Kuinka usein lapsesi saa roskaruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lapset 1v, 3v ja 5v. Jossain roskaruokapaikassa käymme n. 1krt/2kk. Se tapahtuu usein jonkin muun menon yhteydessä, eli ollaan lomareissussa, hoplopissa tms. Kotona meillä syödään normaalia perusruokaa, itse kokaten.

Ei vielä koskaan, lapsi nyt 1v 8kk. Jossain vaiheessa varmaankin mennään, vaikka ei todennäköisesti vielä aikoihin. Veikkaisin, että tulevaisuudessa lapsi saa roskaruokaa muutaman kuukauden välein.

Meillä hesessä/mäkissä käydään tosi vaihtelevasti. Kertaakaan ei tänä vuonna oo käyty, mutta keskimäärin 1-2 krt kuussa. Usein jos ollaan ostoksilla jossain. Pizzaa kotona on kanssa hyvin vaihtelevasti, mutta mutta...

Miksi ihmeessä pizza lasketaan roskaruuaaksi? Siis ihan yhtä ravitsevaa se kai voi olla kuin tavallinenkin ruoka. Siis meillä nyt vaan menee niin, että lapset ei erityisesti välitä pizzasta, mutta kerran kuussa se saattaa maistua.

[QUOTE="hallittu kaaos";28195809]Vaihtelee tosi paljon, välillä ei yhtään ja välillä pari kertaa viikossa, sisältää mäkkärin, hesen, pizzerian, chicosin tai kotona tehdyt mätöt.[/QUOTE]

Näin meilläkin. Voisin veikata että keskiarvo on ehkä 1-2kr/kk jos siihen lasketaan myös kotona tehdyt ranskikset yms. Normi kotiruoka on itsetehtyä ja terveellistä, eieneksiä ei lapset suostu juurikaan syömään - vaikka äiti välillä toivoisi pääsevänsä helpolla...

Mäkkäri ei minusta ole roskaruokaa kunhan jättää ranskalaiset pois. Heidän kaikissa tuotteissaan on myös kalorimäärät näkyvillä. Syön itse silloin tällöin, tytöt vaikka kuinka usein ja heille mäkki on varmaan toinen kotikin.:-) Yhdelläkään ei ole paino-ongelmia, pikemminkin päinvastoin.

Roskaruuaksi lasken itse etenkin makkaran ja valmiiksi marinoidut tuotteet.

minä huomasin missä oli vika....ranskikset voi aina ottaa maidolla, minisalaatilla ja kurkku majoneesilla...minä voisin käydä ostamassa sen mini salaatin(kurkku majoneesilla) ja maidon...meitsille riittäs. Mutta niitä ei saa ilman hampista. ja ei sitä hamppista uppopaisteta.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28195845:
Mäkkäri ei minusta ole roskaruokaa kunhan jättää ranskalaiset pois. Heidän kaikissa tuotteissaan on myös kalorimäärät näkyvillä. Syön itse silloin tällöin, tytöt vaikka kuinka usein ja heille mäkki on varmaan toinen kotikin.:-) Yhdelläkään ei ole paino-ongelmia, pikemminkin päinvastoin.

että 100% ei ole suomalaista. mutta nykyään maccis tarjoaaa kasvis pihvi vaihto ehdon ...2007 ei tarjonnut joten ostin sitten 2 sämpylää juustolla.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28195845:

Moni ajattelee, että roskaruoasta ei ole haittaa, jos ei ole paino-ongelmia. Väärin! Tuo höttö ei sisällä mitään terveydelle tärkeää. Ehkä se pienen pieni salaatin ja tomaatinpalanen ainoastaan. Transrasvoja pullollaan. Tiedän monta langanlaihaa lasta, jotka ruokailevat paljon Hesessä ja Mäkillä. Saa siellä vatsan täyteen, mutta ei vitamiineja eikä kivennäisaineita yhtä paljon kuin monipuolisesta kotiruoasta.

[QUOTE="hmmm";28195978]Moni ajattelee, että roskaruoasta ei ole haittaa, jos ei ole paino-ongelmia. Väärin! Tuo höttö ei sisällä mitään terveydelle tärkeää. Ehkä se pienen pieni salaatin ja tomaatinpalanen ainoastaan. Transrasvoja pullollaan. Tiedän monta langanlaihaa lasta, jotka ruokailevat paljon Hesessä ja Mäkillä. Saa siellä vatsan täyteen, mutta ei vitamiineja eikä kivennäisaineita yhtä paljon kuin monipuolisesta kotiruoasta.[/QUOTE]

pikaruokaa..ehkä kerran 2 viikkoon tai kuukaudessa. Miks aina pitää olla se miks: vaikka pöperöö ja vaikka ite tehty. Ne bakteerit joita pitäs totuttaa. Ne liikkuu ruuassa. Se kokki ei voi muuten kuin happi puvulla tehdä ruokaa... ja se ei järkevää. siks lapset mukaan ruuan laittoon!!!!!

[QUOTE="hmmm";28195978]Moni ajattelee, että roskaruoasta ei ole haittaa, jos ei ole paino-ongelmia. Väärin! Tuo höttö ei sisällä mitään terveydelle tärkeää. Ehkä se pienen pieni salaatin ja tomaatinpalanen ainoastaan. Transrasvoja pullollaan. Tiedän monta langanlaihaa lasta, jotka ruokailevat paljon Hesessä ja Mäkillä. Saa siellä vatsan täyteen, mutta ei vitamiineja eikä kivennäisaineita yhtä paljon kuin monipuolisesta kotiruoasta.[/QUOTE]

Kaivoin sitten sen selvästi suosituimman mäkkärin burgerin tuotetiedot:

Energiasisältö 510 kcal
Proteiinia 27 g
Hiilihydraatteja 41 g
Rasvaa 26 g
Suolaa 2,2 g
Tyydyttyneitä rasvoja 10 g
Sokeria 8 g
Kuituja 3 g

Se mikä tässä on minusta olennainen ero vaikkapa kotiruokaan, että tuotteesta tiedetään tarkalleen mitä se sisältää. Sellaisen kotiruoan valmistaminen jota myös syötäisiin ei myöskään kauhean helppoa ole, kaikilla ei myöskään ole aikaa valmistaa sitä. Kouluruokailu on myös melkoinen ongelma kun se ei maistu, puhutaan prinsessaruokailusta mutta sen ydin mielestäni on muussa kuin laihuusihanteissa.

muutama kerran vuoteen. itse tilataan pitsaa tms kotiin n. kerran kuussa ja joskus lapset syö sitä myös. (yleensä ovat jo nukkumassa kun me herkutellaan miehen kanssa.) lapset on 3 ja 5v ja ovat käyneet ehkä 2-3krt hesessä yhteensä. Niin ja pari kertaa subwayssa. .

Ehkä neljä kertaa vuodessa 5- vuotias käy mäkkärissä tai hesessä, pizzalla vielä harvemmin. Puolitoistavuotias ei ole käynyt koskaan. Kotona tehdään kyllä pitsaa lähes joka toinen viikko ja hampurilaisiakin ehkä kerran kuussa tai kahdessa, mutta en sanoisi niitä pikaruoaksi kun kaikki tehdään alusta asti itse kunnon raaka-aineista, eikä yodellakaan paisteta missään uppokeittimessä.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28196038:

Energiasisältö 510 kcal
Proteiinia 27 g
Hiilihydraatteja 41 g
Rasvaa 26 g
Suolaa 2,2 g
Sokeria 8 g
Kuituja 3 g

Se mikä tässä on minusta olennainen ero vaikkapa kotiruokaan, että tuotteesta tiedetään tarkalleen mitä se sisältää. Sellaisen kotiruoan valmistaminen jota myös syötäisiin ei myöskään kauhean helppoa ole, kaikilla ei myöskään ole aikaa valmistaa sitä. Kouluruokailu on myös melkoinen ongelma kun se ei maistu, puhutaan prinsessaruokailusta mutta sen ydin mielestäni on muussa kuin laihuusihanteissa.

Ei tämä lista kerro sitä olennaisinta vaan se tuotesisältö. Se pelkkä sämpylä sisältää hirveästi lisäaineita, täyteaineita ja parannusaineita joita ensinäkään yhtäkään ei sämpylän leipomiseen tarvisi ja jotka ovat todella haitallisia elimistölle.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28196038:

Energiasisältö 510 kcal
Proteiinia 27 g
Hiilihydraatteja 41 g
Rasvaa 26 g
Suolaa 2,2 g
Sokeria 8 g
Kuituja 3 g

Mäkkärin selvästi suosituin hamppari on juustohampurilainen. Tämä ei taida olla juustohampparin ravintosisältö? ;)

No älä sitten mene sinne Mäkkiin, kun se kerran on noin kauhea, ei kukaan pakota.

[QUOTE="vieras";28196110]Mäkkärin selvästi suosituin hamppari on juustohampurilainen. Tämä ei taida olla juustohampparin ravintosisältö? ;)[/QUOTE]

Olen sitten saanut väärää infoa, Big Macin ravintosisältö tuossa on.

[QUOTE="Vieras";28196094]Ei tämä lista kerro sitä olennaisinta vaan se tuotesisältö. Se pelkkä sämpylä sisältää hirveästi lisäaineita, täyteaineita ja parannusaineita joita ensinäkään yhtäkään ei sämpylän leipomiseen tarvisi ja jotka ovat todella haitallisia elimistölle.[/QUOTE]

Et kai oikeasti väitä, ettei kaupan sämpylöissä olisi samoja hirveyksiä??

Yhteistyössä