Kuinka usein seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minni100

Vieras
Kuinka usein harrastatte seksiä kun raskaus on toiveissa?

Toisissa paikoissa lukee, että kannattaisi harrastaa joka päivä, jotta simpoissa ei olisi DNA-vaurioita. Toisaalla taas, että joka päivä, jotta siittiöitä ehtisi kertyä tarpeeksi. Kumpaa siis uskoa?

"Yhdynnässä ei tarvitse kierron keskivaiheillakaan olla joka päivä. Siittiöt elävät kaksi tai kolme päivää, joten joka toinen tai joka kolmas päivä on riittävän usein. Liian tiheistä yhdynnöistä voi olla jopa haittaa, jos siittiöt eivät ehdi uusiutua."

"Päivittäinen seksi parantaa siittiöiden laatua ja saattaa siten parantaa raskauden mahdollisuutta, australialaistutkimuksessa väitetään. Miehen hedelmällisyyteen yhdyntätiheys (siemensyöksyjen tiheys) saattaa vaikuttaa huomattavasti: Australiassa tehdyn tutkimuksen mukaan jo muutaman päivän pidättäytyminen seksistä lisää sperman DNA-vaurioiden määrää."

Kiitos jos joku jaksaa vastata :)

Ööh, no meillä oli tosi hiljainen kausi menossa ja edellisestä kerrasta varmaan useampi viikko, kun se sitten kertalaakista meni maaliin... Asiaa ehkä edesauttoi se, että oltiin ihan tjot-meiningillä liikkeellä, ei siis mitään yrittämisstressiä. Joskus näinkin.

me ollaan harrastettu joka pv ja ekasta mahdollisesta kierrosta sitten tullut tärppi 2 krt. Me kyllä muutenkin ollaan kai aika aktiivisia... Mä vähän epäilen kyllä, että jos se on pakkopullaa, niin ei välttämättä hirveän hyvin onnistu... Turha vääntämällä vääntää jos ei tee mieli. Mä luulen, että haluilla voi oikeasti todella suuri osa asiassa. Sitä kun kuulee, että osalla tärppää kun vaan yhdenkin kerran on oltu yhdynnässä kierron aikana ja siitä napsahtanut. Se yksi krt on sitten varmaan oltu kiihkeämpi kuin joidenkin 20 krt. Ilmeisesti orgasmi auttaa myös asiassa, mutta eihän se stressaamalla tule... Tämä siis tukisi ehkä teoriaa, että stressi ja suunnitelmat pois, niin on paremmat mahikset. Joo... Tyhmäkin tietää, että helpommin sanottu kuin tehty. Onhan se vähän sattuman kauppaa... Sellaistahan se vähän on, että "hällä väliä" ihmisillä usein käy hirveä mäihä ja tunnollisilla stressaajilla ei sitten millään. Minä kyllä lukeudun aika tunnolliseksi, mutta jostain syystä olen välillä todella kiimainen...

kun ekaa vauvaa yritettiin, ja sitä todella YRITETTIIN JA TEKEMÄLLÄ TEHTIIN ja pantiin niin että alko jo muakin kyllästyttään vaikka mä meillä enemmän tahtoisin seksiä, niin onnistui vasta tasan vuoden päästä. ja sitä hemmetin seksiä oli ja paljon. varsinkin kierron keskivaiheilla. mut tosi harvoin oli joka päivä seksiä, siis peräkkäisinä päivinä, jos kertaakaan.
nyt toisen vauvan kohdalla kun ehkäisy loppui, niin tärppäsi toisesta kierrosta ja seksiä oli vissiin pari kertaa. siis 2 kuukauden aikana.et emmä tiä onks millään mitään välii, tärppää sit ku tärppää...siis sillä väliä kuinka usein... valitin miehelle et ei me saada ikinä toista lasta ku seksiä on joskus ja jouluna, ja olin just sillä hetkellä raskaana tietämättäni.. selvisi samana päivänä myöhemmin ja oli noloa sanoa miehelle et sori valitus oon paksuna jo...

gyne kertoi juuri talleen: kierto on 28 paivaa eli kertopaivien 12,13,14 aikana jokapaiva sankyhommia mutta tata ennen ei niin paljoa koska alentaa siementen laatua. luulin kylla etta jokatoinen paiva olisi parempi ton siementen laadun takia, mutta ilmeisesti tollasen kolmen paivan tehospurtin ne jaksaa jos sita ennen saavat levata.

VÄhentäkää kierron pituudesta 14 päivää, niin saatte ovulaatiopäivän, eli 30pv kierrosta, ovulaatio tapahtuu 15-16 kierron päivänä, 25pv kierrosta 10-11 kierron päivänä jne. Yhdynnät kannattaa aloittaa paria päivää ennen oletettua ovulaatiota sillä siittiöt elää naisen elimistössä 3-4 päivää :)

Edelliseen on pakko kommentoida, ettei se ovulaatio välttämättä ole 14 pvää ennen kuukautisten alkamista. Minulla ovulaatio on 11-12 päivää ennen kuukautisia. Oman ovulaationsa saa selville itsetutkiskelulla tai ovulaatiotikuilla. Tuohon laskukaavaan ei välttämättä kannata tukeutua!