Kuinka usein perheessäsi syödään lihaa?

Tuli tuosta citymaasturikeskustelusta mieleen... Lihantuotantohan on erityisesti länsimaissa kasvanut huomattavasti viimeisten vuosikymmenten aikana eikä sen tuottaminen ole ekologisesti ongelmaton asia. Lisääntynyt kysyntä kasvattaa myös paineita tehokkaampaan lihantuotantoon ja siinä tuotantoeläinten hyvinvointi jää jalkoihin.
Olen huomannut että moni päätyy ruokaostoksia tehdessään ja viikon ruokalistaa laatiessaan suosimaan liharuokia koska kasvisvaihtoehdot eivät tule niinkään mieleen...

Minä voisin alkaa taas ihan täyspäiseksi vegetaristiksi, mies vaan vaatii sitä lihaa. Meillä syödään lihaa lähes päivittäin, kerran viikossa vähintään on tosin kalaa tarjolla. Pelkkää kasvisruokaa aniharvoin.

vierailija
meillä on perheessä sekasyöjiä ja kasvissyöjiä. syödään paljon koko porukalle maistuvaa kasvisruokaa ja kun on liharuuan vuoro niin siitä sovelletaan myös kasvisversio. meillä syödään ehkä 3 päivänä viikossa liharuokaa, 2 kasvisruokaa ja 2 kalaruokaa (jota myös syö koko perhe, ei siis olla kovin tiukkoja vegejä ).

vieras
Lihaa syödään noin 3-4krt/vko, kalaa syömme vähintää 2 krt/vko ja kasvisruokaa vähintään 1krt/vko.
Lihaksi mä lasken makkarat, punaisen ja valkoisen lihan yms
punaista lihaa 1-2krt/vko

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lihaa syödään noin 3-4krt/vko, kalaa syömme vähintää 2 krt/vko ja kasvisruokaa vähintään 1krt/vko.
Lihaksi mä lasken makkarat, punaisen ja valkoisen lihan yms
punaista lihaa 1-2krt/vko
mä laskin kalankin lihan syöntiin.. kalapäiviä yritän pitää kerran viikossa.

lihansyöjä
Ihmisten määrää tulisi rajoittaa varsinkin Aasiassa ja Afrikassa, missä väestö lisääntyy.

EU:ssa väestö vähenee ja lihantuotanto on tarkasti valvottua joten se ei ole ongelma. Ongelma on kasvissyönti, kun vihanneksia pitää lennättää ympäri palloa. Kasvissyöjien vauvat kärsivät kehityshäiriöistä ja ajautuvat usein viherhörhöiksi.. Tunnetteko yhtään vihreää, joka ei ainakaan olisi kokeillut huumeita?

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Voisitteko ajatella vähentävänne lihansyöntiä esim. kahteen päivään viikossa?
Voisin ja olen itseasiassa näin joskus elänytkin, silloinkin söin oikeastaan vain broileria tai kalaa. Ja silloin voin fyysisesti mielestäni paremmin.

Se sitten jäi, kun jotenkin oli enemmän mielukuvitusta vaativaa tehdä myös lapsille kasvisruokaa niin paljon...

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Voisitteko ajatella vähentävänne lihansyöntiä esim. kahteen päivään viikossa?
Meillä syödäänkin 2-3 kertaa viikossa lihaa. Ja sekin aina joko poroa, riistaa tai luomulihaa. Tehotuotettua lihaa en ole ostanut kohta vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja lihansyöjä:
Ihmisten määrää tulisi rajoittaa varsinkin Aasiassa ja Afrikassa, missä väestö lisääntyy.

EU:ssa väestö vähenee ja lihantuotanto on tarkasti valvottua joten se ei ole ongelma. Ongelma on kasvissyönti, kun vihanneksia pitää lennättää ympäri palloa. Kasvissyöjien vauvat kärsivät kehityshäiriöistä ja ajautuvat usein viherhörhöiksi.. Tunnetteko yhtään vihreää, joka ei ainakaan olisi kokeillut huumeita?
Johan on kommentti :D Kyllä itse asiassa tunnen useita "vihreitä" jotka eivät ole kokeilleet huumeita.

Tutkittua tietoa kasvissyöjien vauvojen kehityshäiriöistä löytyy mistä? Btw, veganismia en ole tässä keskustelussa peräänkuuluttanut, ainoastaan lihansyönnin vähentämistä, mikä ei taatusti ole kenellekään mahdoton tehtävä.

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja :
Kauheen epäterveellista ja epäekologista syodä tollasia määria lihaa... Ilmankos suomalaiset ovat niin sairasta kansaa!!!
Miksi lihansyönti on epäterveellistä? Suurempi ongelma on kuules peruna, pasta ja riisi ym. hiilarimättö mitä te "kasvissyöjätkin" usein vedätte napaanne!

Yhteistyössä