Kuinka usein perheessäsi syödään lihaa?

Alkuperäinen kirjoittaja lihansyöjä:
Ihmisten määrää tulisi rajoittaa varsinkin Aasiassa ja Afrikassa, missä väestö lisääntyy.

EU:ssa väestö vähenee ja lihantuotanto on tarkasti valvottua joten se ei ole ongelma. Ongelma on kasvissyönti, kun vihanneksia pitää lennättää ympäri palloa. Kasvissyöjien vauvat kärsivät kehityshäiriöistä ja ajautuvat usein viherhörhöiksi.. Tunnetteko yhtään vihreää, joka ei ainakaan olisi kokeillut huumeita?
Mä en tunne yhtään vihreää ihmistä. Vai lasketaanko Irlantilaiset niihin :snotty:
Millaisista kehityshäiriöistä kasvissyöjien vauvat kärsivät? Mua kovasti kiinnostaisi tietää.
Tunnen ja olen tuntenut useita kasvissyöjiä, harva niistä on edes pilveä kokeillut.
Usein kasvissyöntiin liittyy se henkisen etsimisen tie. Ja mitä taas siihen tulee, niin kaikki päihteet ovat haitaksi henkiselle kasvulle.
kasviksia kasvaa joka maassa. Ei niitä mihinkään tarvitse lennättää.

jurristi harmaana
Mitäköhän ihmiset arkikielessä sisällyttävät siihen sanaan "liha"? Tästäkin ketjusta havaitsee erilaisia tulkintoja.

Meillä syödään punaista lihaa 2-3 pvää vkossa, kalaa 1-2 pvää vkossa, loppuina päivinä broileria/kananmunaa. Näitä syödään sitten erilaisten kasvislisäkkeiden ja salaattien/raasteiden kanssa.

Tää on hyvä määrä meidän perheessä, kukaan ei ole siirtymässä pelkkään kasvisruokavalioon.

Alkuperäinen kirjoittaja jurristi harmaana:
Mitäköhän ihmiset arkikielessä sisällyttävät siihen sanaan "liha"? Tästäkin ketjusta havaitsee erilaisia tulkintoja.

Meillä syödään punaista lihaa 2-3 pvää vkossa, kalaa 1-2 pvää vkossa, loppuina päivinä broileria/kananmunaa. Näitä syödään sitten erilaisten kasvislisäkkeiden ja salaattien/raasteiden kanssa.

Tää on hyvä määrä meidän perheessä, kukaan ei ole siirtymässä pelkkään kasvisruokavalioon.
Mä ihan maallikon aivoilla ajattelen syötävän lihan olevan lähtöisin kuolleesta eläimestä. Joten kaikki mikä lihaa sisältää on toki lihaa :snotty:

jurristi harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mä ihan maallikon aivoilla ajattelen syötävän lihan olevan lähtöisin kuolleesta eläimestä. Joten kaikki mikä lihaa sisältää on toki lihaa :snotty:
Itse asiassa noin minäkin ajattelen, eli lihaa ovat myös broileri ja kala. Moni näyttää kyllä samaistavan sanan liha pelkästään punaiseen lihaan. Siitä, mikä on ns. oikea tapa, mulla ei ole mitään hajua...:D

No sitä eläinten rehuakin lennätetään ympäri maapalloa. Ja kuinka moni sekasyöjä syö vain ja ainoastaan kotimaisia kasviksia ja hedelmiä...? Syytön saa ensimmäisen kiven heittää, tälläkin kertaa.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jurristi harmaana:
Mä erottelen lihan ja kalan. Vaikka kalakin tietysti on kalan lihaa. Mutta esim jos kysyn junnulta, haluaako se päivälliseksi lihaa ja se vastaa joo, niin silloin se ei halua päivälliseksi kalaa.

Minä olen viime aikoina vähentänyt lihan ostamista ja jos ostan, ostan kanaa mieluummin kuin sikaa tai nautaa (ja sikahan on ekologisempi ostos kuin nauta, niin kuin Hesari vai mikä tänään kertoi).

Kalaa pitäisi opetella laittamaan enemmän, paikallinen kala on aika ekologista ruokaa.

JONSERED Karhunkantaja
Lapset syövät koulussa kasvisruokaa neljänä päivänä viikossa, kerran kalaa. Iltaruoka on sitä, mitä kotona päivällä oli, eli joskus lihatonta, joskus ei. Määrällisesti lihaa menee keskivertoa huomattavasti vähemmän, mutta veikkaisin, että kuutena päivänä viikossa olisi keskiarvo.

Jos äitini ja minä ostamme saman määrän lihaa, hän valmistaa siitä yhden aterian saman kokoiselle porukalle, jolle minä valmistan neljä tai viisi...

Yhteistyössä