Kuinka usein saatte yhteistä aikaa miehenne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aave:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Siis sellaista yhteistä, ettei lapsia olisi ollut mukana, oli suunnilleen kerran vuodessa muutama tunti.

Ehkä siinä on yksi syy, miksi ollaan nyt eroamassa.

Anteeksi olen pahoillani että eroatte, mutta väitän että se ei voi olla syy eroon. Parisuhde toimii jos on toimiakseen niillä pienillä hetkillä kun ollaan yhdessä. Lapset nukkuu, tai ollaan yhdessä. Perheenä. Ei yhteinen viikonloppu ilman lapsia vaikka kerran kuukaudessa pidä suhteesta huolta jos huonosti menee. Se on se arki.

Mä sanoin ehkä yksi syy.

Parin-kolmen viikon välein, kun appivanhemmat katsovat lapsia ja me käydään kahdestaan saunassa :xmas: Sekin aika on tosi rentoutunutta, kun sitä koko ajan kuulostelee, koska alakerrasta alkaa kuulua nelikuisen karjunta...
Ihan liian vähän meillä on yhteistä, häiriötöntä aikaa. Sitä odotellessa, kasvaahan ne lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä jotenki kaipaisin miehen kanssa yhteistä aikaa sillee, ettei tarttis koko ajan olla varuillaan et herääkö lapset. Ne on huonoja nukkujia. Välillä olen sitä mieltä että on hyvä näin, mut sit välillä tuntis niin pakottavaa tarvetta olla hetken rauhassa, mieluiten yhdessä miehen kans. Sut tulee älyn huono omatunto siitä, että toivon jotain tuollaista vaikka itse olen lapset halunnu ja yhdessä ne "tehtiin". Ja lisääkin vielä ehkä haluaisin joskus, mutta mietityttää tää homma. Toinen on se, et mihin lapset hoitoon ku itsellä menoja joihin ei voi ottaa mukaan... Nytkin jo hankalaa kaikki omat menot päivisin. Ei tukiverkostoja lähellä ollenkaan ole.

Meidän kunnassa on ainakin mahdollista viedä lapsi/-et tilapäisesti ihan päiväkotiin 10 e päivämaksulla. Tai MML:n hoitajia voisi käyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyselepäs:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä jotenki kaipaisin miehen kanssa yhteistä aikaa sillee, ettei tarttis koko ajan olla varuillaan et herääkö lapset. Ne on huonoja nukkujia. Välillä olen sitä mieltä että on hyvä näin, mut sit välillä tuntis niin pakottavaa tarvetta olla hetken rauhassa, mieluiten yhdessä miehen kans. Sut tulee älyn huono omatunto siitä, että toivon jotain tuollaista vaikka itse olen lapset halunnu ja yhdessä ne "tehtiin". Ja lisääkin vielä ehkä haluaisin joskus, mutta mietityttää tää homma. Toinen on se, et mihin lapset hoitoon ku itsellä menoja joihin ei voi ottaa mukaan... Nytkin jo hankalaa kaikki omat menot päivisin. Ei tukiverkostoja lähellä ollenkaan ole.

Meidän kunnassa on ainakin mahdollista viedä lapsi/-et tilapäisesti ihan päiväkotiin 10 e päivämaksulla. Tai MML:n hoitajia voisi käyttää?

Tarkoitin tietysti MLL:N...

Joka yö....:) No joo, vakavasti ottaen siitä taitaa olla aika kauan....oltiin sillon katsomassa Bridget Jonesin kakkososa leffateatterissa. En muista minä vuonna se ilmestyi.

saisin vaikka nyt jos kömpisin miehen viereen takaisin makkariin. lapset koulussa jo. Mutta sen jälkeen kun nuorin ei vieressä enää nukkunut meillä oli joka vuorokausi illasta aamuun omaa aikaa. oma rauhallinen aika on silloin kun lapset on omissa huoneissaan tai vaikka kavereillaan. nyt vaan taas joku muu saa omaa aikaa ja yksi kaveri on jo nyt tulossa meillä, mutta se sopii

Alkuperäinen kirjoittaja aave:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Siis sellaista yhteistä, ettei lapsia olisi ollut mukana, oli suunnilleen kerran vuodessa muutama tunti.

Ehkä siinä on yksi syy, miksi ollaan nyt eroamassa.

Anteeksi olen pahoillani että eroatte, mutta väitän että se ei voi olla syy eroon. Parisuhde toimii jos on toimiakseen niillä pienillä hetkillä kun ollaan yhdessä. Lapset nukkuu, tai ollaan yhdessä. Perheenä. Ei yhteinen viikonloppu ilman lapsia vaikka kerran kuukaudessa pidä suhteesta huolta jos huonosti menee. Se on se arki.

Olen sitä mielt että harvoin ero johtuu yhdestä ainoasta syystä ja tottakai kahdenkeskeisen ajan puute (varsinkin kun niitä yhetisiä vuosia alkaa olemaan aika paljon) voi todella olla yksi merkityksellinen syy siihen että suhde ei enää toimi.

Itsekin ollaan pitkälti pärjätty sillä ajalla mikä saadaan iltaisin lapsen nukkuessa. Kuitenkin ne kerrat kun päästään kaksin ulos lapsenvahdin turvin ovat jotain ihan muuta! Joskus sitä huomaa heräävänsä että hetkonen, voiko tällaistakin olla? ihan kuin joskus nuorena... :o Ja todella tällä hetkellä kaipaisin enemmän noita kahdenkeskeisiä vapaailtoja, vaikka se sitten kertoisi suhteen huonosta tilasta tai mistä.

Meillä lapset ovat reilu 2v ja 3,5v ja ovat päiväkodissa mikä tietty helpottaa arkea. Joskus ollaan vapaapäivinä tehty jotain kaksin lasten ollessa hoidossa, tässä pari kuukautta sitten käytiin yhtenä päivänä armeijamuseossa ja syömässä lounas kaupungilla. Mutta viimeksi meillä oli lapsenvahti iltaa... Taisi olla helmikuussa kun käytiin ulkona syömässä synttäreideni kunniaksi. Silloinen lapsenvahti muutti toiseen maahan ja nyt olisi yksi uusi tarjokas olemassa. Suunnitelmissa oliusi lähteä joku ilta vaikka elokuviin ja syömään niin että lapset jäävät lapsenvahdin/vahtien kanssa kotiin.

Yhteistyössä