Kuinka usein herkuttelet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis kuinka usein herkuttelet, vaikka karkeilla suklaalla tms..mikä nyt kelläkin on se mieliteko..Itse en saa suklaasta tarpeekseni ja sitä tulee joskus syötyä monta kertaa viikossa :D :/

nolo myöntää mut melkeen päivittäin *nolona* Mut ihan vähän, muutaman palan suklaata saatan kaapista hakea. Ja olen kyllä ihan normaalin kokonen, BMI 20-21, en oo ihan varma ja harrastan urheilua säännöllisesti 5-6 krt viikossa.

Joka päivä nykyään kun paino tuntuu tippuvan ja tippuvan ja on jatkuva nälkä. Aluksi pyristelin vastaan, nyt en jaksa enää taistella. Syöpöttelen karkkia, pullaa, limsaa, suklaata, donitseja, keksejä, jäätelöä... Yleensä 1-2 sorttia vähintään per päivä. Pahimmillaan tilanne on ollut siinä, että olen ostanut yhden dallaspullan, yhden kermavaahtomunkin, yhden jaffakeksi paketin, kermavaahtopullon, pienen karkkipussin ja limsan. Kaikki menneet tunnissa.

Painan 51 kg ja olen 169 cm pitkä. Syön ne 3-4 normaalia ateriaa päivässä herkkujen lisäksi. Varsinkin nopeita hiilareita ja juustoa menee paljon. Tiedän, ettei tämä ole terveellistä ja kärsin varmaan kaikenlaisista puutoksista, mutta en osaa olla ilmankaan kun on niin nälkä ja himottaa niin paljon! Pelkään, etten pysty lopettamaan vaikka alkaisin lihoamaan. Painan varmaan sitten sata kiloa kymmenen vuoden päästä :D

Aika usein viime aikoina.
Olen kai jotenkin lohtusyönyt marraskuisen onnettomuuden jälkeen. Ensimmäisinä viikkoina kului ihan tuhottoman paljon B&J's jäätelöä. :ashamed: :snotty:
Tänään herkuttelin tuoreella ananaksella, pyrin siirtämään himon kohteen edes hedelmiin.

Itse en pystyis ottamaan vaan muutamaa palaa suklaata, se on se levy tai vähintään puolet kerralla..siksi koitankin nyt rajottaa :D Olen myös normaalin kokonen, ehkä vähän vois laihduttaa..mut ei siit oikee tuu mitää:S

Alkuperäinen kirjoittaja :x:
Joka päivä nykyään kun paino tuntuu tippuvan ja tippuvan ja on jatkuva nälkä. Aluksi pyristelin vastaan, nyt en jaksa enää taistella. Syöpöttelen karkkia, pullaa, limsaa, suklaata, donitseja, keksejä, jäätelöä... Yleensä 1-2 sorttia vähintään per päivä. Pahimmillaan tilanne on ollut siinä, että olen ostanut yhden dallaspullan, yhden kermavaahtomunkin, yhden jaffakeksi paketin, kermavaahtopullon, pienen karkkipussin ja limsan. Kaikki menneet tunnissa.

Painan 51 kg ja olen 169 cm pitkä. Syön ne 3-4 normaalia ateriaa päivässä herkkujen lisäksi. Varsinkin nopeita hiilareita ja juustoa menee paljon. Tiedän, ettei tämä ole terveellistä ja kärsin varmaan kaikenlaisista puutoksista, mutta en osaa olla ilmankaan kun on niin nälkä ja himottaa niin paljon! Pelkään, etten pysty lopettamaan vaikka alkaisin lihoamaan. Painan varmaan sitten sata kiloa kymmenen vuoden päästä :D

onko sulla joku sairaus? niin että tuo laihtuminen on tapahtunut yks kaks?

vai liikutko paljon?

niin, onhan sitä joillakin onnekkailla nopea aineenvaihduntakin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:

vai liikutko paljon?

En mä oikein tiedä mistä tämä johtuu. Aina mulla on ollut jokseenkin hyvä aineenvaihdunta, mutta ekan lapsen syntymän jälkeen multa lähti 8 kiloa eikä niitä sen jälkeen ole näkyny muuta kun sitten kakkosen raskauden aikana. Ennen lapsia normaalipaino siis liikkui lähempänä kuuttakymppiä, nykyään pyristelen ja taistelen jotta pysyis yli viidenkymmenen, koska sen alle alkaa jo tulla heikotusta ja voin huonosti. Aluksi söin jokseenkin terveellisesti, lisäsin annoskokoja vaan ja saatoin lorauttaa rasvaa ruokaan. Sitten aloin illalla napostelemaan, mm suolapähkinöitä. En ole koskaan ennen tykännyt makeasta, mutta kun tajusin, että voin syödä mitä tahansa lihoamatta, niin päätin kokeilla josko paino niillä nousisi edes vähän. Tilanne on nyt alkanut pahasti riistäytyä käsistä =/

En varmaan näytä lapsille yhtään hyvää esimerkkiä, mutta en oikein tiedä mitä tehdä. Pelkään myös esim diabetesta kun sitä on suvussa... Siis ykköstyypin. Eikös se voi laueta esim juuri tämmöisestä sokerijojosta? En uskalla edes ajatella mitä tämä tekee kropalle...

Karkeilla ehkä 1x 3 kk ja sipseillä sama. Tai jopa vähemmän.

Mun herkku herkku on mm. paahdettu ruispala, jossa päällä aurajuustoa ja graavilohta ja sipaus margariinia :)

Alkuperäinen kirjoittaja jojoba:
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:

vai liikutko paljon?

En mä oikein tiedä mistä tämä johtuu. Aina mulla on ollut jokseenkin hyvä aineenvaihdunta, mutta ekan lapsen syntymän jälkeen multa lähti 8 kiloa eikä niitä sen jälkeen ole näkyny muuta kun sitten kakkosen raskauden aikana. Ennen lapsia normaalipaino siis liikkui lähempänä kuuttakymppiä, nykyään pyristelen ja taistelen jotta pysyis yli viidenkymmenen, koska sen alle alkaa jo tulla heikotusta ja voin huonosti. Aluksi söin jokseenkin terveellisesti, lisäsin annoskokoja vaan ja saatoin lorauttaa rasvaa ruokaan. Sitten aloin illalla napostelemaan, mm suolapähkinöitä. En ole koskaan ennen tykännyt makeasta, mutta kun tajusin, että voin syödä mitä tahansa lihoamatta, niin päätin kokeilla josko paino niillä nousisi edes vähän. Tilanne on nyt alkanut pahasti riistäytyä käsistä =/

En varmaan näytä lapsille yhtään hyvää esimerkkiä, mutta en oikein tiedä mitä tehdä. Pelkään myös esim diabetesta kun sitä on suvussa... Siis ykköstyypin. Eikös se voi laueta esim juuri tämmöisestä sokerijojosta? En uskalla edes ajatella mitä tämä tekee kropalle...

Jos oikeasti syöt paljon kaloreita/vuorokaudessa, niin oletko tarkistuttanut kilpirauhasarvosi?

Alkuperäinen kirjoittaja Surde74:
Jos oikeasti syöt paljon kaloreita/vuorokaudessa, niin oletko tarkistuttanut kilpirauhasarvosi?

Neuvolassa kyselin tästä asiasta ja pohdin ääneen kilpirauhasasioita pari kertaa jo ykkösen vauva-aikana (silloin pistivät imetyksen + alhaisen lähtöpainon piikkiin) ja sitten nyt uudestaan kakkosen 1,5v neuvolassa kun en enää imetäkkään... Lääkäri sanoi, ettei mistään sellaisesta voi olla kyse, että tämä on vain reipastahtisen aineenvaihdunnan HYVIÄ puolia... Ilmeisesti kuvittelee, että olen ennen jotenkin rääkännyt itseäni ja nyt saan "nauttia" herkuttelusta. Nauttisinhan minä maun puolesta, mutta tämä hieman pelottaa ja toisaalta on hankalaa lasten takia kun kokoajan tietenkin haluavat sitä, mitä äiti syö. Ja vie yllättävän paljon rahaakin! Hampaitani en uskalla ajatella.

En ole sitten jaksanut sen enempää asiaa miettiä. Toivoisin vain, että nälkä lähtisi koska se tekee minut kiukkuiseksi. Enkä voi mennä nukkumaan änkemättä napaa ihan täyteen koska en muuten saa unta ja aamulla nälkäkivut tekevät pahaa jo ennen kun olen saanut hampaani harjattua.

Mulla ei oikeestaan oo mitään mielitekoa ylitse muiden, tai ainakaan mitään mitä vois sanoa herkutteluks... Jos haluan hemmotella itseäni ostan erilaisia vihanneksia ja hedelmiä, kermaviiliä josta teen dipin ja oon tyytyväinen :P Ja raejuusto+tonnikala+ananas on sellasta millä herkuttelen... N. 1-2 kertaa kuukaudessa... Mieheltä saatan ottaa pari palaa suklaata kerran viikossa jos tekee mieli, yleensä ei, liian makeeta mun suuhun ellei oo jostain syystä ostanut tosi tummaa suklaata...

Yhteistyössä