Eli jos ei ole esikoispoikaa, ei ole rakkautta lapsiinkaan..
( pitäisikö kertoa tämä heti huomenna tyttärilleni )![]()
Voihan perse, meilläkin ilmeisesti pikkuneitien kanssa vakavan keskustelun paikka huomenissa : /
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Voihan perse, meilläkin ilmeisesti pikkuneitien kanssa vakavan keskustelun paikka huomenissa : /
"Äiti rakastaa teitä kyllä lapset, mutta se on vain semmoista kakkosluokan rakkautta, ihan toista olisi jos teillä olisi isoveli."
Aapee, elä usko kaikkea minkä luet/kuulet. Freudilaisuus on tosiaan vain yksi suuntaus, eikä edes nykyään kovin suosittu.
Psykologia ja filosofia on musta sellaisia tieteenlajeja, joista jokainen voi valita itselleen sopivimmat totuudet. Onhan siellä tietysti ihan selvää faktaakin, kuten että tietyt lapsuudessa koetut asiat aiheuttavat ongelmia aikuisuudessa. Mutta en kyllä itse ottaisi noita "totuuksia" niin kovin henkilökohtaisesti. Mä en ole koskaan ollut ihastunut isääni enkä ole koskaan tuntenut kateutta äitiäni kohtaan. Toisaalta mä voisin hyvin omalta kohdaltani kuvitella todeksi sen, etten välttämättä rakastaisi muita lapsiani yhtä paljon kuin esikoistani. Ehkä se on yksi syy siihen ettei meillä ole kuin yksi lapsi. Mutta toisaalta taas mun on hyvin vaikea uskoa, että kaikissa niissä perheissä, missä on useampia lapsia, se esikoinen veisi kaiken rakkauden muilta. Meillähän olisi muuten koko maa täynnä oirehtivia lapsia...
Hän oli ihan ns. oikea psykologi, ja oikeasti. Kuinka kukaan uskaltaa tehdä enemmän lapsia jos tuo onkin totta? Onko ihmisillä oikeasti niin hyvä itseluottamus, että ajattelevat, että tietävät itse paremmin? Ja miksi koulussa silti opetettiin mm. oidipuskompleksi, jos se ei ole totta?