kuinka tyhmä aiti voikaan olla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vinci

Jäsen
29.11.2005
745
0
16
Pakko laittaa viestiä tännekkin!!
Meillä poika alko ihan yhtäkkiä eräänä iltana huutaan kun vietiin sänkyyn nukkuun vaikka oli sitä ennen ihan kiltisti mennyt muina iltoina nukkumaan!!
syöty oli ja juotu juuri ja ajattelin että kai sillä on hammaskipuja tai jotain...nukahti itkuunsa!!
sama toistui melkein viikon kunnes hoksasin että se söis vielä vaikka kuinka ja sen jälkeen aloin antaa enemmän ruokaa..nyt siis kahtena iltana nukkuun menty taas hymy huulella!!
Annos oli vain liian pieni vaikka oli melkein yhtä iso kuin itse söisin!
lapsella oli siis rehellinen NÄLKÄ!!!
äitinä tunnen nyt epäonnistumista kun en sitä aiemmin hoksannut ja luulin sen olevan vaan jotain kiukuttelua!!!
tyhmä, tyhmä äiti!!!!!
meidän puuroannos oli tänään koko luokkaa 3dl vettä ja 1,5 hiutaleita ja sen päälle vielä jugurttia....syökö vain meidän poitsu näin isoja annoksia vai muillako myös???
aiemmin annos oli 2dl vettä ja 1dl hiutaleita...
kuinka paljon teidän lapset syö puuroa....meidän poika nyt 1v 1kk ja 20pv

..täällä voi olla toinen "tyhmä" äiti :ashamed: .. pistit miettimään et jääköhän meidänkin poika nälkäiseksi iltapuuron jälkeen,meinaan kun samanlaista on havaitavissa täälläkin... :/

Meidän neiti 1v syö vaan 1,5 dl maito ja 1 dl hiutaleita, puuro. Mutta syötän kyllä kunnes itse kieltäytyy ruoasta ja kaikilla muilla aterioilla myös ilmottaa itse millon riittää. Mutta muutama päivä sitten huomasin ettei harvoin käytetty tissimaito enää piisannut nukkumaan mennessä ja otettiin pullo käyttöön. Heräsi joskus yöllä maidolle, mutta enää ei ole tarvinnut. Kyllä ne mokat huomaa, ei tarvi tuntea syyllisyyttä, ja myös opettavat, nyt tiedät ettei poika turhista huutele.

Älä hätäile, et ole ainoo....ostin ton lapsiperheen keittokirjan joka tuli tosiaan hyvään aikaan, miehen ruokahalut kasvaa iän myötä koko ajan! Annokset on kun ison miehen ja lisää huudetaan!!! Mietin välillä mihin se ne laittaa...
Poika syö tosi paljon (omasta mielestäni..) kun aamupalalla menee saavillinen puuroo, hedelmäsose minkä fixaan hedelmistä, sämpylä jossa juustoo ja kinkkua (poika 19kk) sekä kunnon lasi maitoa, sit jo 10am halutaan pientä huikopalaa eli hedelmää saa silloin, kello 11.30 viiiiiim. pitää olla sapuskat nenän alla tai muuten hajoo ikkunat!! Syö sen ns miehen annoksen ja päälle juotavat sun muut leivät sekä jälkiruoka.
Nukkuu 2h sen jälkeen ja herää 14.30 näkäsenä kun susi!! kolmiovoikkoleipää ja jugurttia sekä välillä hedelmä milkshake! Sit 17 viiiiiim. pitää olla lämminruoka pöydällä ja sen vetää kaikki plus mitä juo sen kanssa ja sitten illalla just ennen sänkyyn menoa 19 kunnon velli annoksen.. onnex se nukkuu 19-07 että saa vähän huilia!!!!hahahaa!!!
Välillä tuntuu iltasin että APUA mitä huomenna laitan ja kirja äkkiä esiin....on muuten tosi hyvä, kannattaa tilata.

meillä kanssa tytteli alkanut tankkaamaan 1.5 dl puuroa ja hedelmäsosetta puol purkkia ja vielä leipä ja maitoa päälle.mä olen jo pitkään laittanut sen nälkäisenä nukkumaan.. :ashamed: tai ainakin luulen niin.lopetin yösyötö 3vkoa sitten ja siitä lähtien on tyttö tankannut illalla.syö,ja syö

On teillä kovia syömään nuo lapsoset. Meillä 1,5v tyttö syö iltaisin vain viilin/jugurtin ja joskus vähän maitoa päälle. Hän nukkuu tyytyväisenä aamuun asti, eikä silloinkaan kilju ruokaa nälkäisenä vaan odottaa tyytyväisenä niin kauan kuin puuro on saatu keitettyä.

Meidän miehenalku (pian jo 3v) söi jo aika pienestä vauvasta taaperoikään kanssa miehenannoksia. Nyt vasta eli viimeiset puoli vuotta on ruokahalu ja annokset pienentyneet. Muistan kun kaverit ihmettelivät aina pojan ruokahalua kun niiden omat lapset ronkeloivat ja anoppi sanoi, että keitän liikaa puuroa pojalle = joudun itse syömään loput. Mutta empäs koskaan joutunut... :laugh: No, pikkusisko (1v 1kk) on ruokailussa höyhensarjalainen (veljeen verrattuna) ja äiti ihmettelee jatkuvasti että eikö sen nyt jo rupea syömään enempää. Mutta hyvin neiti jaksaa + kasvaa ja on perheen ilopilleri ja hymytyttö =)

et ole tyhmö öiti,on todella vaikee tietää mitä huutoja milloinkin on,jotkut sanoivat että kyllä sen äänestä tunnistaa millon huutaa nälkäänsä ja milloin jotain muuta(siis ainakin vauva aikana)mutta mun mielestä meillä aina huuto samanlaista paitsi jos oikeesti satuttaa itsensä ni sillon kyllä huomaa erilaisen huudon..
ja näköjään tosi yksilöllisiä syömisenkin suhteen,meillä poika aina ollu huono syömään nyt ikää 1,8v ja hyvä jos saa puol dl hiutaleita 1dlvettä menemään alas ja aamulla täytyy ootella heräämisen jälkeen(8)ainakin tunnin verran ennen ku mikään maistuu..menny koko ajan käyrällä -20% minkä sanoivat neuvolassa olevan ok koska ei oo tullu suuria heittoja,pituus nolla käyrää,itsekin huono syömään ja kun poika voi hyvin niin mikäs siinä stressaamaan.

Sitä tämä äitinä oleminen on. En itsekään tiedä kuinka monta kertaa viimeisen vajaan kahden vuoden aikana olen tuntenut jostain syyllisyyttä.

Mutta tuosta ruokaliusta. Joskus lapsella tulee sellaisia yllättäviä ruokahimopyrähdyksiä :) Ja kun on olevinaan että jaaha nyt sitten vissiin tarvitaan enemmän ruokaa niin sitten se pyrähdys jo loppuukin ja tasoittuu. Joten ei sitä ihan aina kärryillä voi pysyä. Meilläkin huuto on aina huutoa. EI siitä erota mistä on kyse. Ja vaikka poika jo osaakin "puhua" niin on ihan turha yrittää kysyä että voisitko selittää mitä huudat?!

Meidämkin nappula veti samanlaisia jättipuuro annoksia kunnes 1v2kk lopetti kokonaan puuron syönnin. Nykyään suostuu hoidossa syömään puuroa hyvin, kotona korkeintaan kerran viikossa.
Muutenkin kaikkien ruokien menekki hiipui samaan aikaan ja jätkä laihdutti vauvan pyöreytensä pois.

Tän ketjun lukemisen jälkeen rupesin ittekin miettimään, että syököhän tuo meiän 1,5v akka tarpeeksi iltapuuroa... :whistle: Viime yö meni maidon perään kiljuen. Oli siis illalla syöny tavallisen satsin puuroa (0,5dl hiutaleita ja 1dl vettä). Tänä iltana annettiin isompi annos, 1dl hiutaleita ja 2dl vettä, ja kaikki uppos! :o No, pari lusikallista jäi syömättä, mutta kuitenkin!

Toivottavasti tämän yön jo nukkuu paremmin =)

Yhteistyössä