Kuinka usein soitata/tekstaat miehesi kanssa päivän aikana kun olette kumpikin töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vierailija"

Vieras
Meillä on töissä (avokonttori) vähän outo tilanne kun yksi työntekijä juttelee ja tekstaa jatkuvasti miehensä kanssa. Siis ainakin puhelu tunnissa ja jatkuvia tekstareita päälle. Jotenkin tuntuu että mies on se aktiivisempi ja kyselee että missä oot ja mitä teet -tyyppisiä kysymyksiä :( Sellaista pientä "kontrollointia", koska vaimo nyt pääsääntöisesti kuitenkin on töissä ja tekee töitä.

Kuulen siis tahtomattani näitä puheluja... Mutta siis siihen otsikon kysymykseen. Mä ja mies soitetaan yleensä kerran päivässä ja sovitaan/vahvistetaan että kumpi kerkeää aikaisemmin hakemaan lapset päikkäristä. Siinä se. Joskus jos on joku projekti menossa, niin saatetaan laittaa vielä sähköpostia.

Pääasiassa ei ole tarvetta, lähinnä vain jos tule muutoksia suunnitelmiin tai tarvitsee jotain varmistaa. Ei mun hommissa edes ehtisi miehen kanssa jutella mitään turhaa, saatikka haluaisinkaan.

Ei koskaan soitella, joskus laitetaan viestiä, mutta itse en voi pitää puhelinta töissä, vaan minun pitää erikseen käydä laukkukaapilla sitä katsomassa. Eli jos on kiire, voi 12 tuntia mennä etten vilkaisekkaan puhelinta. Siinähän viestittelee...

mul on töis kiire mutta ehkä kerran pari päivässä. jos ei oo mitään asiaa niin sitten ei yhtään. nyt on paljon asioita kun rakennetaan ja selvitettäviä asioita on paljon

Jos joku uusi ja merkittävä tieto tulee, esim.että joku lapsista sairastunut kesken koulupäivän tms. Lounas- ja kahvitauoilla sitten muuten tarpeen mukaan. Ei joka pv. Useammin mies postaa työmatkabussista faceen.

Soitetaan jos tulee jotain "oikeeta" asiaa. Päivän mittaan tulee silti viestiteltyä helposti kymmeniäkin vieestejä, jos töissä on hiljaista. Meillä on molemmilla iPhonet, eli imessaget jotka on ilmaisia ja vähän chat-tyylisiä. Siellä leperrellään toisillemme pitkin päivää ja kerrotaan turhia kuulumisia. Puhutaan toisillemme kyllä muutenkin sellaisia ''sokerisia'' todella paljon.

Mutta jos olen esim. kaverin kanssa kahvilla, en ota mieheen mitään yhteyttä eikä se ota minuun, ellei tosiaan tule jotain oikeaa asiaa.

Eipä juuri tule soiteltua. Mies soittaa, jos tulee joku yllättävä työvuoron muutostarjous. Mä laitan viestiä, jos täällä kotona tapahtuu jotain todella ihmeellistä tai tarvitaan kaupasta jotain. Eisiis edes kerran päivässä!

Jos tulee jotain oikeeta asiaa niin sitten soitan tai tekstaan, esim. joudun jäämään ylitöihin niin varmistan mieheltä että ehtiihän se ajoissa kotiin mutta yleensä menee viikkoja ettei työpäivien aikaan soitella.

Miksi ihmeessä pitäisi olla yhteydessä 10 kertaakin per päivä? Kuulostaa läheisriippuvuudelta.

Niin no. Ei kai sitä PIDÄ olla yhteydessä, mutta itse ainakin mielelläni pidän mieheen yhteyttä päivän mittaan. Ikävöin häntä ja on kiva viestitellä tylsinä hetkinä jotain turhanpäiväisyyksiä. Mutta jos menen esim. sukuloimana viikonlopuksi, sinä aikana vaihdetana tyyliin pari viestiä, koska on muutakin tekemistä. Ehkä tää on jollekin läheisriippuvaista, mutta me tosiaan vietetään lähes kaikki vapaa-aikamme yhdessä, ellei sitten nähdä muita kavereitamme tms. Meillä on kivaa yhdessä :)

Yhteistyössä