Mä en tunne yhtään vihreää ihmistä. Vai lasketaanko Irlantilaiset niihin :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja lihansyöjä:Ihmisten määrää tulisi rajoittaa varsinkin Aasiassa ja Afrikassa, missä väestö lisääntyy.
EU:ssa väestö vähenee ja lihantuotanto on tarkasti valvottua joten se ei ole ongelma. Ongelma on kasvissyönti, kun vihanneksia pitää lennättää ympäri palloa. Kasvissyöjien vauvat kärsivät kehityshäiriöistä ja ajautuvat usein viherhörhöiksi.. Tunnetteko yhtään vihreää, joka ei ainakaan olisi kokeillut huumeita?
Mä ihan maallikon aivoilla ajattelen syötävän lihan olevan lähtöisin kuolleesta eläimestä. Joten kaikki mikä lihaa sisältää on toki lihaa :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja jurristi harmaana:Mitäköhän ihmiset arkikielessä sisällyttävät siihen sanaan "liha"? Tästäkin ketjusta havaitsee erilaisia tulkintoja.
Meillä syödään punaista lihaa 2-3 pvää vkossa, kalaa 1-2 pvää vkossa, loppuina päivinä broileria/kananmunaa. Näitä syödään sitten erilaisten kasvislisäkkeiden ja salaattien/raasteiden kanssa.
Tää on hyvä määrä meidän perheessä, kukaan ei ole siirtymässä pelkkään kasvisruokavalioon.
Itse asiassa noin minäkin ajattelen, eli lihaa ovat myös broileri ja kala. Moni näyttää kyllä samaistavan sanan liha pelkästään punaiseen lihaan. Siitä, mikä on ns. oikea tapa, mulla ei ole mitään hajua...Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Mä ihan maallikon aivoilla ajattelen syötävän lihan olevan lähtöisin kuolleesta eläimestä. Joten kaikki mikä lihaa sisältää on toki lihaa :snotty:
Mä erottelen lihan ja kalan. Vaikka kalakin tietysti on kalan lihaa. Mutta esim jos kysyn junnulta, haluaako se päivälliseksi lihaa ja se vastaa joo, niin silloin se ei halua päivälliseksi kalaa.Alkuperäinen kirjoittaja jurristi harmaana:Mitäköhän ihmiset arkikielessä sisällyttävät siihen sanaan "liha"? Tästäkin ketjusta havaitsee erilaisia tulkintoja.
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Huvittaiskos ketään kerätä vaikka tähän ketjuun hyväksi havaittuja kasvisruokareseptejä? =) Mulla on muutama sapuska joista lapset on tykänneet tosi paljon...
Minäpäs teenkin...Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Huvittaiskos ketään kerätä vaikka tähän ketjuun hyväksi havaittuja kasvisruokareseptejä? =) Mulla on muutama sapuska joista lapset on tykänneet tosi paljon...
Tee oma alotus niistä
Sama juttu.Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:No meillä syödään aikas paljon lihaa. Tosi harvoin on ihan jotain pelkkää kasvisruokaa tarjolla.