Kuinka tehdä paistiliemestä kastike?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kastikkeeton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kastikkeeton

Vieras
Apua pyydän kastikemestareilta eli tilanne tämä: possu oli uunissa ja nesteitä kertyi noin 2 dl. Kuinka teen paistinesteestä kastikkeen? Kaapista löytyy sekä maizenaa että vehnäjauhoja ja kermaakin.

Kastikkeiden kanssa olen aika noviisi eli helppoja reseptejä näistä pyytäisin :)

Ja etukäteen jo iso kiitos avusta!

No en mä kyl osaa määristä sanoa. Enkä mä, anteeks, ole mikään varsinainen kastikeihme, mut mun mielestä noin tulee ihan hyvä kastike :D Eiks se sakene maizenan kans heti, eli pistä aluks vaik se rkl ja sit jos tarttee ni lisäät.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
lisäät venhäjauhoja ja kermaa. siinäpä se

Tota tota, kuinka paljon? Ja kuumennanko liemen uudestaan? kauanko porisee tai mistä muuten tietää, et on valmista?

Selityksiä mut siis meillä ei kotona koskaan syöty kastiketta enkä osaa niitä ite tehdä. Siksi kyselen, kiitollinen oon vasta :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tota tota, kuinka paljon? Ja kuumennanko liemen uudestaan? kauanko porisee tai mistä muuten tietää, et on valmista?

Selityksiä mut siis meillä ei kotona koskaan syöty kastiketta enkä osaa niitä ite tehdä. Siksi kyselen, kiitollinen oon vasta :D

sekoitat jauhoja useamman ruokalusikallisen ja lisäät kermaa samalla kun keittelet sitä. jauhot kypsyy n. 5minuutissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

sekoitat jauhoja useamman ruokalusikallisen ja lisäät kermaa samalla kun keittelet sitä. jauhot kypsyy n. 5minuutissa.

Kiitti! Mä taidan testata noita vehnäjauhoja + kermaa, katotaan mitä tulee :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Mä laitan yleensä vettä enemmän kuin sitä lientä (rasvaa). Ja vehnäjauhoja.

Juu, noin olis pitäny tehdä, tuli vähän suolasta... Paisti oli siis marinoitu ja laitoin 3 rkl vehnäjauhoja + desin kermaa -> ihan liian tönkköä! Lisäsin vettä ja ulkonäkö parani. Mut on aikas suolasta! Tietää ens kerralla sitte, et lientä mausteeksi, ei pelkäksi nesteeksi :D

Yhteistyössä