Kuinka ulkoilen kolmen pienen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti pulassa

Vieras
Moi! Mulla jo paniikki iski,kun meille on tulossa kaksoset ja isosisko on silloin vuosi ja kymmenen kk vanha. Että olisko kellään tietoa millaiset meno pelit kannattaisi hommata.asumme maalla ja meillä on tässä vuosien varrella ilmaantunut kahdet vaunut,mutta enhän mä niillä pääse päivällä minnekään,kun pitäisi tuo yksi isompi vielä jonnekin laittaa,ei se vielä kovin pitkää matkaa jaksa kävellä.Olen kyllä ajatellut kaksosten rattaita mihin voisi laittaa sisaristuimen,mutta jaksaako niitä sitten enää työntää kun kolme on kyydissä ja hiekkatie. Mulla jo melkein yöunet mennyt miettiessä. Jos jollain olisi hyviä neuvoja,ottaisin kiitollisena vastaan.

Voi =) Kiireistä aikaa teillä tiedossa =)

Mutta joku aiemmin kirjoitteli että jaksaa kyllä työntää, mutta kunnon ilmakumipyörät tarvitaan! Olisiko vielä tarkoitus käydä kaupassa. Kun luulisin että sitten jo alkaa ostosten kanssa painaa. Osta todella kunnon tukevat rattaat.

Käy katsomassa tuolla Helsingin monikkoperheet, sivuilla. Siellä on paljon perheitä joissa on näitä pieniä enenmmänkin. Siellä on myös hyvä ""kirpputori"" jossa on paljon tavaraa myytävänä. Kaksostenrattaita jne.

Onhan niitä kolmosille tarkoitettuja rattaita myynnissä, sillä syntyyhän kolmosiakin.
En sitten osaa sanoa ovatko epäkäytännöllisemmät kuin esim. tuplat+sisaristuin. Ovat ainakin isompi yhdistelmä.

Niin tai sitten ostat kantorepun ja laitat toisen vauvan siihen ja isosisaruksen ja toisen vauvan kaksostenrattaisiin. Mut jaksatko kantaa vauvaa pitkää matkaa? No, ehkä täst oli jotain apua?

Kiitos hyvistä vinkeistä! Osaako joku vielä kertoa missä hinnoissa rattaat pyörii? Kun se hinta on aika iso juttu ainakin meillä,kun joutuu kaikenlaista vielä ostamaan. Onneksi sentään jotain vielä edelliseltä tallessa.

Mulla kaksostenrattaat,x-adventuren twincot.Maksaa n.439 euroa uutena.Emmaljungan kaksostenrattaista saa pulittaa jotain 600-700 euroa,muistaakseni.
Kato lastentarvikeliikkeiden nettisivuja.Esim.www.lastenturva.fi,www.lastentarvike.fi

Mutta noihin X-kärryihin ei oikein saa sisaristuinta.
Brioihin, Oran ja Emmaljungan tupliin voisi saada sisaristumen kiinni.
Tosin hintaahan niillä on, mutta ovat kaksostenyhdistelmä vaunuja. ABC, ja muut kevyet ei kestä ainakaan istuinta. Ja nehän työnnetään vain kasvot menosuuntaan.

sisaristuimesta...
Emmaljunga on ainut vaunumerkki joka enään valmistaa ja suosittelee vaunissaan käytettävän sisaristuinta. Meidän Briojen käyttöohjeissa KIELLETÄÄN sisaristuimen käyttö.

Tai laitat isonsiskon selkään kantorepussa (esim. Ergo tai Patapum) tai liinassa ja työnnät kaksosia rattaissa. Kaksosrattaat kannattaa kyl varmaan hankkia. Kun olette koko perhe liikenteessä, voi sisko istua joissain kevyemmissä rattaissa ja isi työntää. Kolmosrattaat kuulostaa aika tankilta :)

Mullahan ei siis ole kokemusta kuin yhdestä vauvasta, mut kuvittelisin että kaksoset tykkäävät ja jotenkin tarvitsevatkin toistensa seuraa ainakin alkuvaiheessa. Siksi tuntuisi oudolta laittaa toinen kantoreppuun ja toinen vaunuihin.

Uusimmassa Vauva lehdessä oli esitelty brion uudet tuplarattaat, joissa on heittoaisakin. Sitä ei voi käyttää seisomalaudan kanssa mutta se hyvä puoli on että kun tuplat tulevat ratasvaiheeseen voi sitä käyttää. Ja parantaa ""jälleenmyyntiarvoa"".

Mutta täällä oli juttua muinoin, että tuolla monikkoperheiden sivuilla on paljon miltei uudenveroistakin tavaraa myynnissä.

Kolmosrattaita en suosittele, ne ovat jo sitten varsinaisia vekottimia. Tai niitä kannattaa harkita ainoastaan, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Eli on triplat ja joutuu ""yksin"" liikkumaan kolmosten kanssa.

Onnea vielä. Nuo Twingot ovat ehdottomasti oma suosikkini tuplarattaista. Harmi vain, kun nyt näyttää siltä ettei meille taida tulla tarvetta sisarusrattaille. Taitaa olla esikoinen kohta sen ikäinen, että seisomalauta olisi järkevä vaihtoehto. Jos vielä rattaita meidän taloudessa tarvittaisiin uudelle tulokkaalle :(

Mutta nuo twingot eivät käy seisomalaudan kanssa. Ja tosiaan hiekkateille maalle, suosittelen todella nelipyöräisiä ilmakumipyörällisiä tukevia rattaita.

Höh, siis tarkoitin ettei tuota heittoaisaa voi käyttää seisomalaudan kanssa :) muuten olivat kivan näköisetkin nuo Brion uudet tuplat.

Katsasta vielä tuo brion flexien tuplamalli. On ratasmaisempi ja kevyempi. Mutta niissä on turvakaari kiinteä, eli vauvat joutuu pujottamaan kantokoppaan yläkautta turvakaaren alta.

Olen aina näiden kevyempien mallien suosija. Mutta teillä on toki olosuhteet mitkä vaativat erittäin hyvät hyvät työntöominaisuudet.

Kiitos vastauksista! Mua rupes kiinnostamaan ne Kolmostenrattaat,että millaisia ne on? Kun muistaakseni oon lukenut että sellaisiakin on mistä saa esim. Yhden istuimen pois myöhemmin,vai olenko vain unta nähnyt. Tässä kun miettinyt näitä juttuja,niin joskus tuntuu et onko totta vai unta. Tai onko kellään kokemusta semmoisista kaksostenrattaista,missä ovat joko vastakkain tai peräkkäin,tarkoitan niitä sellaisia isopyöräisiä malleja. Joskus sellaiset nähnyt,varmaan parikymmentä vuotta sitten ainakin. Onkohan niitä enää edes olemassa? Saako niihin kiinni sen laudan? Kulkeeko se edes hiekkatiellä,eikö niissä ole aika pienet pyörät.

Hei! Vieläkö joltain löytyisi vinkkejä,tähän vähän pulmalliseen tilanteeseen. Täältä kun on aika hankala lähteä kaupungistakin katsomaan,olis kiva jo vähän etukäteen tietää millaisia on tarjolla.

Onhan niitä, kolmosten, nelosten ja taitaa olla jopa vitosten rattaitakin!

Kauheita virityksiä, itse en sellaisia suosittele ellei ole aivan pakko! Eli ellei ole tulossa kolmosia tai nelosia. En tiedä onko edes Suomessa myytävänä. Ainakin Englannissa on vaunujen valmistaja, joka on erikoistunut noihin useamman lapsen rattaisiin. Kauheita vekottimia, mutta jos on ""pakkotilanne"" niin minkäs teet.

Itse suosittelen lämpimästi ihan normaali tuplarattaita ja hätätilassa vaikka sisaristuinta niihin tai jotain jotain sinnepäin, jos on pakko. Tuskin onnistuu, ellei ole tukevaa ""väliseinää"" tuplarattaissa. Mutta tuplarattat+seisomalaudalla on ehdottomasti kätevin ja halvin. Muistaakseni nuo monikkorattaat maksavatkin aivan hirmuisesti!

Selaa nettiä, sieltä löytyy noita erilaisia rattaita vaikka kuinka paljon.

Sellainen juttu vaan tuli mieleen, että tuo seisomalauta ei ole kovin turvallinen. Siihen ei saa lasta mitenkään sidottua kiinni (tai voihan lapselle laittaa valjaat ja sitoa toisen pään kiinni rattaisiin). Onhan lapsi siinä äidin välittömässä läheisyydessä toki, mutta mitäs teet kun 2v saa uhmakohtauksen ja päättää olla seisomatta siinä laudalla? Spagetiksi heittäytyvää ja kiemurtelevaa lasta ei saa mitenkään pysymään laudalla. Rattaisiin/sisaristuimeen lapsen voi sentään sitoa valjailla kiinni, ei pääse putoamaan tai juoksemaan auton alle.

Googleta vaikka triple strollers

Laitan tähän omasta mielestäni kätevämmän näköisen triplarattaiden linkin, minkä löysin äkkiä. mutta hinta nousee...

Jos nyt linkki toimii, http://baby-strollers.babycatalog.com/baby-strollers-multiple/urban-triple-jogging-stroller/UU3204.html

Jos olet tilaamassa triploja niin kerro miten sujui. Ja katso, että toimittavat myös Suomeen. Voi olla, että täytyy hakea nuo triplavaunut Ruotsista. Kokemusta ei siis ole, joten ""neuvoni"" voivat mennä ihan mäkeen, sen suhteen.

Mutta jos päädyt triploihin, kerro ihmeessä mistä löysit, mitkä päätit tilata/ostaa ja miten sujui!

Onnea hankintaan.

Eli koska olen ratasfriikki. Niin aloin pikaisesti katselemaan miten triplat suomessa kulkevat.

Ainakin helsingin monikkoperheiden sivuilla, löytyi käytettyjä tuplarattaita, joihin saa sisaristuimen. Ainakin käytettynä, joku myy tuollaisa brion tuplia+sisaristuimella.

Olen siis ratasfriiki. Olenkin itsekseni ajatellut, että pitäisikö vaihtaa alaa, lastenvaunuihin liittyväksi. Vai onko tämä ""innostus"" vaunuihin ja rattaisiin, vain tilapäinen mielenhäiriö ;) jatkunut kyllä jo miltei kaksi vuotta.

Kuinka paljon painoa nuo x-adventuren twingot kestävät? Siis miten paljon yhteensä lapset saavat painaa?

En ole netistä löytänyt siihen tietoa, vaikka moni liike näyttää niitä mainostavan.