeaa eri asia teineillä! Vähän järkeä peliin kukkahattutädit. Ei niitä lapsia joka päivä tarvitse pestä!! Ihokin kuivuu ja tulee kauheet vesilaskut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kun mä olin lapsi, niin kävin 2 krt viikossa suihkussa/saunassa ja silloin pestiin hiuksetkin. En todellakaan joka päivä, enkä nykyäänkään käy joka päivä vaan joka toinen ja se on pakko nykyään, koska hiukset rasvoittuu.
 
"minä"
Kylläpäs te ylipesette pieniä lapsianne :O En pese omiakaan hiuksia kuin 2x viikossa, saati sitten eskarilaisen! Meillä suihkussa/kylvyssä käydään yleensä päivittäin, mutta ilman pesuaineita. Shampoota käytetään max 2xkk, silloinkaan ei olisi tarvetta. 11v isoveli pesee kyllä hiuksensa shampoolla noin 3x viikossa, mutta ihan sen takia että muuten alkaisi haista jäkistreenien jälkeen.
 
asdfghjk
Meidän 2v käy suihkussa/kylvyssä joka päivä, hiukset pestään joka toinen päivä. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Eli onpahan sit puhtaus- ja hygienia-asia hallussa, kun vähän kasvaa ja alkaa tosissaan haisemaan. Tarpeeksi näkee likaisia ja haisevia yksilöitä, joilla ei ole peruspuhtaus hallussa. Eikä se kylpy ole pelkästään puhdistumisjuttu, kyllä lapsi tykkää leikkiä vedessä ja rauhoittuu yöunia varten lämpöisessä vedessä.
 

Yhteistyössä