Kuinka teette palapaistin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viikonloppuruoka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en ole ikinä tehnyt.
Teettekö niistä karjalanpaistilihoista vai oikeenko ostatte palan lihaa ja paloittelette itse? Jos jälkimmäistä ni millasta lihaa ja millasella veitsellä sen ees saa paloiksi? Ei meinaan lähe normaalilla fiskarsilla.

Mä ostan naudan sisäpaistia tai paahtopaistia tai ihan filettä ja kuutioin, paistan kuumalla pannulla silputun sipulin kanssa ja sitten kattilaan ja vehnäjauhoja päälle ja pikaruskistus niille ja vettä päälle. Lihaliemikuutio + mausteita perään ja haudutetaan. Mitä kauemmin sen parempi. Mä haudutan usein 2-3 tuntia.

En tiiä vielä. Ostin naudan ja possun palapaistia valmiina ja aattelin ruskistaa, heittää vuokaan sipulin, porkkanan ja ehkä jonku muunki kanssa, vettä perään ja pari tuntia uunissa. Sitten sen näkee jos kannattaa eri tavalla tehdä seuraavalla kerralla.

Samahan kai se on hauduttaa keittämällä hellalla tai uunissa??

Miä ostan ison lihaköntin, nautaa se on aina, joko sisä- tai ulkopaistia.
Paloittelen sen ihan tavallisella kokkiveitsellä, ja hyvin leikkaa.

Pannulla ens väriä lihapaloihin, vähissä erissä paistan, ja juu :p aina oikeessa voissa!
Kattilaan lihat ja vehnäjauhoista suuruste ja vettä ja kiehautus. Sipulii ja porkkanaa laitan mukaan. Sit se siinä saap hautua ittekseen ainakii tunnin.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
En tiiä vielä. Ostin naudan ja possun palapaistia valmiina ja aattelin ruskistaa, heittää vuokaan sipulin, porkkanan ja ehkä jonku muunki kanssa, vettä perään ja pari tuntia uunissa. Sitten sen näkee jos kannattaa eri tavalla tehdä seuraavalla kerralla.

Samahan kai se on hauduttaa keittämällä hellalla tai uunissa??

Onhan noita muunnoksia joka ruoista,mutta jos kysytään ohjetta palapaistiin,niin ei se silloin tarkoita karjalanpaistia.
Palapaistiin kuuluu ruskea kastike.
Possu menee pitkään haudutettavan naudanlihan kanssa aika pöperöksi eikä enää muistuta palapaistilihaa.

Yhteistyössä