Kuinka usein päästätte lapsen kylään saman kaverin luo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanninäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanninäiti

Vieras
olenko outo kun en viitsi joka päivä päästää kolmasluokkalaista tyttöä samalle kaverille kylään? Niin usein olen lukenut täältäkin miten moni aikuinen toivottaa hornan tuuttiin kyläluudat jotka on jatkuvasti oven takana pyrkimässä kylään joten en halua että lapseni on kenenkään kotirauhanhäiritsijä. Annan lapsen mennä kerran viikossa samalle kaverille ja muina päivinä jollekin toiselle tai kolmannelle kamulle. Kyse esim. luokkakavereista. Eri asia jos itse kutsuvat kylään niin sitten päästän vaikka kuinka usein mutta en anna tyrkyttäytyä kuin max kerran viikossa.

pari päivää peräkkäin ja sitten ehdotan jo että tulkaapas meillekin välillä tai olkaa ulkona.
mutta on noi pojat kyllä joskus useinkin jonkun luona vaikka viikon putkeen leikkimässä päivittäin - kun siellä on parhaat leikit silloin. luotan ja uskon, että siellä toisessakin päässä osaa aikuiset sanoa, että ei nyt meille voi tulla jos niin on.

Pari kertaa viikkoon heti koulun jälkeen ja haen pois viiden aikaan, siihen mennessä ei välttämättä ole kaverin vanhemmatkaan kotiutuneet töistä. Kyse siis ala-asteelaisista.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanninäiti:
Niin usein olen lukenut täältäkin miten moni aikuinen toivottaa hornan tuuttiin kyläluudat jotka on jatkuvasti oven takana pyrkimässä kylään joten en halua että lapseni on kenenkään kotirauhanhäiritsijä.

olen myös hieman tarumatisoitunut tämän paikan kirjoituksista. koskaan ei voi tietää, jos oman lapsen kaverin vanhempi on joku palstan hattarapää

Eikö näistäkin asioista voisi puhua kaverin vanhempien kanssa ja kysyä heidänkin mielipidettään? Tulisi samalla selvitettyä mikä koetaan puolin ja toisin soveliaaksi kyläilymääräksi.

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Eikö näistäkin asioista voisi puhua kaverin vanhempien kanssa ja kysyä heidänkin mielipidettään? Tulisi samalla selvitettyä mikä koetaan puolin ja toisin soveliaaksi kyläilymääräksi.

Voisi kysyä mutta en oikein tunne luokkakamujen vanhempia ja olen niin ujo etten osaa soittaa kysyäkseni. Siksi yritän haistella tuulia miten yleensä on tapana tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Olen ehkä outo mutta lapseni ei käy kavereillaan kyläilemässä kuin 1-2 krtaa kk ja sama pätee toisin päin. Yleensä ovat ulkona niin kuin nytkin :)

Teillä ilmeisesti asuu kavereita naapurissa? Meillä ei taloyhtiössä ole kuin pikkulapsia niin pitää pyöräillä vähintään kilometrin päähän jos haluaa kaverille. Siksi tyttö soittaa sopiiko mennä kylään ettei turhaan joudu pyöräilemään vaan voi mennä jollekin toiselle jos kamulla on muuta menoa.

Eikö kukaan muista mikä teillä itsellänne on ollut käytäntö ja oliko se hyvä. Me kaverini kanssa saimme viettää aikaa toistemme luona kenenkään puuttumatta. Vanhemmille siitä ei ollut mitään haittaa. Miksi nykyään kaverit koetaan lähes rasitteeksi?

Yhteistyössä