Kuinka usein peset hiuksesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko hiukset pitkät vai lyhyet?

Itse pesen hiukseni n kolme kertaa viikossa.
Hiukset mulla on huonossa kunnossa,todella kuivat.Johtuu varmasti monista värjäilyistä ja muista :(
Haluisin pestä hiukset vielä harvemmin,mutta ei taida olla mahdollista,kun jo tällä 3kertaa/viikko rasvoittuvat paljon.

Onneksi hiukseni rasvoittuvat tosi vähän, teininä pesin joka päivä. Nyt riittää kolmen tai neljänkin päivän välein ja lähinnä muotoilutuotteiden poispesu. Tietty jos jotain hikiliikuntaa olen harrastanut, niin sitten täytyy hiuksetkin pestä.

Joka päivä tai joka toinen päivä. Pitkät hiukset on. Ei oo kovin rasvoittuvat, haluan vaan että ne on aina täysin puhtaat, vähänkin likaiset tuntuu inhottavilta.

Samma här paitsi pesen joka toinen päivä. Näin syksyn-talven aikana käytän mahdollisimman kosteuttavaa hoitoainetta. Ja rasvaisuutta peitän kuivashampoolla/hiuspuuterilla.

Kuivashampoo toki toimii, mutta mun mielestä hiuspuuteri tekee vain likaisemman näköiset aikaisemmin. Jos laitan hiuspuuteria, niin tukka täytyy pestä samana iltana uudestaan. Normaalisti muutaman päivän välein.

[QUOTE="vieras";29082165]Kuivashampoo toki toimii, mutta mun mielestä hiuspuuteri tekee vain likaisemman näköiset aikaisemmin. Jos laitan hiuspuuteria, niin tukka täytyy pestä samana iltana uudestaan. Normaalisti muutaman päivän välein.[/QUOTE]

Mulla hiuspuuteri taas toimii tosi hyvin vaikka tukka onkin rasvainen. Kuohkeuttaa kivasti vaan ei vie tunkkaista hajua niinkuin kuivashampoo. Kumpaa vaan laitan niin harjaan tosi paljon sen jälkeen ja kun joka toinen pvä pesen niin käytän nuita tököttejä vasta toisena pvänä suihkun jälkeen.
Vapaapäivinä/lomalla heittäydyn rennoksi ja pesen tukan vain joka kolmas päivä :)
(muutoin toki pesen itseni, hiuksia en).

2-3 kertaa viikossa pesen kananmunalla. Ei ehdi rasvoittua, mutta tavan vuoksi pesen. Joskus kokeillut kuinka kauan menee, että oikeesti likaantuvat. Lopputulos, viikon pesemättömyyden jälkeen alkoivat rasvoittua.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;29082249:
2-3 kertaa viikossa pesen kananmunalla. Ei ehdi rasvoittua, mutta tavan vuoksi pesen. Joskus kokeillut kuinka kauan menee, että oikeesti likaantuvat. Lopputulos, viikon pesemättömyyden jälkeen alkoivat rasvoittua.

Hei tästä mä haluan kuulla lisää! Koko kananmunalla? Yksi varmaan riittää jos on vähän tukkaa? Ja pelkkä kananmuna, ei muuta? Kauan annat vaikuttaa?

Mä oon oliiviöljysaippuan lisäksi tehnyt kerran kookosrasvahiusnaamion, sitä rasvasuutta oli kyl aikansa pestävä, mutta teki hiuksista vielä kiiltävämmät ja pehmeät. Välillä käytän myös etikkaa, jos tuntuu liian lähmäisiltä.

Mulla todella rasvaiset hiukset, pesen joka päivä. Joskus hätätilassa menee yksi päivä pesemättä, mutta silloin on pakko pitää ponnarilla. Jos olisivat auki, olisivat sellaisina klimppikasoina pitkin päätä. :-X ja hiukseni ulottuvat lapaluiden alaosiin saakka, eli melko pitkät.

Puolipitkät/pitkät ja pesen kerran viikossa suunnilleen (kuuden-seitsemän päivän välein). Eivät pahemmin rasvotu ja yritän vältellä turhia kemikaaleja muutenkin. Viimesen päivän tai pari ovat likasen näköset ja tuntuset, muuten eivät. Harjaustakin vaativat vain kerran tai kaksi kuukaudessa, vaikka usein tupeeraankin. Takut vain aukenevat itsestään. Yllättävän hyvässä kunnossa ovat, vaikka on raitoja yms blondauksiakin tuolla latvoissa vielä ja muitakin värejä joskus tullut laitettua.

Pitkät hiukset ja pesen kaksi kertaa viikossa. Aikoinaan tullut pestyä jopa päivittäin, mutta hiukset tykkäävät enemmän kun pesee harvemmin, eikä minulla muutenkaan ole helposti rasvoittuva hiuslaatu. Kampaajakin on suositellut tuota kahta kertaa viikossa.

Hei tästä mä haluan kuulla lisää! Koko kananmunalla? Yksi varmaan riittää jos on vähän tukkaa? Ja pelkkä kananmuna, ei muuta? Kauan annat vaikuttaa?

Mä oon oliiviöljysaippuan lisäksi tehnyt kerran kookosrasvahiusnaamion, sitä rasvasuutta oli kyl aikansa pestävä, mutta teki hiuksista vielä kiiltävämmät ja pehmeät. Välillä käytän myös etikkaa, jos tuntuu liian lähmäisiltä.

Minulla yli lapaluiden paksut hiukset ja tähän päähän menee 2 kananmunaa. Rikon munaa lasiin ja laita sekaan pikakahvia tai vaniljaa tuoksun vuoksi. Sitten vaahdotan ihan kuin shamppoon ja huhtelen KYLMÄLLÄ VEDELLÄ. Tai voi ne kuumallakin huuhtoa jos haluaa kokkelin päähänsä :D

Tota etikkaa minäkin jossain vaiheessa käytin hoitoaineena, mutta huomasin, että kananmuna itsessään tuo lisää kiiltoa ja kylmä vesi ilmeisesti sulkee hiussuomut(vai mitä ne nyt oli), niin että mitään hoitotuotteita en tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;29082283:
Minulla yli lapaluiden paksut hiukset ja tähän päähän menee 2 kananmunaa. Rikon munaa lasiin ja laita sekaan pikakahvia tai vaniljaa tuoksun vuoksi. Sitten vaahdotan ihan kuin shamppoon ja huhtelen KYLMÄLLÄ VEDELLÄ. Tai voi ne kuumallakin huuhtoa jos haluaa kokkelin päähänsä :D

Tota etikkaa minäkin jossain vaiheessa käytin hoitoaineena, mutta huomasin, että kananmuna itsessään tuo lisää kiiltoa ja kylmä vesi ilmeisesti sulkee hiussuomut(vai mitä ne nyt oli), niin että mitään hoitotuotteita en tarvitse.

:D

Mä kokeilen heti huomenna ku on hiustenpesupäivä!

Jotkut no-poot pesee kai myös perus kosteusvoiteella, mutta mä yritän kyllä välttää tollasten päähän tunkemista.

Yhteistyössä