Kuinka usein riitelette puolisonne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
vieras
ehkä kerran kahdessa kuussa. MInulla nousee ääni, miehellä ei. Mutta nekin on kyllä oikeestaan vain pikku kinasteluja jotka johtuu omasta pahasta tuulesta enimmäkseen.

Lex
Silloin kun ollaan puheissa, ei joka päivä.

Tavarat ei lennä, mutta kyllä mulle ääni nousee välillä. Tai sitten itken vaan.
En tiedä kestosta, samat aiheet menossa jo 5. vuotta, välillä sovussa ja sitten taas ei.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Silloin kun ollaan puheissa, ei joka päivä.

Tavarat ei lennä, mutta kyllä mulle ääni nousee välillä. Tai sitten itken vaan.
En tiedä kestosta, samat aiheet menossa jo 5. vuotta, välillä sovussa ja sitten taas ei.
Meillä sama. Pari kestoaihetta, kotityöt/lastenhoito eli niiden jakaminen jotenkin reilusti, raha ja oma vapaa-aika. Näistä joku on kyseessä ihan joka kerta. Kerran kahdessa kuussa tulee yleensä jonkinsortin räjähdys asiasta.

kotiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Päivittäin. Äänenvoimakkuus kohoaa hetkessä. Tavarat ei lentele. AHDISTAA! :/
Unohdin mainita, että "keskusteluvaihe" ei välttämättä kestä kauan, mutta vihanpito minun oasltani vaikka monta päivää...

samoin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Harvoin. Voisi sanoa, että ei oikeastaan koskaan.
Peesi. Alkuaikoina tuli "riideltyä", lähinnä siksi, että itse olin tottunut, että riitelyllä puhdistetaan ilmaa silloin tällöin. Silloin olin mökötystä välillä. Mies on vaan perirauhallisuus, ei se mistään suutu, joten turha itsekään suutahtaa. :)

Ikävä kyllä pakko sanoa, että viime aikoina liian usein, ainakin kerran kuukaudessa ja ihan varmasti se olen ollut minä joka olen alkanut jankata samasta asiasta. Vaikka kuinka päätän, että tästä mun ei enää pidä aloittaa :ashamed: Typerää. Eikä kyse ole siitä, etteikö asioista olisi edellisillä kerroilla puhuttu tarpeeksi. Mitä sanoja kummempaa ei heitellä, joskus olen reippaasti noussut pöydän äärestä ja tuolin kaatanut, kauhea riehuja :ashamed:

mies9879879
jos olen töissä vaimo soittaa jos vituttaa ja haukkuu pystyyn (olen esim.pessyt jonkin kattilan vasemmalla kädellä kun se olisi pitänyt siihen kellonaikaan pestä oikealla kädellä yhdellä jalalla seisten). sitten se alkaa pamottaa kun suutun enkä ota hymähdellen vastaan hänen "hyväntahtoista kritiikkiään". olis vitun ämmä meenyt aikanaan hoitoon.

vieras
Aika harvoin riidellään mistään, mä lähinnä avaudun miehelle kun se ei millään tekisi kotitöitä. Silloin mun äänenvoimakkuus kyllä kohoaa. Tavarat ei lentele, koskaan. Yhdessä 15 vuotta.

Tosi harvoin. Pientä kinaa kaiketi on n. kerran viikossa ja riitely n. kerran parissa kuukaudessa.

Joskus tosin tulee kausia, kun saa riidellä useammin. Siksi varmaan ei niitä riitoja yleensä ole, kun kerralla päästää höyryt kunnolla pihalle. :)

tenava
Aika usein kyllä riidellään asioista (viimeksi eilen illalla), tai ehkä enemmänkin väitellään ja kinastellaan. Huudetaan kyllä, kuuluu naapuriin asti (tien toisella puolella) :D Mutta sovitaan aina ja halitaan+pusitaan, että ei jää kytemään pitkäksi aikaa. Ollaan niin erilaisia, että tulee usein ymmärryskatkoksiakin. Mutta vois sanoa (oonkohan kauhea ihminen kun sanon näin), että ilman meidän väittelyitä kuolisin tylsyyteen. Joskus ruvetaan nauramaan toisillemme kesken riitelyn kun on niin hölmö aihe tms.

vaimo ja kotiäiti
Nyt kun olen kotona, niin tapellaan jatkuvasti. Riidat johtuu pääosin siitä, etten jaksa olla kotona, kun kolutus menee hukkaan ja työpaikat vilahtaa silmien edestä, kuitenkaan en halua laittaa lasta vielä hoitoon, kesä tulee ja mieli varmasti paranee.

Jansku
Mikä lasketaan riidaksi??? Meillä viikottain kinataan,mainitaan asioista,väitellään,hermostutaan toiseen(hyvässä hengessä kuitenkin),mut en koe niitä riitelemiseksi?riita on se,kun huudetaan ja kadutaan jälkeenpäin sanojaan ja pyydellään itkien anteeksi..meillä n 2xvuodessa; 7v asuttu yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ehkä kerran kahdessa kuussa. MInulla nousee ääni, miehellä ei. Mutta nekin on kyllä oikeestaan vain pikku kinasteluja jotka johtuu omasta pahasta tuulesta enimmäkseen.

Suurinpiitrein näin meilläkin. Tosin joskus voi mennä pidempäänkin ja lähiaikoina mä oon hermoillut useamminkin miehelle.

Yhteistyössä