Kuinka usein ostat lapsillesi leluja, tarroja, kirjan tms?

  • Viestiketjun aloittaja "Laurai"
  • Ensimmäinen viesti
"Laurai"
Ostan melkein joka kauppareissulla jotai pientä lapselle, jos lapsi on mukana.
Kaupungista ostetaan aina vaikka mitä.
Olen huono äiti ja pelkään millainen lapsestani tulee :( en vaan osaa sanoa ei.
 
miunmau
Synttäreillä ja jouluna kun saa lahjoja, niin muuta ei oikeastaan tarvitsekaan.

Kerran kesässä ehkä joku ämpäri, vesipyssy tms.

Ja omalla rahalla esim. virpomapalkka saa ostaa 1-2x vuoteen jotain (viimeksi kaksi pikkuautoa).

Mihin laitatte kaiken vanhan roinan, jos noin usein ostatte uutta?
 
En missään nimessä joka reissulla, mutta mielestäni liian usein kuitenkin, ehkä pari kertaa kuussa keskimäärin. Minä osaan kyllä sanoa eikin, ja sanonkin, mutta kun on vaan niin mukava tehdä pieni onnelliseksi jollain pikkujutulla. Me ollaan vanhoja juttuja myyty jonkin verran, mutta poika vasta niin pieni, että ei ole paljoa kertynyt vaikka useammin ostaisikin. Isompia juttuja saa kuitenkin yleensä vain jouluna ja synttärinä.
 
kinsel
meillä taitaa olla niinpäin, että jos lapsi mukana kauppareissulla ja haluaa jotakin, kieltäydyn miltei aina ostamasta. Sitten jos itse käyn yksin jossakin kaupoissa, ostan mielelläni sieltä jotakin pientä yllätykseksi. Tänään ostin 6 uutta palapeliä lapselle, lapsi ei pyytänyt, vaan itse halusin ostaa.
 
miunmau
Synttäreillä ja jouluna kun saa lahjoja, niin muuta ei oikeastaan tarvitsekaan.

Kerran kesässä ehkä joku ämpäri, vesipyssy tms.

Ja omalla rahalla esim. virpomapalkka saa ostaa 1-2x vuoteen jotain (viimeksi kaksi pikkuautoa).

Mihin laitatte kaiken vanhan roinan, jos noin usein ostatte uutta?
Ja tämä "kesäinen ämpärin ostokin" tapahtuu niin, että kotona sovitaan lapsen kanssa, että nyt mennään se ämpäri ostamaan. Ikinä (reiluun neljään vuoteen) ei olla lapsille ostettu mitään samalla kun olemme olleet ruokaostoksilla, vaan lapsen ostosreissut ovat aina asia erikseen.
 
Meillä saa leluja muutenkin kuin kaksi kertaa vuodessa - kyllähän aikuisetkin saavat asioita useammin. Toki se ei tarkoita sitä, että joka kauppareissu saisi jotain.

Meillä saa ajoittain legoja, esim jos kaupassa on joku edullinen tarjous. Joskus ne saa käyttöön sitten kun on tehnyt jotain sen ansaitakseen (eli palkkiona), joskus ihan muuten vaan. Hyvien kirjojen tai askartelutarvikkeiden osalta ei ole rajoituksia, jos kynät on lopussa niin ei sitä jouluun odoteta :D Matkoilla myös saa jotain tuliaista.

Meillä jouluna ei saa tavaravuoria. Mä en osta koskaan ns krääsää.
 
Viimeksi muokattu:
"..."
Melkeenpä viikottain.. Ei mitään isoja superleluja, vaan jotain pientä kuten tarroja, joskus dvd tai kirja, tehtäväkirja, vaate tms. Mutta mihinkään lapsen ronkumisiin en yleensä suostu vaan ne on enemmänkin äidin halujen mukaan.
 
Varmaan kerran viikossa. Riippuu siitä ollaanko menossa, yleensä ollaan ja ostellanhan me itsellemmekin joten lapsikin saa. :D
Ein sanomisesta en tiedä kun ei kauheasti vielä osaa mitään pyytää.
 
Liian vähän, edes niitä tarroja. Tästä poden usein syyllisyyttä koska tällä hetkellä leluvalikoima tarttis aika paljon päivittämistä. Legoja ja kaikenlaisia pelejä on tosi paljon, mutta olen vähän huono ostamaan leluja pojille. Varsinkin kun nuorempi 6v, hieman asperger-piirteinen poika ei ole ollut koskaan kiinnostunut perinteisistä leluleikeistä (mieluummin piirtelee ja keräilee erilaisia esineitä tms.) ja vanhempi 9v taas tuntuu olevan kiinnostunut yksinomaan konsolipeleistä *huoh*... Ainoa, joka meillä leikkii varsinaisesti on 2v tyttö.

Uusia kirjoja pitäs ostaa läjäpäin koska 9v on kova lukemaan ja valittaa usein ettei ole mitään luettavaa. Hyvä että tuli tää ketju vastaan. Tänä viikonloppuna teen kirjashoppauksia! Nämä ovat aika usein muistamiskysymyksiä koska arjessa niin paljon muita käytännön asioita joiden vuoksi kaikki muu ylimääräinen jää toteutumatta. Lelujen hankinta ei ole siis rahakysymyskään vaan silkkaa ehtimättömyyttä, muistamattomuutta ja ehkä saamattomuuttakin.
 
Mä ostan aivan liikaa. Vaatteita lapsi ei juurikaa pyydä, mutta
ostan usein, jopa 1krt viikko. Lelun, lehden, tehtäkirjan sa 1-3krt viikossa. Jouluna ja synttäreinä saa paljon. Isomman lelun saa noin kerran kahdessa kuukaudessa.
 
En osta kyllä joka kauppareissu lapselleni jotain. Mulla on ollut sellainen tapa että palkkapäivänä myös poika saa aina jonkun pienen lelun kuten uuden pikkuauton tai junan. Synttäreillä, nimppareilla ja jouluna saa sitten isoja lahjoja ja jouluna niitä usein kertyy useampikin. Usein kun esim. isovanhemmat tulevat kylään niin hekin aina tuovat jonkun lelun lapselle niin poika kyllä saa uusia leluja useamman kerran vuodessa.
 
meillä
Silloin tällöin. Yleensä kauppareissuilla ei osteta mitään ylimääräistä, mutta joskus mukaan tarttuu esim. just kirjoja, askartelutarvikkeita tai tarroja. Leluja ei yleensä saa kuin jouluna ja synttärinä. Kesälomareissuilla (ulkomailla, laivalla tms.) saa "lomarahaa", jonka saa käyttää niinkuin haluaa.
 
"joku"
No ainakin kerran viikossa joskus useamminkin ja tyttö ei edes aina pyydä vaan minä saatan nähdä jotain kivaa ja ehdotan sitä sitten tytölle. Vanhoista tavaroista pääsee kätevästi eroon lahjottamalla ne tutuille.
 
Kyllä meillä lapset (Vanhempi lähinnä) saa jotain kivaa useamman muutaman kerran kuussa. Pari kertaa kuussa tehdään sellanen isompi kauppareissu kauppakeskukseen sieltä yleensä löytyy pojillekin jotain. Toinaan se voi olla joku legojuttu toisinaan taas dvd. Päivittäiset ruokaostokset meillä hoidetaan sellaisessa kaupassa, ettei siellä leluosastoa edes ole.

Prismassa kun käydään niin ne yleensä haluaa ostaa pikkuautot.
 

Yhteistyössä