Kuinka usein käyt saalilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Jos käyt? :). Kaipaan vinkkejä, kun itse käyn joka 2 tai 3pv. Tarkoitus saada vatsalihaksia, käyn jo 8kk saalilla, kerran en ollut 1kk kiiren takia. Vaikka tuntu käyn usein niin lihaksia vatsassa ei näy, vaikka kyllä kiinteytynyt ja paljon itse joka paikasta. Miten te muuten treenatte itseä synnytyksen/ synnytyksien jälkeen?

Silloin kun se oli helppoa, työpaikalla siis oli sali, kävein kerran tai kahdesti viikossa. Ja samoin kerran tai kahdesti uimassa.

Voi niitä aikoja... *kaipailee* (siis salia ja allasta, en duunia)

Naisille six-packin saaminen on kovemman työn takana kuin miehillä. Minä en itse pidä lihaksikkaista naisista, mutta tämä tietysti makuasia.

Itse käyn salilla 1,5h kuntopiiritekniikalla rautoja repimässä ma, ke, pe ja välipäivinä lenkkeilen 3-10 km tai uin 3-4 km tuntemuksien mukaan. Jalkaprässiä voin käyttää vain kerran viikossa (340 kg x 10 x 3 toistot), koska useammin tehtynä lihakset eivät voi palautua. Minulle 4 krt viikossa rankkaa salitreeniä on liikaa, siitä tulee ylikunto, eli yöunet menee ja yöllä iskee hikikohtaukset.

Kannattaa huomata, että ihmisillä on erilaiset lihaksistot (genetiikka). Toisilla voi olla esimerkiksi kestävyysurheilijan lihaksisto, toisilla pikajuoksijan jne. Erot voi nähdä joskus jopa ultralla. Ihmisten olisi todella tärkeää kartoittaa ennen kunnollista treenaamista millainen lihaksisto on, sillä jos on esimerkiksi kestävyysurheilijan lihaksisto (genetiikka), edellyttää se ihan toisenlaista treeniä kuin pikajuoksijan lihaksisto. Sama pätee myös VO2MAX:n: toiset saavat esim HIIT:stä hyvät tulokset, toisille se ei vaikuta mitään (on ihmisiä, joiden VO2MAX ei parane vaikka tekisivät mitä).

Lopuksi vielä se, että treenaamalla hajoittaa tehokkaasti itsensä, jos ei tiedä mitä tekee. Asennot pitää olla kunnossa, mutta myös kortisolin tuottoa pitää tarkkailla. Mikäli treenaus menee stressialueelle, on se huomattavasti tuhoisampaa kuin sohvalla löhöäminen.

En halua lihaksia paljon, en tykkää. Mutta haluan juoda lasi vettä ilman että vatsasta tulee pyöreä heti eli lihaksi sinne saada.

Teen 8kk aikana todella kova työtä, dieetti, paasto, treenit. Kun 4n synnytyksen jälkeen olin 96-98kg ja nyt 57, vielä muutama kg haluan pois ja muotoa saada. Personal treinerille en pääse, kun aina kiirettä

http://aijaa.com/N8OCbO

Mä olen huomannut, että vatsaa litistävät enemmänkin koko keskivartalon lihaksiston vahvistaminen kuin ne six-pac-lihakset.

Toki moisiakin liikkeitä voi salilla tehdä mut yhtälailla se onnistuu kotona, autossa, lentokoneessa, milloin missäkin.

Mä heitän saalin päälleni kun on kylmä, mutta salilla en käy koskaan, koska se on niin tylsää. Juoksen 20-30km viikossa ja teen lihaskuntoliikkeitä (mm. hoover ja burpee ja vatsat) kotona.

Yhteistyössä