Kuinka usein lapsella pitäis olla migreenikohtaus, jotta sais estolääkityksen?

  • Viestiketjun aloittaja migreeniperhe
  • Ensimmäinen viesti
"Vvvv"
Kiitos, tämä riittää minulle. Eli ei siis mitään estolääkityksiä, tuli vain mieleeni kun tällaisista jostain luin.

Nyt sitten särkee itselläni päätä, olen ottanut tänään jo buranan, pamolin, ketomexin ja ei mitään apua, yleensä tavalliseen päänsärkyyn auttaa. No, pakko oli ottaa panacod, se yleensä tehoaa mulla migreeniin, saas nyt nähdä. Eipä hirvittävästi muita pilsuja viitteis ottaa, kun tälle päivälle jo tuollainen litania.

Ei ole kivoja nämä kyllä :( mutta meillä kulkee vähän suvussa, sen vuoksi heti tiesinkin mistä on kyse kun aikoinaan lapsille tuli.
Kauhea määrä lääkkeitä. Eikö todellakaan. Ikään muu auta? Säännöllinen liikunta, säännöllinen hieronta? Mitä olet kokeillut? Vai turvaudutko useinkin tuommoiseen lääkemäärään?
 
migreenikon äiti
Kaikilla lapsilla on migreeni, mutta pahin on toisella tyttärelläni. Alkoi jo 5-6 vuotiaana. Olisiko ollut 9v kun sai ekan kerran estolääkityksen (lapsilla usein lääkitys puretaan välillä). Lääkitys auttoi kyllä, mutta verenpaina laski kamalan alas (muutenkin matala verenpaine).
Mutta lääkärissä käytiin ja lastenlinnassa tutkittiin.
Ensinnäkin, pidä vähän aikaa päänsärkypäiväkirjaa. Kirjaa siihen aina kun päätä jomottaa ja myös jos oksentaa tai on muita oireita.
Toiseksi, seuratkaa, onko jotain ennakko-oireita. Aina puhutaan valoista tai sahalaidasta, mutta myös joku haju tai haukottelu voi olla ennakko-oire. Jis huomaatte ennakko-oireen, lääke heti silloin kun ko oire ilmaantuu.
Jos lääke otetaan mutta särky ei helpota, riittävän iso annos. Tyttäreni sai ottaa n 10-12v kerralla 2x400mg "buranaa" ja 2c500mg "panadolia".
Ja sinne lääkäriin. Nykyään on myös hyviä täsmälääkkeitä, jotka tehoaa nopeasti (monilla, osalla ei auta tai ei sovi), Niitä on mm nenäsumutteena, jolloin tehoaa vaikka oksentaisi.
 
migreenikon äiti
[QUOTE="paula";30620398]Yskänlääkkeessäkin on natriumglutamaattia, joka tosiaan lukee siinä Neurologian oppikirjassa, minkä Jorma Palo on kirjoittanut. Varo siis ottamasta tätä:
Fimea[/QUOTE]

Oletko sinä jo ihan hysteerinen? Siis arominvahventeiden yms kanssa? Juu, en itse käytä esim aromisuolaa, mutta sinun ruokahysteria tuntuu jo vähän,...
Yskänlääkkeestä sanoisin, että usein saman asian ajaa lusikallinen lämmintä vettä säännöllisesti otettuna. Astmaatikoilla yms kehkoputkialaajentavat yskänlääkkeet on erijuttu, mutta käsikauppa jutut on aika turhia, Arominvahventeella tai ilman.
 
"paula"
Alkuperäinen kirjoittaja migreenikon äiti;30621882:
Oletko sinä jo ihan hysteerinen? Siis arominvahventeiden yms kanssa? Juu, en itse käytä esim aromisuolaa, mutta sinun ruokahysteria tuntuu jo vähän,...
Yskänlääkkeestä sanoisin, että usein saman asian ajaa lusikallinen lämmintä vettä säännöllisesti otettuna. Astmaatikoilla yms kehkoputkialaajentavat yskänlääkkeet on erijuttu, mutta käsikauppa jutut on aika turhia, Arominvahventeella tai ilman.
Höpsistä! Mut onhan mulle annettu diagnoosi, vaikka en ensimmäistäkään lääkepakkausta ole ostanut:)D

Niin, että helppo ne estolääkkeet on saada ihan mistä vaan.

http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/syanidijauheet.htm

Mulle tulee yskä paakkuuntumisenestoaineista. Enkä käytä muutenkaan yskänlääkkeitä enkä mitään muitakaan lääkkeitä, en edes vitamiinilisiä. Hysteriasta en tiedä, kun luen vain tuoteselosteet, kuten kuvittelen kaikkien muidenkin lukevan. Ja näenkin vielä aika hyvin ne:)
 
"paula"
[QUOTE="paula";30621353]Jos joku ei Arnoldusta tunne vielä, tuolla se:
Ergotismi eli Pyh[/QUOTE]

Suolana käytän Maldonia, Se vaan on parasta:)

http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/vhh.htm

Jos verenpaine lisää sitä migreeniä, vähennä natriumin saantia. Lisää kaliumin saantia laittamalla basilikaa ruokiin, käyttämällä mantelijauhoa ruoan lisukkeena ja valmistuksessa ja lisäämällä luomukaakaojauhetta esin Mingmannin luomukermaan ja makeuttamalla se luomuhunajalla. Sekaan mantelijauhetta. Perunassa ja banaanissa on myös kaliumia. Jos on paha kaliumin puutos, se ilmenee päänsärkynä ja on tosi vaarallista hoitaa pelkällä kipulääkkeellä tai kurkumalla, sillä sydänpysähdys tulee, jos puutosta ei korjaa. Ja natriumin saantia voi vähentää tietysti. Mitä enemmän käytät natriumia (seesaminsiemenissä esim on paljon!), sitä enemmän vastaavasti tarvit kaliumia. Googlaa solunetti ja kalium jne.

Leivissä on tolkuttomasti suolaa ilman päällisiäkin. Kokeile olla ilman leipiä, muuttuuko mikään?
 
"himputti"
Meidän lastenlääkäri lähetti pojan heti tutkimuksiin kun oltiin syöty särkylääkkeitä yhtä jaksoisesti kuukauden. Estohoitona käytettiin lopulta monta vuotta betasalpaajaa. Toimi erittäin hyvin. Meillä migreenin laukaisee stressi ja kirkas valo. Kannattaa siis hoitavaan lääkäriin olla yhteydessä tässä tapauksessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja migreenikon äiti;30621882:
Oletko sinä jo ihan hysteerinen? Siis arominvahventeiden yms kanssa? Juu, en itse käytä esim aromisuolaa, mutta sinun ruokahysteria tuntuu jo vähän,...
Yskänlääkkeestä sanoisin, että usein saman asian ajaa lusikallinen lämmintä vettä säännöllisesti otettuna. Astmaatikoilla yms kehkoputkialaajentavat yskänlääkkeet on erijuttu, mutta käsikauppa jutut on aika turhia, Arominvahventeella tai ilman.
Migreenikon äiti: tuo on ystävämme kotikokkeli / paula-täti.. aina niin friikahtanut näihin juttuihin ja tyrkyttämässä auliisti linkkejään jos joku valittelee terveysongelmiaan ja kyselee neuvoja. Ja tätä on jatkunut vuosia vuosia XD
Suoraan voi dissata kyseisen muidun juttuineen.
 
"paula"
Migreenikon äiti: tuo on ystävämme kotikokkeli / paula-täti.. aina niin friikahtanut näihin juttuihin ja tyrkyttämässä auliisti linkkejään jos joku valittelee terveysongelmiaan ja kyselee neuvoja. Ja tätä on jatkunut vuosia vuosia XD
Suoraan voi dissata kyseisen muidun juttuineen.
"Suomen käytetyimpiin torjunta-aineisiin kuuluva glyfosaatti aiheuttaa kiistelyä. EU:n hyväksymää ainetta on viimeaikaisessa tutkimuksessa väitetty vaaralliseksi ja sen on sanottu vaikuttavan perimään.

Kesäkuussa kansainvälisen tutkijaryhmän Yhdysvalloissa julkaisema raportti on kyseenalaistanut torjunta-aineen turvallisuuden. Tutkimuksen mukaan glyfosaatti on aiheuttanut koe-eläimille sikiövaurioita ja keskenmenoja.

Suomalaistutkijan mukaan kiistellystä torjunta-aineesta tarvitaan laaja-alaisia tutkimuksia. Dosentti Merja Kontro Helsingin yliopiston ympäristötieteiden laitokselta näkee tärkeäksi ympäristö- ja terveysviranomaisten yhteistyön.

– Kyllä siellä [raportissa] on niin paljon näyttöä siitä, että se aiheuttaa koe-eläimissä epämuodostumia. Haitallisia vaikutuksia on. Ehkä enemmän tarvittaisiin epidemiologisia tutkimuksia, kuinka paljon ihmiset altistuvat glyfosaatille ja kuinka paljon se todellisuudessa aiheuttaa ongelmia, Kontro sanoo.
Tukes odottaa tuoreimpia tietoja

Suomessa kemikaalien hyväksynnästä vastaava viranomainen Tukes odottaa tuoreita tietoja Saksasta, joka on jäsenmaista valittu selvittämään asiaa. Tuloksia arvioidaan parhaillaan jäsenvaltioiden ja kasvinsuojeluaineita käsittelevän pysyvän komission kokoontumisessa Brysselissä. Suomesta paikalla on kaksi Tukesin edustajaa.

– Siellä on asialistalla glyfosaatti ja siitä ainakin keskustellaan. Vielä ei ole varmaa, joudutaanko siitä sitten keskustelua jatkamaan, sanoo ylitarkastaja Sari Autio Tukesista.

Aution mukaan lisäselvitykset voivat tuoda uutta tietoa turvallisena pidetystä torjunta-aineesta. Tällä hetkellä glyfosaatilla on EU:n hyväksyntä vuoteen 2015 saakka.

– Sinänsä ei ole mitenkään ihmeellistä, etteivätkö lisätiedot ja tutkimukset voisi glyfosaatinkin vaikutuksia tuoda esiin, kun riittävästi sitä tietoa kertyy.

Torjunta-ainemarkkinoilla glyfosaatti pitää ykköspaikkaa, pelkästään Suomessa glyfosaattia sisältäviä valmisteita on myynnissä 37. Esimerkiksi kotipuutarhureiden käyttämän Roundupin tehoaine on glyfosaatti.

Lehtivihreän tappavaa glyfosaattia käytetään puutarhoissa, mutta eniten sitä myydään maanviljelijöille. Suorakylvöön siirtyminen on lisännyt entisestään glyfosaatin käyttöä viljelyksillä. Maanviljelijöiden ja metsätaloustuottajain keskusliitosta kerrotaan, että lähes kaikki maanviljelijät käyttävät glyfosaattia."

Kukapa niitä samana päivänä vois opetella kaikkia? Voihan se johtua tuostakin? Moni kerhoneuvoja (haudassa jo) on sanonut, et kannattaa kasvattaa itselle eri kasvit luomusti ja --- et niin moni tekee, joka myyntiin kasvattaa! Mun mielestä se vaan on hirvittävän väärin. Joidenkin mielestä ei. Luomulihassa ja maidossa ei noita jäämiä sallita. Mut teollisuus tekee kaikkensa luomun pilaamiseksi - esimerkiksi luomusokerilla ja levävalmisteilla.
 
[QUOTE="paula";30623213]........[/QUOTE]

Jaadi jaadi jaa. Turhaa mulle selität Paulaseni...evvvk. Mee johonkin "ituhippien" kokoukseen saarnaamaan sellasille joita sun muka jutut kiinnostaa. :popcorn::xmas:
 
aapeee
Alkuperäinen kirjoittaja migreenikon äiti;30621872:
Kaikilla lapsilla on migreeni, mutta pahin on toisella tyttärelläni. Alkoi jo 5-6 vuotiaana. Olisiko ollut 9v kun sai ekan kerran estolääkityksen (lapsilla usein lääkitys puretaan välillä). Lääkitys auttoi kyllä, mutta verenpaina laski kamalan alas (muutenkin matala verenpaine).
Mutta lääkärissä käytiin ja lastenlinnassa tutkittiin.
Ensinnäkin, pidä vähän aikaa päänsärkypäiväkirjaa. Kirjaa siihen aina kun päätä jomottaa ja myös jos oksentaa tai on muita oireita.
Toiseksi, seuratkaa, onko jotain ennakko-oireita. Aina puhutaan valoista tai sahalaidasta, mutta myös joku haju tai haukottelu voi olla ennakko-oire. Jis huomaatte ennakko-oireen, lääke heti silloin kun ko oire ilmaantuu.
Jos lääke otetaan mutta särky ei helpota, riittävän iso annos. Tyttäreni sai ottaa n 10-12v kerralla 2x400mg "buranaa" ja 2c500mg "panadolia".
Ja sinne lääkäriin. Nykyään on myös hyviä täsmälääkkeitä, jotka tehoaa nopeasti (monilla, osalla ei auta tai ei sovi), Niitä on mm nenäsumutteena, jolloin tehoaa vaikka oksentaisi.
Meillä usein käy niin, että lapsi sanoo että päätä särkee ja 5min päästä tuleekin jo oksennus. Joskus sitten taas ehtivät sanomaan ajoissa ja annan lääkkeen ja se ehtii vaikuttamaan ja sitten ei oksua ehdi tulemaan. Jos on jotain mieluisaa puuhaa, esim kuopus pihalla touhuaa niin ei malta tulla heti hakemaan lääkettä kun tulee pieni särky. Sitten ykskaks se onkin jo tosi kova särky ja sitten ei enää ehdi
 
"paula"
Niin, syiden selvittäminen onkin siksi tosi tärkeää. Harmi, että kaikki enerfia menee toipumiseen, ei vaan jaksa millään ja on hyvillään, et meni ohi.

"Ensin tutkin aspartaattia, joka ei ole aspartaamia. Aspartaami on kahden aminohapon yhdiste, aspartaatin ja fenylalaniinin. Olin osoittanut, että aspartaattikomponenetti tuhoaa aivosoluja samalla tavoin kuin monosodiumglutamat (eli natriumglutamaatti E621). Pyysin Searlea lähettämään minulle näytteen aspartaamista, minkä he tekivätkin, syötin sitä hiirenpoikasille ja se aiheutti samanlaisia aivovaurioita, kuin aspartaatti ja glutamaatti"

Toi on yhdestä ohjelmasta, muistaakseni se ranskalainen dokumentti vuosia sitten. Ei kaikkea tarvikaan muistaa ulkoa:)
 
"paula"
Keinomakeuttajia en ole käyttänyt, kun niistä tulee maha kipeäksi. Luomulihaa ei muutama vuosi sitten saanut joka kaupasta. Aina olen valinnut sen, jos suinkin mahdollista, mut eihän ikinä voi tietää, mistä se tulee, jos ei itse selvitä. Tässä yksi tosi tärkeä seikka:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010072812103121_uu.shtml

Marinoidut lihat aiheuttavat migreenin, mut ikinä ei voi tietää, mitä muuta, jos ei osta luomua. Luomuliemijauheitakaan en ole koskaan käyttänyt, kun monessa on hiivauutetta, vaikka paketissa lukis "lisäaineeton". Mut onnea kokiluille:)
 
"paula"
[QUOTE="paula";30623784] Tässä yksi tosi tärkeä seikka:
Tämä aiheuttaa närää Suomen ja Venäjän tuontikiistassa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Marinoidut lihat aiheuttavat migreenin, mut ikinä ei voi tietää, mitä muuta, jos ei osta luomua. Luomuliemijauheitakaan en ole koskaan käyttänyt, kun monessa on hiivauutetta, vaikka paketissa lukis "lisäaineeton". Mut onnea kokiluille:)[/QUOTE]

Tämä sit liittyy tähän vanhempaan juttuun;
Marcia1

Kaikkea en vois millään muistaa, jos en olis ottanut talteen:)
 
"Nunju"
Meillä on ollut pojalla pääkipuja/migreeniksi tulkittavia vuoden verran. Vasta joulukuussa kuitenkin meni niin pahaksi, että lähdettiin isompiin tutkimuksiin (magn.kuvaukset yms muut, kaikki mahd.).

Meilläkin pääkipu tulee todella pikaisesti, ns.esioireita ei ole huomataksemme tullut. Pahenee pikavauhtia migreeniksi.
Oireina huimaus, vatsakipu, hajut+äänet sattuu jne, päänsäryn lisäksi.

Saimme sen nenäsumute-kohtauslääkkeen, emme ole testanneet vielä, kun ei ole nyt tarvittu ja onko se nyt sit Propanol tmv se estolääkkeen nimi... 10mg 2x aamulla, 1x illalla.
Pojalla on aika matala verenpaine olemassaan ja mietinkin et mitenköhän se+lääkkeen aiheuttama hidastuminen tahdissa (sydämen) ja mahdollisesti aamuliikuntatunnit sopovat yhteen...?! Kenelläkään kokemusta?

Kohtausta varten saimme myös ohjeen et poika voisi ottaa 750mg Buranaa + 500mg Panadolia KERRALLA?!
Olin aika häh, eikö se ole liikaa? Auttaa, uskon sen, mutta toinen on huonoksi vatsalle ja toinen maksalle?? Yhden kerran lääkärikäynnin jälkeen ehti kohtaus tulla, annoin mahan suojaksi äkkiä Piihappogeeli (tiedä häntä onko siitäkään mitään apua....) ja sit to kombon särkylääkettä.
Tehosi paremmin kuin aiemmin käyttämämme, eli aiemmin otimme vain jompaa kumpaa, mutta jos estolääkitys ei auta ja noita kohtauksia tulee ja nenäsumutettakaan aina ole (aika kalliskin olisi, pojalla tulee kuitenkin 1<2krt viikossa se...) niin eihän voi olla hyväksi tuo särkylääkekombo?

Itse kun olen vastahaavan Buranalla ja stressillä saanut itselleni aikaikseksi niin ei paljon huvittaisi lapsen kohdalla...
 
"nnn"
Ihan vaan pointtina. Meidän kaks vuotias(!!!) ottaa pelkkään kuumeeseen 250mg panadolia ja samaa aikaan buranat päälle.
Pelkkä kuume, ei migreeniä, ei 11vuoden ikää. Ja näin siis lääkärin ohjeen mukaan.

Burana ja panadoli vaikuttavat parhaiten yhdessä migreeniin, niillä on toisiaan tukeva yhteisvaikutus kivun hoidossa.
 
"Nunju"
Ok, Käypä hoito-teksteissä lukee kuitenkin, ettei ikinä Panadolia ja Buranaa yhtä aikaa... :/ Mutta tosiaan, lääkäri tämän reseptin meillekin antoi, että kaipa siitä on kokemusta, hyvää sellaista.

Voisinkohan tosiaan suojella kuitenkin lapsen vatsaa edes vähän tuolla Silicea piihappogeelillä....?
Meillä on skurasitteena surkeaa vatsaa ilmeisesti kun tosi monilla hankittuna n.30v ikään mennessä tää vastahaava (ei mitään helicobakteeria)
 
nnnn
Sun tarttee varmaan linkittää mulle missä sanotaan ettei "missään nimessä" yhtä aikaa, käypä hoito ohjeitakin kun on aikas satatuhatta eri sairauksiin. Tiedän kyllä, että lasten migreenin hoidossa lukee "ettei ole suotavaa", mutta 11-vuotiaskaan ei ole enää ihan mikään lapsi. Ja noissa on monesti taustalla myös se, että tarttee tietää mikä lääke auttaa kys lapsella, eli että ei lähdetä itse lääkitsemään ja arvailemaan.sopivia koktaileja, vaan hoito ja lääkitys olisi erikoislääkärin ohjeistamaa ja seuraamaa. Jos puhutaan lapsen migreenistä, nii todennäköisesti sen hoito vaatii jotain muutakin kuin äiskän antamaa panadolia Tai buranaa. Ap:kin kun ei edes itseltään osaa hoitaa mugreeniä pois, nii olis kauheen kiva jos edes lapsensa veis lääkäriin saamaan asianmukaista hoitoa.

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus;jsessionid=C8A8D4E3CB3F03C44CDB49714E7D3C81?id=hoi29010. Sit jos taas katsot esim tuon käypähoito ohjeen ihan lapsen päänsäryn hoidosta, nii sielä on lääkehoidossa ensimmäisenä panadoli ja burana yhdessä.

Mutta kuten sanoin, migreeniin erikoislääkärin määräämää hoitoa ja lääkettä.
Kuten esim ny toi sun vatsansuoja? Mitä tököttiä se on?? Onko sulla hajuakaan miten se vaikuttaa yhdessä noiden lääkkeiden kanssa, sitooko jotain ainetta, lisääkö vaikutusta...?
 
ketjun ap
Sun tarttee varmaan linkittää mulle missä sanotaan ettei "missään nimessä" yhtä aikaa, käypä hoito ohjeitakin kun on aikas satatuhatta eri sairauksiin. Tiedän kyllä, että lasten migreenin hoidossa lukee "ettei ole suotavaa", mutta 11-vuotiaskaan ei ole enää ihan mikään lapsi. Ja noissa on monesti taustalla myös se, että tarttee tietää mikä lääke auttaa kys lapsella, eli että ei lähdetä itse lääkitsemään ja arvailemaan.sopivia koktaileja, vaan hoito ja lääkitys olisi erikoislääkärin ohjeistamaa ja seuraamaa. Jos puhutaan lapsen migreenistä, nii todennäköisesti sen hoito vaatii jotain muutakin kuin äiskän antamaa panadolia Tai buranaa. Ap:kin kun ei edes itseltään osaa hoitaa mugreeniä pois, nii olis kauheen kiva jos edes lapsensa veis lääkäriin saamaan asianmukaista hoitoa.

Suositus - Käypä hoito. Sit jos taas katsot esim tuon käypähoito ohjeen ihan lapsen päänsäryn hoidosta, nii sielä on lääkehoidossa ensimmäisenä panadoli ja burana yhdessä.

Mutta kuten sanoin, migreeniin erikoislääkärin määräämää hoitoa ja lääkettä.
Kuten esim ny toi sun vatsansuoja? Mitä tököttiä se on?? Onko sulla hajuakaan miten se vaikuttaa yhdessä noiden lääkkeiden kanssa, sitooko jotain ainetta, lisääkö vaikutusta...?
Hienosti ainakin osaat lukea, edelleen on aivan sama että mitä lääkettä lapsille antaa, kun se ei aina ehdi vaikuttamaan. Jos parasetamol sopii ja on tehokas, niin miksi en käyttäisi sitä niin kauan kun se vain tehoaa ajoissa annettuna? Päänsärky kehittyy migreeniksi vain jos ei saa lääkettä ajoissa, vaikka olisi migreenilääkkeet, niin nekin pitää ottaa ajoissa tai niistä ei ole apua. Eli jos päätä alkaa särkemään ja heti ottaa pamolin, ei lapsille tule edes koko migreeniä.

Enkä ole huomannut migreenin loppumisessa mitään eroa jos olen ehtinyt melkein ajoissa lääkitsemään tai en ole ehtinyt lääkitsemään ollenkaan. Aivan yhtä kauan kestää kokonaisuudessaan. Oksentamisen jälkeen jos antaa lääkettä, siitä ei tavallaan ole mitään hyötyä kun päänsärky on jo helpottanut oksentamalla.

Ja omasta migreenistä, kuten aiemmin kerroin niin panacod on ainoa mikä auttaa, mutta minun päänsärkyni ja migreenini ei eroa toisistaan muutakuin kestolla ja sillä ettei tavallinen särkylääke tee mitään. En siis todellakaan ole joka päänsärkyyn heti ekana ottamassa mitään panacodia, vaan yritän muita lääkkeitä ensin. Joskus auttaa burana, joskus parasetamol ja joskus jos ei kumpikaan näistä auta niin sitten voi auttaa ketomex. Mieluummin mä otan tän kolmen särkylääkkeen setin ensin päivän mittaan kuin sen panacodin.
 
"paula"
No huh... Tämän vaan muistin nähneeni joskus:
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/hameen-sanomat-sarkylaakkeet-osallisina-satoihin-kuolemiin/608677/

Vatsansuojalääkkeitä ei ole olemassakaan.
 
"Nunju"
Kyllä, tiedän mitä Silicea vatsansuojageeli on, käytän sitä itse ja olen tarkkaan selvillä sen vaikutustavoista ja sen vaikutuksesta muihin lääkkeisiin. Ei tarvitse olla niin hyökkäävää "nnnn".

Paula on oikeassa tuossa linkityksessään särkylääkkeiden vaarallisuudesta. Johan siitä on ollut todella paljon juttua muutenkin, joten ei ole mikään uusi asia. Särkylääkkeet isoina annoksina ja comboina nimenomaan voivat olla terveydelle haitallisia, jopa se "terveellisin" vaihtoehto Panadol.

Vatsansuoja"lääkettä" en tiedä onko, suolahappoja neutralisoivat aineet ei tosiaan varsinaisesti voi sanoa vatsaa suojaavan, mutta Silicea on luonnontuote ja samoin Kamomillatee :) Näillä on tunnustetusti vatsaa suojaavia ominaisuuksia.
 
ketjun ap
[QUOTE="Nunju";30626052]Kyllä, tiedän mitä Silicea vatsansuojageeli on, käytän sitä itse ja olen tarkkaan selvillä sen vaikutustavoista ja sen vaikutuksesta muihin lääkkeisiin. Ei tarvitse olla niin hyökkäävää "nnnn".

Paula on oikeassa tuossa linkityksessään särkylääkkeiden vaarallisuudesta. Johan siitä on ollut todella paljon juttua muutenkin, joten ei ole mikään uusi asia. Särkylääkkeet isoina annoksina ja comboina nimenomaan voivat olla terveydelle haitallisia, jopa se "terveellisin" vaihtoehto Panadol.

Vatsansuoja"lääkettä" en tiedä onko, suolahappoja neutralisoivat aineet ei tosiaan varsinaisesti voi sanoa vatsaa suojaavan, mutta Silicea on luonnontuote ja samoin Kamomillatee :) Näillä on tunnustetusti vatsaa suojaavia ominaisuuksia.[/QUOTE]

Onko nuo sellaisia, että otetaan särkylääkkeen kanssa samaan aikaan? Mietin vain että sopisiko omille lapsilleni aina otettavaksi kun ottavat särkylääkkeen, syövät niitä kuitenkin aika paljon.
 
"Nunju"
Sun tarttee varmaan linkittää mulle missä sanotaan ettei "missään nimessä" yhtä aikaa, käypä hoito ohjeitakin kun on aikas satatuhatta eri sairauksiin. ------

Suositus - Käypä hoito. Sit jos taas katsot esim tuon käypähoito ohjeen ihan lapsen päänsäryn hoidosta, nii sielä on lääkehoidossa ensimmäisenä panadoli ja burana yhdessä.
Tässä kohtaa tuossa sinunkin linkittämässäsi Käypä hoito suosituksessa sanotaan se selvästi.

OTSIKKO: Lasten migreenin oireenmukainen lääkehoito (kohtausten hoito)

Tekstissä tämän otsikon alla, voit vaikka itse lukea lukee, että "
Parasetamolin vaikutus alkaa nopeammin kuin ibuprofeenin, mutta ibuprofeeni lopettaa migreenikohtauksen kaksi kertaa todennäköisemmin kuin parasetamoli 24.
Parasetamolia voidaan antaa kaikenikäisille lapsille ja ibuprofeenia yli yksivuotiaille (taulukko 1). Niiden samanaikaista käyttöä ei pidetä suotavana."

Miten tuo viimeinen menikään...?

Ja kyllä, ei pidetä suotavana ei ole sama asia kuin ei ollenkaan, mutta se ei ollenkaan onkin sitten muissa yhteyksissä hyvin tullut ilmi.

Mutta sen sijaan sinun väittämääsi, että Käypä hoidossa kehotettaisiin ottamaan niitä yhtä aikaa.... Sitä en löydä?!
 
"Nunju"
Ei sitä Siliceaa yleensä varmaan yhtä aikaa oteta :) Aamuisin olen itse ottanut niin suojaa sitten loppu päivän vatsaa.
On vähentänyt minulla ainakin vatsavaivoja ja suojannut ja sopii jo vaikka vauvasta saakka, joten hyvin turvallinen.

Tämä eräältä palstalta (ja pitää paikkansa kyllä) "Hübner Silicea vatsa-suolistogeeli. Tuote toimii vatsan limakalvoja suojaavana ja näin ravinto ei aiheuta vatsakipuja. Silicea-geeli suojaa suolistoa ja kulkeutuu ohutsuoleen korjaten suolen nukkapintaa ravintoaineiden imeytymisen helpottamiseksi. Geeli toimii imusienen tavoin koko matkan ajan kuljettaen mukanaan ylimääräiset "myrkyt" ja kaasut ja helpottaen paksusuoleen kertyvän massan poistumista. Samalla kun tuote hoitaa suolistoa, ravitsee se myös hiuksia ja kynsiä. "
 
"paula"
Kamomilateetähän saa antaa lapsille, luomuna jopa hyvän makuista:)

Mun tuntemat varottavat kokemukset liittyy Somac- nimiseen valmisteeseen, jota apteekit tyrkyttää ihmisille, vaikka niin moni saa siitä lisää vaivoja siksi, kun siinä on natriumlauryylisulfaattia. Tarkista ainakin se aina, ettei ole, sillä se rikkoo soluja. Apuaineiden kohdassa 6 tuoteselosteessa lukee, jos on:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1327413219/0#0
 

Yhteistyössä