Niinpä,ne läheiset välit...itsellä suru siitä,kun eihän meillä isovanhemmat periaatteessa edes tunne noita meidän muksuja,kun toisia näkevät pari kertaa kuussa nykyään ja toisia vielä vähemmän. Ja nekin kyläilyt pari tuntia kestävät,niin jotenkin tuntuu että mitäpä he meidän oikeasta arjesta tietävät..Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:Tiedän, olen sen myös monta kertaa isovanhemmille sanonut. Lapsilla ja heillä tosi läheiset ja lämpimät välit. Ei me todellakaan viihteelle mennä aina, kun lapset menee yökylään. Nautitaan kylläkin olostamme... Ehkä minä vielä enemmän, kun kaiket päivät vietän lasten kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:Kuulostaa ihanalta,noin mäkin toivoisin että olis.Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:Meillä on tilanne silleen ihana, että kun kaikki isovanhemmat ovat jo pois työelämästä, sairaseläkkeillä, eli ikää vasta n. 65v., ja asuvat lähellä, eikä meidän lapsilla ole kuin yksi serkku, niin asia menee niin päin, että isovanhemmat soittaa ja kysyy, että voisiko joku lapsista tai kaikki tulla viettämään heille aikaa... :heart:
Olette onnekkaita
=)
Ja tuo on tosi tavallinen tarina nykyään...ei vaan enää olla niin tiiviitä isoja "perheitä" kuin ennenvanhaan... Kyllähän se välillä rasittaa sekin, kun isovanhemmat saattaa kommentoida jotain kasvatusasioita, mutta toistaiseksi oon yrittänyt ottaa vaan kokeneempien neuvoista vaarin... Ja useimmiten meillä kuitenkin on niin päin, että isovanhemmat ihmettelee sitä, miten paljon nykyään tiedetään lasten kehityksestä enemmän, kuin heidän ollessa nuoria vanhempia ja siis kunnioittavat meidän tapoja kasvattaa lapsiamme. Oon tosi kiitollinen siitä, että tarjoavat apuaan lasten hoitoon ja kasvatukseen ja haluan itse vuorollani auttaa isovanhempia vanhenemaan arvokkaasti...Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:Niinpä,ne läheiset välit...itsellä suru siitä,kun eihän meillä isovanhemmat periaatteessa edes tunne noita meidän muksuja,kun toisia näkevät pari kertaa kuussa nykyään ja toisia vielä vähemmän. Ja nekin kyläilyt pari tuntia kestävät,niin jotenkin tuntuu että mitäpä he meidän oikeasta arjesta tietävät..Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:Tiedän, olen sen myös monta kertaa isovanhemmille sanonut. Lapsilla ja heillä tosi läheiset ja lämpimät välit. Ei me todellakaan viihteelle mennä aina, kun lapset menee yökylään. Nautitaan kylläkin olostamme... Ehkä minä vielä enemmän, kun kaiket päivät vietän lasten kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:Kuulostaa ihanalta,noin mäkin toivoisin että olis.Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:Meillä on tilanne silleen ihana, että kun kaikki isovanhemmat ovat jo pois työelämästä, sairaseläkkeillä, eli ikää vasta n. 65v., ja asuvat lähellä, eikä meidän lapsilla ole kuin yksi serkku, niin asia menee niin päin, että isovanhemmat soittaa ja kysyy, että voisiko joku lapsista tai kaikki tulla viettämään heille aikaa... :heart:
Olette onnekkaita
=)
:| Eikä ole edes kyse pitkistä välimatkoista.