Kuinka usein siivoatte "kunnolla"?

  • Viestiketjun aloittaja Mopin karttaja
  • Ensimmäinen viesti
Mopin karttaja
Niin, tulipa vaan mieleen kysäistä,että kuinka usein siivoatte oikein rätin ja mopin kera koko huushollin?Itse kyllä imuroin usein ja pidän paikat muutenkin järjestyksessä,mutta tuo rätti&moppi-vaihe tökkii pahasti!Sitä tapahtuu noin kerran kuussa ja aina se innostaa yhtä vähän.Wc tulee putsattua kunnolla useammin,mutta kylppäri ja sauna suurin piirtein kerran puolessa vuodessa...Miten teillä muilla sujuu nämä "naisten hommat"?Olenkohan ainut löysäilijä vai kenties patalaiska ämmä,hmm...
 
Gitanjali
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 13:45 Mopin karttaja kirjoitti:
Itse kyllä imuroin usein ja pidän paikat muutenkin järjestyksessä,mutta tuo rätti&moppi-vaihe tökkii pahasti!Sitä tapahtuu noin kerran kuussa ja aina se innostaa yhtä vähän.Wc tulee putsattua kunnolla useammin,mutta kylppäri ja sauna suurin piirtein kerran puolessa vuodessa
Suurinpiirtein samaa luokkaa on meikäläisen innostus mopittamiseen...pahimpia läiskiä pyyhin useammin, mutta jotenkin se siivous innostus tuppaa loppumaan just siihen lattian pesuun...kun sitä ennen on järkkäillyt 2-3 tuntia tavroita ja vaatteita kaappiin ja pessyt pyykin ja astiat (tai siis kone :saint: )..niin keskittyneisyys herpaantuu juuri h-hetkellä. Sitäpaitsi siistiltä näyttää jo imuroimisen jälkeen B)
 
Koko talon perusteellisen siivouksen tekee tällähetkellä siivooja x 2/kk. Tosin nyt kesätauko. Olen käyttänyt samaa siistijää 7 vuoden ajan olen tyytyväinen. Aivan mahtava tunnelma. kun tulee töistä kotiin ja peilit kiiltää ja pesuaine tuoksuu! Siivouksen saa kotitalousvähennykseen.

Oli minulla kerran myös tallainen rinki-työllistetty. Siivosi, viikkas pyykkejä, teki ruuan. Mutta suurin tarve oikealle oikein tehdylle siivoojalle ja olen hyvällä omallatunnolla pitänyt siivoojan vaikka nyt ä.lomalla lomailenkin......siksipä tuo siivous ei sovi mulle
:LOL:
No, paljon pitäisi väliaikoina myös itse siistiä. Teen sitä hieman kerrallaan, en koko kämppää kerralla. Itse kyllä oikeastaan siivoamisesta pidänkin, mutta en tavaroiden "järjestelemisestä" paikoilleen, mitä tällaisessa 4 pojan ja yhden miehen ja yhden naisen taloudessa on tosi tosi paljon!
 
Kerran kuussa perusteellinen siivous ja siinä välillä imurointia. Kun pitää paikat muuten järjestyksessä ja palauttelee tavarat käytön jälkeen paikoilleen niin huusholli pysyy siistin näköisenä. Pientä puunausta teen siivouskertojen välillä mutta matot ulos ja moppi käteen kerran kuussa!
Ja sotkemassa meitä on kolme!
 
Kiinnostais kans teerenpilkun tiedot

Mä siivoon jotain kerran kuussa mopin kera, voitaneen laskea näin kun siivoan osissa kun muuten menisi koko päivä jos matot yms. koko talosta veisi pihalle. Kerran viikossa imuroin suurinpiirtein ja pesen keittiön, eteisen ja telkkarihuoneen ja joka toinen viikko mopin kanssa joko yläkerta tai sitten vähemmän käytetyt alakerran huoneet.

Olen houkutellut tätiäni perustamaan firman muttei ole vielä ainakaan innostunut ja varasin muuten itelle jo perjantai- iltapäivän. Saa nähä.
 
taloudesta löytyy koira, joten imuriin tartuttava joka päivä.... :ashamed:
Lattiat pesen 2-3 kertaa viikossa ja samalla huitaisen pölyt.

Olen tällänen innokas pintapuolen siivoaja, mutta kun pitää ruveta siirtelemään huonekaluja että saa imuroitua alta ,niin olen laiska....

Sotkemassa lisäkseni mies ja kolme lasta.

Siivooja edes kerran kuussa olisi LUXUSTA.... !!!!!!!!!!!! *haaveilee.... * :p
 
Minä taidan olla harvinaisen laiska siivouksen tekijä. Imuroin yleensä kerran viikossa, usein vierähtää kaksi. Vessan pesen viikoittain. Mutta että luuttuaisin lattioita, huh, joulun alla ja lasten ( 3 kpl) synttäreiden seutuun niin siihen se melkei jää. Keittiön pöydän alus täytyy luututa hieman useammin. Vaan eikös sitä sanota ettei pidä liian hygieenistä olla niin lapsetkin välttyy allergioilta =) .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 19:19 Sannaliina kirjoitti:
Teerenpilkku, Mitä maksat siivoojasta 2xkk? Ja kuinka kauan tekee teillä töitä päivässä?
Tuossapa juuri tarkastin ja hieman kauhistuinkin....mutta tällä hetkellä alv.n kanssa 107 e kerta. Työskentelee n 5.5-6 t, joskus 6,5 ja siivottavana on n 200 neliötä kahdessa kerroksessa. Mattoja ei juurikaan ja aika paljoin paljasta pintaa. Vuodevatteet vaihtoi ennen, mutta tällähetkellä ei. Tuo omat aineet ja välineet, keskuspölynimuria käyttää tietty. Hinta on juuri noussut hieman, mutta toisaalta yhä sen väärtti.
 
Mulla nämä siivoushommat vähän vaihtelee fiiliksen mukaan, mutta viime aikoina olen ollut aika viitseliäs. Imuroin ja moppaan alakerran noin joka toinen päivä. Yläkertaan koira ei pääse (pääsisi jos uskaltaisi tulla portaisiin =) ), joten yläkerran imurointi/moppaus jää kertaan viikossa, usein pelkkä imurointi riittää. Pölyjä en niinkään ole kiinnostunut pyyhkimään, kuten en myöskään pesemään vessoja ja kylpyhuonetta. Mutta nekin on tehtävä kerran viikossa, no jaa, pölyt ehkä kerran kahdessa viikossa =)
 
archie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 23:07 mamma71 kirjoitti:
Minä taidan olla harvinaisen laiska siivouksen tekijä. Imuroin yleensä kerran viikossa, usein vierähtää kaksi. Vessan pesen viikoittain. Mutta että luuttuaisin lattioita, huh, joulun alla ja lasten ( 3 kpl) synttäreiden seutuun niin siihen se melkei jää. Keittiön pöydän alus täytyy luututa hieman useammin. Vaan eikös sitä sanota ettei pidä liian hygieenistä olla niin lapsetkin välttyy allergioilta =) .
no mulla sama homma, tosin vessan pesukin on harvemmin. Vähän hävetti kun piti yhteen tukimuslomakkeeseen täyttää milloin viimeksi olohuoneen ja lastenhuoneen lattia on pesty enkä edes muistanut milloin viimeksi, oisko ollut joskus ennen joulua. :ashamed:
 
Ehkä kerran kuussa luutuilen perusteellisesti. Jos oikein laiskottaa, niin silloinkin vain imuroin ja luutuilen mattojen välit. Lasten sotkuja keittiöstä on tosin pyyhittävä päivittäin ja kura-aikana eteisestä, mutta muutoin melko laiska olen siivoamaan. Perheessä aikuisten lisäksi kolme lasta sotkemassa ja neljäs tulossa. Nyt on hyvä syyttä selkäkipua...ei tarvitse siivota niin usein
;)
 
Siivoilen aina silloin kun joku tulee kylään.Imuroin ja moppaan lattiat ja pyyhin pölyt.Mutta kun vieraita ei käy kovin usein niin joudun tekeen sitä muulloinkin.Ehkä imuria käytän 1-3 kertaa viikossa kissan karvoja vähentääkseni konttaajalta.Tietty silloin pyrin myös pyyhkiin välipaikat.WC siivous tulee eteen noin joka toinen päivä.Että kyllä sitä s
iivottavaa riittää.Kaksi lasta,kissa ja mieheni teettävät työtä. =)
Siivoojan ottaisin mut eivät lupaa tulla tekeen mulle mitään kun saan ittekin tehtyä. :(
 

Yhteistyössä