Kuinka useasti teillä on lapset yökylässä?

• Viestiketjun aloittaja marja
  • Ensimmäinen viesti
Ei oo kertaakaan ollut, ikää kohta kaksi. Yksi mummi meillä vaan, mut joka mielellään ottais mut välimatkaa on yli 250km.

Kateellisena kuuntelen vaan ku kavereiden muksu on 2-6 yötä/kk hoidossa. En mä niin paljoa ite kyl tahtois mut se yö per kuukausikin olisi ihana.

Aika usein viikonloppuna joku meiltä on jossain yökylässä - ja / tai meillä vastaavasti on joku muu yökylässä.
Kaikki lapset meiltä ei oo yökylässä koskaan yhtäaikaa... paitsi silloin sen yön ovat olleet, kun meillä oli muutto.
Kerran kuukauteen pyritään pitämään sellainen "ei yökyläkavereita meille, eikä meiltä kenellekkään"-viikonloppu.

Mein mummi tulee meille hoitamaan, kun on tarvetta. Ei tarvii kolmen kamoja pakkailla ja lähtee viemään melkein 100km päähän. Tosin nyt haluavat mummille, joten enskuussa menevät koko kopla pariksi yöksi.

eipä ei
Eivät ota "vapaaehtoisesti" koko pikkuväkeä, mieluummin ottaisivat joskus yhden kerrallaan. Ovat alle 60-vuotiaita, virkeitä, ettei jaksamisesta sinällään ole kyse. Lapsillehan se on toki kivaa, jos pääsee yksin ja joskus käyvätkin, mutta vanhemmille siitä ei apua ole.
Noin kerran vuodessa yritetään järjestää 1-2 kahdenkeskistä yötä ja se on kyllä parisuhteen kannalta liian vähän.
Ei tietenkään saisi valittaa. Enkä yleensä valitakaan. Vähän tunnen vaan kateutta, kun on niitäkin isovanhempia jotka suorastaan kiljuen haluavat lastenlapsia yökylään ja kylään pidemmäksikin aikaa.
Itse on kuitenkin lapset haluttu ja voidaan sanoa että hoidettukin (mitä nyt kunnallinen päivähoito ollut apuna, kun on opiskeltu ja ollaan töissä).

lapsi kohta 2,5 vuotias ja ollut parin kuukauden ikäisestä melkeinpä kerran viikossa mun äidin luona yökylässä. ihan mielellään ottaa ja lapsikin innoissaan aina mummulle menee. asutaan lähellä toisiamme ja muutenkin ollaan lähes päivittäin tekemisissä, niin koskaan ei ole mitään ongelmia ollut. kiva kun saa omaa aikaa ja huilia viikon päätteeksi. kotiäitinä siis olen toiminut lapsen syntymästä asti...

Pienin, 11kk, on 1-2 kertaa kuukaudessa mummolassa - mummu ja pappa haluavat niiiiiiin kovasti aina pikkukaverin yökylään.

Isommat, 4- & 5-vuotiaat ovat tuskin koskaan varsinaisessa yökylässä. Joka toinen vkl ovat isällään, enkä minä sit raaski oikein antaa niitä mihkään niinä kahtena "mun" viikonloppuna... Eivät kyllä ole vielä kovasti mankuneetkaan, ja kyllä he aina joskus pääsee...

Yhteistyössä