Kuinka usein siivoat?

  • Viestiketjun aloittaja siivousta
  • Ensimmäinen viesti
siivousta
Niin eli siis kuinka usein teillä siivotaan ja millä tavalla? Tai siis kuinka perusteellisesti? Perheen koko?

Meillä 2aikuista + vauva tulossa ihan näinä päivinä.
Oon siivonnut yleensä kerran viikossa kunnolla, eli pyyhin kaikki hyllyt ja tasot, imuroin ja pesen lattiat, pesen vessan, vaihdan petivaatteet ja pyyhkeet sekä tamppaan matot. Pyykkiä pesen toki sitä mukaan, kun sitä kertyy. Ja toki imuroin noin joka toinen päivä, kun roskaa kuitenkin kertyy.

Nyt oon pari kertaa lipsunut, etten joka viikko ole jaksanut hyllyjä pyyhkiä. Viime viikolla onneksi jaksoin siivota koko talon. Tänä aamuna sit vaan pikaisesti pöydät puhtaaksi ja imuroin sekä pesin lattiat. Saa kelvata viikkosiivouksesta.

Mä mietin, et siivoanko liikaa? Toisinaan kamala stressi, ku "pakko" siivota joka viikko että itse viihtyy. Mies varmaan siivois kerran vuodessa jos sais päättää :D
 
jokapäivä siivotaan, niin että on siistin näköistä, kerran viikossa(tarpeen mukaan 2) tehdään isompi siivous:pyyhitään pölyt,imuroidaan, pestään kylppärin lattia ja kaikki muukin perusteellisesti. Lattiat pesen n.kerran kuussa.
 
mulla ihan sama tahti,ja sama tilannekin vielä :D miehen kanssa kahden asutaan,mutta raskausviikkoja kasassa 38+0 :D en meinaa millään osata hiljentää tahtia,vaan kokoajan pitää olla siistiä että itse viihtyy =)

meillä kans mies varmaan siivois harvemmin jos sais päättää.. sitä taitaa ärsyttää ku heilun koko ajan rätti tai imuri kourassa :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sunniee:
mulla ihan sama tahti,ja sama tilannekin vielä :D miehen kanssa kahden asutaan,mutta raskausviikkoja kasassa 38+0 :D en meinaa millään osata hiljentää tahtia,vaan kokoajan pitää olla siistiä että itse viihtyy =)

meillä kans mies varmaan siivois harvemmin jos sais päättää.. sitä taitaa ärsyttää ku heilun koko ajan rätti tai imuri kourassa :D
Mullakin RV 39+3 :D Juu meilläkään miehen mielestä esim. petivaatteita ja pyyhkeitä ei tarviis joka viikko vaihtaa. Mä taas tunnen oloni jotenkin likaiseks jos en vaihtais. Ja ärsyttää ku laminaatilla näkyy jalan jälkiä ku kävelty suihkusta pois :D Ja ei niitä varmasti kukaan muu huomaa ku minä!
 
vähintään joka toinen päivä imuroin. rikkaimurilla ja mopilla päivittäin keittiö. sitten pölyjä pyyhin tarpeen mukaan, perusteellisemmin siivoon kerran,pari viikkoon. ja yleistä järjestelyä teen päivittäin, ettei pääsisi syntymään hirveää kaaosta.
mattoja pyrin käyttämään ulkona ainakin kerran kuussa, useemminkin ois tarve kyllä, mut ei jaksa sitä rumbaa.

nyt hellepäivinä oon vähän laistanut, pikasiivouksella menty.

ainiin, meitä on minä ja kaksi lasta.
 
siisti ennen
Voin sanoa omasta puolestani että siivousinto laantuu kun vauva syntyy, ainakin sitten kun se oppii liikkumaan. Olen itsekin sellainen että siistiä pitäis olla mutta lapsen myötä oon lipsunu siitä koska se on turhaa kun lapsi sotkee.. Petivaatteet pyrin vaihtamaan kyllä kerran viikossa ja imuroidakin mutta aina ei jaksa, varsinkaan näillä helteillä,huh!
 
..
imuroin2-6 kertaa kk, pölyt pyyhin 1-4kk, vessan siivoan n.1 kerran viikossa.lakanat vaihdan tarpeen mukaan ja tiskaan joka päivä. likaista ja sotkuista meillä ei silti ole.
 
k
Meillä 2aikuista 2lasta. Joka päivä jotain imurointi, pyykit, keittiö ainakin.. Pölyt kerran viikkoon samoin lattioiden pyyhkiminen joskus laiskottaa ja otan vaan mattojen välistä.. Vessa 2 kertaa viikkoon.
 
Mie
Pari kertaa viikossa kunnolla ja joka päivä ylläpito siivousta. Nyt kämppä on pommin jäljiltä, kun matot on vielä kuivumassa. En viiti siivota ennen kuin saan ne puhtaana lattialle. Toivottavasti ne kuivuu jo illaks. Huomenna meinaan lähdetään mökille ja olis kiva tulla sieltä puhtaaseen kotiin.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Meillä 2aikuista 2lasta. Joka päivä jotain imurointi, pyykit, keittiö ainakin.. Pölyt kerran viikkoon samoin lattioiden pyyhkiminen joskus laiskottaa ja otan vaan mattojen välistä.. Vessa 2 kertaa viikkoon.
Siis tuo imurointi vaan kesällä jokapäivä hiekan takia. Talvella menee 3 kertaa viikko.
 

Yhteistyössä