kuinka usein te muut pesette 1v. hiukset?

Meillä kylvetään miltei joka ilta. En ole kyllä käyttänyt shampoota kuin ihan satunnaisesti. Suihkutan vähän hoitoainetta hiuksiin kylvyn jälkeen että saa lapsen 1,5v. hiukset kammattua.

Tarvisko shampoota käyttää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja MinniG:
Meillä kylvetään miltei joka ilta. En ole kyllä käyttänyt shampoota kuin ihan satunnaisesti. Suihkutan vähän hoitoainetta hiuksiin kylvyn jälkeen että saa lapsen 1,5v. hiukset kammattua.

Tarvisko shampoota käyttää?
ei kai sitä tarvis mut ku apteekisa vaa luin siit pullosta kui mietoo ja hellävarasta se on ni pakkoha se oli ostaa! :D
 

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
meillä saunotaan kerran viikossa ja silloin pestään. Kesällä useammin.
Sama Täällä!!! :wave:
Tosin shampoota ei ole vielä käytetty, pitäisikö alkaa jo käyttämään??
Jotenkin olen luullut, että näin pienellä ei vielä tarvitsisi?? Poika siis 1,2kk!
:ashamed:
 
Neiti 1v3kk ja käytössä Natusan Top to Toe. Joka toinen ilta saunotaan/kylvetään ja sillä pestään koko neiti. Joskus on poikkeuksia,että tulee useampi päivä väliin mutta yritetään pysyä tuossa,että pesut on joka toinen ilta. Molemmilla muksuilla on tosi hyvät ihot eikä kuivuudesta kärsi ja molemmat tykkää kylpemisestä. :wave:
 
meillä kylvetään joka ilta, mutta hiuksia shampoolla pestään todella harvoin. Apteekista ostin kesällä Acon baby mousse shampoota, kun hiuksiin meni aina välillä aurinkorasvaa ja se piti tietty pestä pois tarpeen mukaan. Nyt pestään, jos on jotain rasvaa tms. mikä ei vedellä pois lähde pelkältään. Tarvetta ei ole vielä ollut pestä shampoolla säännöllisesti, vaikka tuuhea tukka meidänkin pojalla on ollut syntymästä saakka, vesi on riittänyt.
Hyvä ihoinenkin meillä on, vaikka on atoopikko, pitää tosin laittaa aina kylvyn jälkeen Ceridal lipolotionia vartalolle ja tarpeen mukaan kortisoonivoidetta, mutta kylpeminen pitää ihon parempana kuin pois jättäminen.
 
Kerran tai pari viikossa pesen pojan hiukset tuolla Acon Baby moussella. Hellävarainen, eikä kirvele pikkuisen silmiä. Yleensä toinen pesukerta tulee siitä, pojan hiuksiin on mennyt puuroa, banaania, jugurttia yms. Hän kun haluaa jo syödä itse. Yllättävän hyvin ruoka on mennyt suuhun, mutta silloin tällöin sitä löytyy päästäkin (ellei koira ole ehtinyt nuolla sitä ennen kuin huomaan).
Poju on 1v3kk
 
Meillä kylvetään joka ilta ja hiukset pestään vedellä. Tuosta vesipesusta atoopikolla sen verran, että itse olen atoopikko, ollut koko elämäni. Silloin kun olin pieni, oli vallalla käytäntö, että kerta viikkoon pesulle ja joka ilta vaan rasvaa ihoon. Nykyisin ainakin minulle on ihotautilääkärini sanonut, että suositukset ovat tässä reilussa parissakymmenessä vuodessa muuttuneet. Nykyisin suositellaan pesua joka ilta. Pestään hiet ja liat pois ja rasvat laitetaan aina puhtaalle, hiukan kostealle iholle. En tiedä miten lapsilla homma toimii, mutta ainakin minulla iho on näin paljon parempi ja vähemmän kutiava. Esim. hiki ärsyttää ihoa todella voimakkaasti ja siksi ainakin mun on pakko päästä heti suihkuun pesulle, jos hikoilen enempi.

 
Hei NallePuh82, samat ohjeet on meilläkin pojalle saatu kuin mitä sinulla on. Itsekkin olen atoopikko ja saanut pojan ohjeilla ihoni todella loistokuntoon, kostealle iholle tuota Ceridal lipolotionia ja siinä se, muita rasvoja tarvitaan todella harvoin.
Mutta toki me kaikki olemme yksilöitä ja reagoimme kukin tavallamme hoitoihin ja näin tietenkin tapoja hoitaa on monia, mutta kuitenkin lopputulos voi olla loistava. Se pitää aina muistaa, mikä toisella on mansikka, niin toiselle se onkin sitten mustikka parempi.
 
meillä on 1,2 v pojalla käytössä kylpiessä kylpyöljy (ihan vaan dailyn) ja sitten suihkussa ja saunassa on natusan pesuvoide. Tukka menee siinä samalla molemmilla aineilla. Pesulla yleensä 2-3 pv:n välein. Ja rasvailut vaan silloin tällöin pesun jälkeen.
 
Hui kun te olette aktiivisia kylpijöitä ;) Meillä käydään kylvyssä tai saunassa kerran viikossa... Mut tytöllä on niin kuiva iho kuten äidillään, että siksi kylpemiset rajotettu kertaan viikossa. Aamuin illoin pestään tietenkin naama, kädet ja pepun seutu.
 
Meillä käydään myös kerran viikossa saunassa ja samalla kylvetään. Muuten pestään tietysti kasvot, kädet, pyllyt päivittäin ja suihkutellaankin, jos tarvii. 5-vuotiaan hiukset pestään lasten shampoolla, mutta 2-vuotiaamme hiuksia pestään pelkällä vedellä ( lääkärin ohje ) ja samoten 8kk:n ikäinen ihan pelkällä vedellä. Meillä on keskimmäinen lapsi kärsinyt kuivasta ihosta ja välillä on tosi pahaa ihottumaakin, joten vältän shampoota ja saippuaa. Lääkäri neuvoi meitä, että ihoa ja tukkaa on hyvä pestä ihan vaan kosteusvoiteella, sillä tulee hiuksetkin ihan puhtaaksi eli ei jää mitenkään rasvaisen tuntuiseksi. Tosin meidän tytöillä ei ole vielä kovin paljon tukkaakaan, kumpaisellakaan =)
 
unikuu108
meillä käydään uimassa kerran viikossa milloin vauvauinnin sääntöjen mukaan pestään (kaikki yli 1- vuotiaat) saippualla ja sitten kotona käydään 1 kerran kylvyssä ja pestään vedellä/rasvalla. silloin tällöin1-2-3 krt kk käydään saunassa. Meillä myös vähän kuivaihoinen joten kylvyn/uinnin/saunan jälkeen rasvataan/öljytään kunnolla. samoin myös pyllyn/naaman/käsien pesun yhteydessä rasvaa..
 
kyllä mä ton pienemmän hiukset oon pessy joka kylvyn yhteydessä (pari kertaa viikossa) koska hiuksissa on aina jotain ruokaa tms. Esikoisella ei tuossa iässä ollut hiuksia joten ei tarvinnu pestä ku vedellä.
 

Yhteistyössä