Kuinka usein lapset yö-hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysely"

Vieras
Niin elikkäs kuinka usein teillä on lapset hoidossa esim. mummulassa tai jollain muulla tuttavalla? En tarkoita kysymyksellä sitä, kun lapset ovat vanhempien töiden takia esim. perhepäivähoidossa/tarhassa. Vaan sillee, et vanhemmilla on omaa aikaa.

1.Kuinka usein lapsesi on yötä hoidossa, kun vanhemmat "vapaalla"?
2.Minkä ikäinen lapsi?
3.Minkä ikäisenä oli ekan kerran yöhoidossa?
4.Onko kaikki sujunut hoito kerroilla ihan hyvin?
5.Kaipasitko, että lapset/lapsi olis useammin hoidossa esim. isovanhemmilla?

Ja jos itsekin vastailis.

1. noin kerran kuussa
2. 3,5kk
3. 1,5kk iässä
4. On sujunut :)
5. Toisinaan, mutta edes kerran kuussa on tosi positiivista.

vastaus: lapset ei ole yöhöidossa olleet koskaan eivätkä tule olemaankaan kun ei ole isovanhempia joiden luokse voisi lapsen viedä. On toki alkkis-isovanhemmat ja toiset isovanhemmat jossa ukki mielenterveysongelmainan ja väkivaltainen, mutta kumpikaan ei ole sellainen paikka johon uskaltaisi lapset jättää edes vartiksi ilman valvontaa.

Yhteistä aikaa ei ole ollut puolison kanssa sekuntiakaan neljään viimeiseen vuoteen eikä varmaan tule olemaan seuraavaan 10 vuoteen - ennenkuin sitten lapset aikanaan alkavat yökyläillä tms.

Olen todella rikki ja väsynyt asian kanssa, ja nyt vasta ymmärrän miten onnekkaita ovat ne joilla on oikeat isovanhemmat jotka auttavat lasten hoidossa. Kateellinen olen! (mutten katkera sentään, suon toki onnen niille joille se on kohdalle osunut). No, näillä mennään mitä elämässä on :)

joka toinen viikonloppu yön tai kaksi

2.Minkä ikäinen lapsi?
3v

8kk, jos lapsi kaipaa kotiin, pääsee kotiin.

On

Ei

[QUOTE="onneton";22472045]vastaus: lapset ei ole yöhöidossa olleet koskaan eivätkä tule olemaankaan kun ei ole isovanhempia joiden luokse voisi lapsen viedä. On toki alkkis-isovanhemmat ja toiset isovanhemmat jossa ukki mielenterveysongelmainan ja väkivaltainen, mutta kumpikaan ei ole sellainen paikka johon uskaltaisi lapset jättää edes vartiksi ilman valvontaa.

Yhteistä aikaa ei ole ollut puolison kanssa sekuntiakaan neljään viimeiseen vuoteen eikä varmaan tule olemaan seuraavaan 10 vuoteen - ennenkuin sitten lapset aikanaan alkavat yökyläillä tms.

Olen todella rikki ja väsynyt asian kanssa, ja nyt vasta ymmärrän miten onnekkaita ovat ne joilla on oikeat isovanhemmat jotka auttavat lasten hoidossa. Kateellinen olen! (mutten katkera sentään, suon toki onnen niille joille se on kohdalle osunut). No, näillä mennään mitä elämässä on :)[/QUOTE]

Tosi ikävää, ettei ole yhtään omaa vapaa-aikaa :( En edes osannut ajatella, että näinkin on mut toki et varmasti ole ainoa. Meilläkin on vain mummo jolle uskaltaa viedä. Toinen mummo on menehtynyt ja molemmat papat nykyään sellaisia että ei kiitos :(

Jos lapsesi olisi useammin hoidossa niin hänhän olisi jokatoinen viikonloppu isovanhemmillaan, kuulostaa hurjalta kun on noin pieni vauva vasta kyseessä. :O
Mutta tapansa kullakin, vastaan omasta puolestani.

1. n. kerran 1-2 kk.ssa
2. 3 vuotta
3. 6 kk vanhana
4. Hyvin on mennyt.
5. En, tämä riittää oikein hyvin. :)

Meillä isovanhemmat hoitaneet lasta meillä kotona noin parivuotiaasta alkaen. Siis kun ovat meillä vierailulla (asuvat 300 km:n päässä), mennään miehen kanssa yleensä yhtenä iltana ulos elokuviin ja syömään. Nyt kun lapsella ikää reilut kolme vuotta, ollaan pari kertaa tehty miehen kanssa pidennetty viikonloppuloma jonnekin, ja lapsi ollut isovanhempien kanssa meillä kotosalla.

Itse asiassa nyt olen vähän kuulostelemassa, josko löytyisi joku kiva "likka" lasta silloin tällöin iltasella katsomaan, jotta voitaisiin vaikka käväistä elokuvissa. Mutta ei meillä varsinaiselle yökyläilylle ole tarvetta. Mä itse ainakin nukun kaikkein parhaiten omassa sängyssäni, ja niin tuntuu lapsikin tekevän.

n. kerran 2 vuodessa
5v
3v
Hyvin on mennyt
Ei ole ollut halua enempään, tuossa 3v iässä oli jonkin näkönen buumi. Ite reissataan aika paljonkin että riittää se kun on muualla kuin kotona vanhempien kanssa yöpymässä.

3,5 kk ja yöhoidossa vanha kävijä? Meillä lapsi voi mennä yöhoitoon yhdeksi yöksi kun on 1 v. Meillä isovanhemmat kyllä hoitaa lasta mielellään, mutta mielestäni vain vanhemmat ovat pienen vauvan ainoita hoitajia yöllä. Jos niin kovasti kaipaa omaa aikaa niin kannattaisiko ensin viettää sitä omaa aikaa ja sitten vasta hankkia lapsia?

1. ei ollut vielä kertaakaan
2. 10 kk
5. en vielä

1.Kuinka usein lapsesi on yötä hoidossa, kun vanhemmat "vapaalla"? Pari kolme kertaa vuodessa.
2.Minkä ikäinen lapsi? nyt 4v ja 2 v.
3.Minkä ikäisenä oli ekan kerran yöhoidossa? Olikohan vähän vaille tai vähän yli 1v.
4.Onko kaikki sujunut hoito kerroilla ihan hyvin? On
5.Kaipasitko, että lapset/lapsi olis useammin hoidossa esim. isovanhemmilla? Periaatteessa en. Kova ikävä lapsia jo heti aamusta, vaikka oma aikakin on ihanaa.

[QUOTE="kysely";22471989]Niin elikkäs kuinka usein teillä on lapset hoidossa esim. mummulassa tai jollain muulla tuttavalla? En tarkoita kysymyksellä sitä, kun lapset ovat vanhempien töiden takia esim. perhepäivähoidossa/tarhassa. Vaan sillee, et vanhemmilla on omaa aikaa.

2.Minkä ikäinen lapsi?

Ja jos itsekin vastailis.

1. noin kerran kuussa
2. 3,5kk
3. 1,5kk iässä
4. On sujunut :)
5. Toisinaan, mutta edes kerran kuussa on tosi positiivista.[/QUOTE]

No, meillä on ollu nyt tän vuoden puolella 3-4krt (en muista tarkkaan.)
2 lasta 3.5 ja 1.5
4kk iässä molemmat ekan kerran.
loistavasti on aina sujunut.
En kaipaa, päivä hoidossa ollu useemmin (3-4h) kun ollaan miehen kanssa käyty syömässä yms.

.Kuinka usein lapsesi on yötä hoidossa, kun vanhemmat "vapaalla"?
2.Minkä ikäinen lapsi?
5.Kaipasitko, että lapset/lapsi olis useammin hoidossa esim. isovanhemmilla

Joskus useammin, joskus pitempi tauko mutta keskimäärin parin kk:n välein.
8v, 5v, ja 3v
Vuoden iäkisenä aloittaneet yöhoidot
Kaikki mennyt aina hyvin
En kaipaa

1. Isommat ovat kerran vuodessa harrastustoiminnan parissa yhden yön poissa. Kuopus ei ole koskaan ollut vieraalla hoidossa.
2. 7, 6 ja 2,5.
3. Esikoinen oli vauvana hääyönämme hoidossa, keskimmäinen 3-vuotiaana kerran mummolassa isoveljensä kanssa, muuten ei. Kuopusta tosiaan ei ole kukaan hoitanut yli yön (eikä sen paremmin päivälläkään kuin pari tuntia yhteensä!).
4. Juu.
5. Lapset ovat isällään joka toinen vkl, eli en sinänsä kaipaa, mutta lapset tahtoisivat :(

Lapsi 1v2kk ei ole ollut koskaan yöhoidossa, eikä ole ihan heti menossakaan.

Periaattena se, että lapsi menee sitten yöksi isovanhemmille, kun osaa sitä itse pyytää.

Suunnilleen kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa.

2.Minkä ikäinen lapsi?
2v2kk

1,5v

On

En. Aina ollaan viety, kun on koettu tarpeelliseksi ja kaivattu yhteistä vapaata yön yli. Ehkä kerran kuussa viedään muutamaksi tunniksi hoitoon.

2.Minkä ikäinen lapsi?

1. n. kerran 1-2 kuukaudessa
2- 4,5 vuotias
3. vuoden ikäisenä mut sitä ei taideta tähän laskea kun oli töiden takia pakko järjestely. Seuraavan kerran oli yö hoidossa kun oli 2,5 vuotias.
4.Ei ongelmia.
5. ihan riittävästi

- 3 krt on ollut yön hoidossa eli ei mitenkään säännöllisesti.

2.Minkä ikäinen lapsi?
- kohta 1,5 v

- 2 kk iässä

- on

- Eipä tuolle ole ollut tarvetta, joten en kaipaa.

Ei ole paikkaa minne viedä lapset yökyläilemään. Isovanhemmat poissa miehen puolelta, minun asuvat sen verran kaukana. Sukulaisia ei ole tässä lähellä eikä kavereita viitsi vaivata, heillä on omat lapset ja menot.

9v täyttää esikoinen, ja esim miehen kanssa ei olla missään käyty edes 1 yön reissussa ilman lapsia.
Minä olen ollut työnpuolesta yhden vkonlopun erossa lapsista. Joskus ovat tietenkin yksitellen poissa jossain leireillä tms. mutta kerralla kaikki eivät ole poissa olleet koskaan. Lapsia on kolme.

Kieltämättä joskus käy kateeksi niitä joilla on isovanhemmnat joille lapset voi joskus viedä että itse saa omaa aikaa vaikka päivän pari...

Ei koskaan kaikki yhtäaikaa, mutta 12-v on ehkä kerran kuussa ja 6-v on ollut 2 kertaa koko elämässään. 1-v ei vielä yökyläile.

2.Minkä ikäinen lapsi?
12, 6, 1.

Esikoisesta en muista, keskimmäinen 4-vuotiaana.

On, keskimmäinen vähän ikävöi.

Kyllä.

1.Kuinka usein lapsesi on yötä hoidossa, kun vanhemmat "vapaalla"? Muutaman kerran vuodessa, mutta useimmilla kerroilla siksi, että päiväkoti on kiinni ja vanhemmilla ei ole lomaa ja isovanhemmat sen verran kaukana, ettei voi illalla hakea. EN edes muista milloin on ollut viimeksi yökylässä "ihan muuten vain", varmaan joskus keväällä. Parin viikon päästä menee mummolaan ihan muuten vain ilman vanhempia, kun isovanhemmat näin pyysi.

2.Minkä ikäinen lapsi? 2 v 10kk

3.Minkä ikäisenä oli ekan kerran yöhoidossa? 1v2kk

4.Onko kaikki sujunut hoito kerroilla ihan hyvin? Oikein hyvin.

No en tiedä, lapsi ehkä kaipaisi enemmänkin. Isovanhemmat asuvat kaukana ja ne joille aiemmin saattoi lapsen viedä hoitoon, odottavat toista vauvaa, joten en kehtaa viedä. Toisaalta ei ole juuri ollut tarvetakaan, lapsen kun voi ottaa mukaan melkein minne vain. Käymme isovanhemmilla parin kuukauden välein ja silloin olemme ottaneet hetken omaa aikaa ja käyneet esim. kahdestaan syömässä tai illalla baarissa. Kotona emme oikeastaan ole edes kaivanneet mahdollisuutta.

2.Minkä ikäinen lapsi?

1. Olen yh, joten yöhoidossa lapset harvemmin isovanhemmilla, aina kuitenkin pääsee kun mulla jotain menoa, joita ei saa soviteltu Isä-vkl:n. Kesän olivat kokonaan mummolassa, lapset alakoululaisia ja ikävä olisi kotona olla, kun mulla ei lomaa.
2. 8 ja 10
3. Olisko ollut pari kk ikäisiä molemmat
4. Ei koskaan ongelmia
5. En, koska he ottavat aina kun on tarve

*Viimeksi ollut yhtäaikaa elokuussa -08, esikoinen ollut sen jälkeen 2 kertaa mummon kanssa tätinsä luona parin yön mittaisia reissuja.
2.Minkä ikäinen lapsi?
*4v1kk, 2v10kk ja 1v.
* Esikoinen ja keskimmäinen n. 8-9kk, kuopus ei ole vielä ollut.
* On
* KYLLÄ!!

1. Noin 4-6 kertaa vuodessa ovat isovanhemmilla.
2. 4v ja 6v
3. Reilun vuoden ikäinen
4. On sujunut hyvin.
5. Olemme onnekkaita siinä, että molemmat isovanhemmat ovat mielellään lasten kanssa. Pitää vain olla tasapuolinen, ettei toinen taho loukkaannu. Niin hassulta kuin kuulostaakin, mummot laskevat kyläpäiviä ja tietävät aika tarkkaan koska lapset ovat toisen luona ja ilmoittautuvat aina seuraavaan vuoroon :D Matkaa molempien luo on kuitenkin aika paljon ja toiseen mummolaan meidän pitää viedä ja hakea lapset eli yökylät vaativat aina järjestelyä. Eli jos jotain voisi toivoa, kun olisi mummolat vähän lähempänä.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;22472280:
Lapsi 1v2kk ei ole ollut koskaan yöhoidossa, eikä ole ihan heti menossakaan.

Periaattena se, että lapsi menee sitten yöksi isovanhemmille, kun osaa sitä itse pyytää.

Oppiiko lapsi pyytämään sellaista mistä ei tiedä mitään?