Puuro mikrossa vai kattilassa hellalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja noksu:
Jos monta syöjää niin hellalla, pikapuurot aamulla mikrossa.
Lasten suosikkiherkku on uunissa haudutettu ohrapuuro mut se vie vaan niin pirusti aikaa.
Mutta maku ihan eri hellalla kuin uunissa.
Ja puurosta riippuen maitoon tai veteen.
Me ollaan puuron suurkuluttajia :D

Mitenköhän se makuun vaikuttaa, kummalla tavalla hauduttaa.

Hyi, mikropuuro on kamalaa. Kattilassa ehdottomasti! Paitsi kiehuneeseen veteen sekoitettavan pikapuuron (annospusseissa marjoineen) - siinä on ihan sama, miten vesi on saatettu kiehuvaan tilaan... veteen teen kattilassa, paitsi riisipuuro maitoon.

Mikrossa, mutta ihan tavallisista kaurahiutaleista. Tulee hyvää 3 minuutissa. Inhoan mikropuuroja.

Vielä parempaa tulisi kunnolla hauduttamalla kattilassa, mutta aika voittaa eikä tarvii pestä kattilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoplaa:
Hyi, mikropuuro on kamalaa. Kattilassa ehdottomasti! Paitsi kiehuneeseen veteen sekoitettavan pikapuuron (annospusseissa marjoineen) - siinä on ihan sama, miten vesi on saatettu kiehuvaan tilaan... veteen teen kattilassa, paitsi riisipuuro maitoon.

Kamalaa on siis? Voisitko tarkemmin kuvailla, millä lailla kamalaa.

Nyt en taas tajua tätä, meillä puuro on kyllä ihan samanmakuista, onpa tehty mikrossa tai kattilassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hellalla, aina. Mikropuuro on :x Vetten keitän, joskus heitän maitoa sekaan ennen haudutusta :) Ja mehukeiton kanssa syödään ilman suolaa.

Niin, veteen keitetty suolaton puuro, sehän se vasta herkkua on.

Toista se on mikropuuro, joka KOSKAAN ei voi olla hyvää.

Hellalla, aina. Mikropuuro on :x Vetten keitän, joskus heitän maitoa sekaan ennen haudutusta :) Ja mehukeiton kanssa syödään ilman suolaa.

Niin, veteen keitetty suolaton puuro, sehän se vasta herkkua on.

Toista se on mikropuuro, joka KOSKAAN ei voi olla hyvää.

No mun mikropuurosta tulee aina sellainen klimppimössö, ehkä vika on tekijässä :whistle: Suolaa en muutenkaan juurikaan käytä. Mutta voita laitan kyllä vähän puuron sekaan :)

No mun mikropuurosta tulee aina sellainen klimppimössö, ehkä vika on tekijässä :whistle: Suolaa en muutenkaan juurikaan käytä. Mutta voita laitan kyllä vähän puuron sekaan :)[/quote]

(Tuo ed. siis lainattua, ei allekirjottaneen tekstiä)

Jos hiutaleiden päälle laittaa kuumaa vettä, niin klimpiksi menee, ainakin kun mie teen. Kylmää tai haaleeta vettä ja sitten pörmyttämään sinne mikroon niin sitten onnistuu.

Meillä tehdään puuro aina hellalla. Tosin harvemmin minä syön, joten mies tekee itselleen. Joskkus kokeili mikropuuroa, ja se jäi tasan siihe yhteen kertaan. Hellalla tulee paaaaaljon parempi. Ja veteen tehdään, paitsi ei tietenkään mannapuuroa ja sellasia.

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
No mun mikropuurosta tulee aina sellainen klimppimössö, ehkä vika on tekijässä :whistle: Suolaa en muutenkaan juurikaan käytä. Mutta voita laitan kyllä vähän puuron sekaan :)

(Tuo ed. siis lainattua, ei allekirjottaneen tekstiä)

Jos hiutaleiden päälle laittaa kuumaa vettä, niin klimpiksi menee, ainakin kun mie teen. Kylmää tai haaleeta vettä ja sitten pörmyttämään sinne mikroon niin sitten onnistuu. [/quote]

Joo, ei mun mikropuuroni ole vielä ikinä ollut klimppiä tai muutenkaan epäonnistunut. Kylmää vettä, sopivan vähän hiutaleita korkeaan kulhoon ja 2min täydellä teholla. Sekoitus ja minuutin verran lisää. Sit antaa rauhassa jäähtyä, ripaus vaniljasokeria ja kanelia ja maistuu niin äidille kuin lapsillekin. ;)

Yhteistyössä