Ootko varma että äitis ylipäätään haluaa sinua kylään, vai tykkääkö vain huvikseen kiukutella jostain?
Ehkä voi olla jotain mikä hänen mieltään painaa ja hän haluaa sen purkaa teihin?
Jos nyt ei yksi vaippapaketti ja koiranruokapussi mahdu autotalliin, perunakellariin tai vaikka vessan nurkkaan niin aika joustamatonta touhua minusta.
Ei nyt ehkä muuten jos kyseessä olisi joku puolituttu tai jos kävisitte vaan kerran vuodessa, mutta teiltä ollut tosi kivasti että noin usein olette lähteneet koko porukalla hänelle kylään vaikka operaatio on tolla kokoonpanolla ja julkisilla varsinkin melkomoinen homma!
Ja sitä en itse katsois ja antais perheeni seurata vierestä että minua haukutaan. Miten lapset sitten osaisi sua arvostaa, luulevat ettet ole arvokas, hyvä tai pystyvä äitinä ja ihmisenä, joka tietenkin olet! Jokainen äiti kasvattaa lapset tavallaan, ja isovanhemmilla on oikeus osallistua lastensa ja lastenlastensa elämään jos haluavat, mutta jos se hankalaksi menee, mikään laki ei heille tätä oikeutta takaa. Siis jos äitisi haluaa sinua ja lapsenlapisaan nähdä, on hänen mielestäni muutettava käytöstään ja toimintatapojaan. Miksi ihmeessä hän ei haluaisi nähdä vähän vaivaa lastenlastensa näkemiseksi ja tule väliin teille kylään? Ja ilman mitään saarnoja, tästäkin sanoisin tiukasti että nyt riittää, ehkä hän ei itse huomaa kuinka törkeää hänen käytöksensä on, ei sinun tarvitse sellaista sietää.
Kannattaisi varmaan vielä uudestaan käydä hänen kanssaan asia läpi, ja jos ei tajua niin anna olla tajuamatta ja äänestä jaloilla. Siis käykää sitten lomilla kun helpommin on jaksamista ja aikaa.
Hän on itsekin ollut äiti, ihme jos ei ymmärrä.