Kuinka usein syötte kasvisruokaa? Jos ette koskaan, ni miksi ette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vegetable
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No eipä ikinä syyä pelkkää kasvisruokaa.

Kasvisruoka on mielestäni turhaa. Joudut syödä sitä älyttömät määrät jos meinaat saada siitä jotakin ihmiselle sopivaa ravintoa. Ihminen kykenee hyödyntämään kasviproteiinia hyvin heikosti lihaan nähden. Kasvisten syöminen ei todellakaan ole ympäristöteko tehotuotettuna!

Siinä vaiheessa kun kasviksia syödään oikein runsaasti (etenkin koisokasveja) niin osa ihmisistä saattaa saada oksalaatti/lektiini/glyfosaatti ongelmia jne. Tämä ilmenee iho-oireina, suolistovaivoina, nivelkipuna jne.

Kuidut blokkaavat lisäksi ravinteita.🤷‍♀️

Lisäks, glyfosaatti-intoleranssi on vahvasti tätä päivää, moni ei oikein voi syödä viljoja jne. (autoimmuunisairaudet)

Tässä yksi mahdollinen tekijä(?).
Tämän ihan vain poimin nopeasti heti ekalta sivulta, tästä on tehty myös samansuuntaisia tutkimuksia mutta niitä en etsi tähän hätään, menen nukkumaan.
Alla oleva kirjoitus 9.1.2015 - mitähän lie nykypäivänä!!!?

”1970-luvulla autismi oli äärimmäisen harvinainen: vain yhdellä lapsella 10 000:sta oli sairaus normaalien ympäristöolosuhteiden vallitessa. Viime vuonna tämä oli kasvanut arvioituun yhteen joka 68:ssa, joka on terävä kasvu, joka täytyy huomioida. Seneff katsoi autismimääriä koulujärjestelmän ensimmäisellä luokalla ja löysi suoran yhteyden sairauden ja Monsanton Roundup Readyn kasvaneen ruiskutuksen välillä, myrkyllinen kemikaali, jota kutsutaan glyfosaatiksi.

Hän sanoo: ”Huolestuin vuosia sitten, kun näin (autismin) lisääntyvän ja ihmiset sanoivat: ”Ai, se on vain lisää raportointia ja diagnooseja.” ”Mutta se on vain keino piilottaa todisteet.”

Aivan. Kovin harvassa ovat ne ihmiset, joiden ateria koostuu pelkästään lihasta/kalasta. No, ehkä Lissu joskus...
Ei enää niin harvassa, ihmiset ovat huomanneet pääsevänsä muun muassa autoimmunisairauksista eroon karnivoren (tai punainen liha, suola ja vesi) avulla ja ovat kertoneet siitä kaverillekin.

Ei vain liha ja kala,
vaan,
lihasta, merenelävistä, munista, maitotuotteista jne.

Apropoo, Suomesta (täällä meillä karnivoreja on käsittääkseni suht vähän) löytyy silti tällainen sivusto:
👍

Äkkiseltään kun vilkaisee tuota Lissun linkkiä niin sitä ei ole päivitetty ollenkaan tämän vuoden puolella. Mitä on tapahtunut? Ja kohta tämäkin vuosi loppuu.

Äkkiseltään kun vilkaisee tuota Lissun linkkiä niin sitä ei ole päivitetty ollenkaan tämän vuoden puolella. Mitä on tapahtunut? Ja kohta tämäkin vuosi loppuu.
Niinpä. Nyt ainakin on juuri tullut uutta juttua mikä kannttaisi melkeimpä laittaa. Tuo suomalainen sivusto ei ole minulle niin tuttu, vähän vain olen selaillut sieltä täältä.

En tiedä onko tällaisia sivuja enemmän Suomessa….

Onko sun ihan pakko Lispetti jokaiseen ruokaketjuun ja muihinkin tunkea noita sun lihajuttujasi? Jos joku haluaa sinun valinnoistasi kysyä, niin varmaan voi kysyä, mutta pysyisit joskus aiheessa!

• Haha
Reactions: Lispetti
Onko sun ihan pakko Lispetti jokaiseen ruokaketjuun ja muihinkin tunkea noita sun lihajuttujasi? Jos joku haluaa sinun valinnoistasi kysyä, niin varmaan voi kysyä, mutta pysyisit joskus aiheessa!
Onko pakko tuputtaa vegehöttöä/yliprosessoitua roskaa jokaisessa ruokaketjussa?😁
Kysyikö joku heidän valinnoista, ei, kyllä he kertovat silti valinnoistaan.😁

Olet vähän höpsö?
AP kysyi!😂
TÄSSÄ ketjussa nimenomaan kysyttiin että jos ette syö kasvisruokaa niin miksi ette!

Onks pakko jos ei taho?😁

Onko pakko tuputtaa vegehöttöä/yliprosessoitua roskaa jokaisessa ruokaketjussa?
Kysyikö joku heidän valinnoista, ei, kyllä he kertovat silti valinnoistaan.

Olet vähän höpsö?
AP kysyi!
TÄSSÄ ketjussa nimenomaan kysyttiin että jos ette syö kasvisruokaa niin miksi ette!

Onks pakko jos ei taho?

Mä en ole kyllä nähnyt kenenkään "tuputtavan" täällä mainitsemiasi asioita. Sinä sen sijaan tunget omaa lihatarinaasi useampaan ketjuun, silloinkin, kun joku kysyy jotakin hyvää kasvisruokareseptiä.

• Haha
Onko pakko tuputtaa vegehöttöä/yliprosessoitua roskaa jokaisessa ruokaketjussa?
Kysyikö joku heidän valinnoista, ei, kyllä he kertovat silti valinnoistaan.

Olet vähän höpsö?
AP kysyi!

Onks pakko jos ei taho?

Siks toisekseen ketju on miltei 15 vuotta vanha.. varmaan aloittaja into piukkana tulee lukemaan jonkun lispen vastauksia.

• Vau!
Mä en ole kyllä nähnyt kenenkään "tuputtavan" täällä mainitsemiasi asioita. Sinä sen sijaan tunget omaa lihatarinaasi useampaan ketjuun, silloinkin, kun joku kysyy jotakin hyvää kasvisruokareseptiä.
Älä höpötä, kyllä tuputetaan.
Siks toisekseen ketju on miltei 15 vuotta vanha.. varmaan aloittaja into piukkana tulee lukemaan jonkun lispen vastauksia.
Onko väliä sillä on kuinka vanha ketju on, voidaanhan asioista silti keskustella.🤷‍♀️

Sun keskustelu on samojen asioiden toistoa, ainakin siis tässä ruokajutussa. En usko, että kukaan täällä sun paasaamisesi johdosta olisi niin hullu, että alkaisi syödä pelkkiä lihaperäisiä ruokia..
Miksi oletat että jos kirjoitan jotakin niin sinun on toimittava sen mukaan? Oletko joku tahdoton nukke?
Nyt herätys!

Mitäs jos käsken syödä pa**a? Samalla tyyliin kuin perus kauppiaat?

Asioistahan vain keskustellaan täällä, ja jaetaan kokemuksia jne. - eikö niin?

Olen kyllä melko huolissani joidenkin ihmisten aivotoiminnasta nykypäivänä!🫣

Meillä syödään kasvisruokaa noin 3-4 krt viikossa. 2-3 päivänä syödään sitten lihaa tai kalaa.

Syömme kasvisruokaa, koska se on terveellistä, ekologisempaa ja tuleepahan ainakin syötyä niitä kasviksia tarpeeksi, eli vähintään se puoli kiloa päivässä. Ja hyväähän se on tietenkin myös.
En syö ainoastaan kasviksia, koska ihmisen ruuansulatus elimistö ei ole tarkoitettu ainoastaan kasviksille.
Puhtaasti kasvissyöjien ruuansulatusjärjestelmä on erinlainen kuin ihmisen, niillä on jopa useampi mahalaukku jotta saavat ravinteet paremmin otettua kasviksista, kun kasvikset on vaikeasti sulavia.

Miksi oletat että jos kirjoitan jotakin niin sinun on toimittava sen mukaan? Oletko joku tahdoton nukke?
Nyt herätys!

Mitäs jos käsken syödä pa**a? Samalla tyyliin kuin perus kauppiaat?

Asioistahan vain keskustellaan täällä, ja jaetaan kokemuksia jne. - eikö niin?

Olen kyllä melko huolissani joidenkin ihmisten aivotoiminnasta nykypäivänä!🫣

Jokuhan voi aina tarttua toisen neuvoon tällaisellakin palstalla, varsinkin kun mainostat itseäsi "ravintoasiantuntijana".

Itse en, sen verran on tuota elämänkokemusta ja osaan erottaa jyvät akanoista.

Herää tietysti myös kysymys, miksi koet tärkeäksi toitottaa noita omia valintojasi täällä kaiken aikaa, ja levittämässä suorastaan perätöntä tietoa. Et anna itsestäsi kuvaa kovin välkkynä, vaan juuri itse vaikutat "tahdottomalta nukelta", kun haksahdat kaiken maailman "asiantuntijoiden" tutkimuksiin ja videoihin. Eli se siitä "ajattelusta omilla aivoilla". Jos ne ovat pahasti huonolaatuisen rasvan tukkimat, niin toisaalta liekö ihme.

Jokuhan voi aina tarttua toisen neuvoon tällaisellakin palstalla, varsinkin kun mainostat itseäsi "ravintoasiantuntijana".

Itse en, sen verran on tuota elämänkokemusta ja osaan erottaa jyvät akanoista.

Herää tietysti myös kysymys, miksi koet tärkeäksi toitottaa noita omia valintojasi täällä kaiken aikaa, ja levittämässä suorastaan perätöntä tietoa. Et anna itsestäsi kuvaa kovin välkkynä, vaan juuri itse vaikutat "tahdottomalta nukelta", kun haksahdat kaiken maailman "asiantuntijoiden" tutkimuksiin ja videoihin. Eli se siitä "ajattelusta omilla aivoilla". Jos ne ovat pahasti huonolaatuisen rasvan tukkimat, niin toisaalta liekö ihme.
Luepas hyvä ihminen jotakin tutkimuksia tuosta sinun ”huonolaatuisesta” rasvasta niin opit syömään oikein.
Ehkä lisäännyt ja hormonitoimintasikin on normaalia kun kehosi saa jotakin muutakin kuin yliprosessoitua kasvirasvaa margariinista/rypsiöljypullosta jne.

Vegaanin anemia ja yliprosessoidun tuotteen tuoma aivosumu estää vissiin ottamasta itse selvää asioista ja kyseenalaistamisen.🧐

Yhteistyössä