Kuinka te eronneet ostatte/maksatte lasten joululahjat?

  • Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Käyttekö yhdessä, maksatteko puoliksi tms, ostaako molemmat itse omilla rahoillaan mitä haluaa, antaako toinen toiselle rahaa ja toinen hoitaa lahjaostot?

Tapoja on varmaan monia tilanteista riippuen mutta kunhan kysyn.
 
Juulinna
Kumpikin ostaa tietysti omat lahjat. Jos on ostamassa jotakin kalliimpaa (muutenkin kuin vain jouluna), niin siitä kerrotaan etukäteen toiselle ettei toinenkin vain hanki samaa.
 
"Hulda"
Isä ostaa sen yhden kalliimman jutun, tänä vuonna esikoinen saa uuden puhelimen (200€) ja kuopus saa autoradan.
Mä ostan sitten niitä pienempiä paketteja, mm. vaatetta, dvd-elokuvia, kirjoja ym. pientä.
 
vieras_
Puhelin kulkee paikasta toiseen, mutta miten vuoroviikkoperheissä; jääkö isompi lahja (esim. autorata) antajansa luo ja lapsi leikkii sillä joka toinen viikko? Onko legoja, kirjoja yms. pienempää molemmissa paikoissa?
 
Mlaa
Yhdessä on mietitty suurelta osin nyt. Minä ostan toiselle sen arvokkaimman lahjan, ja ex toiselle. Lisäksi ex maksoi yhteiseksi tulevia yhden tilauksen, minä olen ostanut sitten joitain vaatteita ja hygieniatarvikkeita yms.
Olen etsinyt ja vertaillut netissä myös exän puolesta sitä toisen lahjaa, jotta saisi hyvän edullisesti.
Saattaisi muuten ostaa paukauttaa mitä sattuu, jollen vähän yrittäisi sekaantua asiaan.
 
"harmaa"
Puhelin kulkee paikasta toiseen, mutta miten vuoroviikkoperheissä; jääkö isompi lahja (esim. autorata) antajansa luo ja lapsi leikkii sillä joka toinen viikko? Onko legoja, kirjoja yms. pienempää molemmissa paikoissa?
Meillä molemmat ostetaan molemmille lapsille isommat lahjat. Lapset osaa jo hyödyntää tilanteen hyvin ja toivoa eri "isoja lahjoja" molempien luo. Pienempiä lahjoja on myös molemmissa paikoissa.

Ja mun luota lapset saa ottaa haluamiaan juttuja mukaan iskäviikolle myös jos tahtovat.
 
Bbierass
Puhelin kulkee paikasta toiseen, mutta miten vuoroviikkoperheissä; jääkö isompi lahja (esim. autorata) antajansa luo ja lapsi leikkii sillä joka toinen viikko? Onko legoja, kirjoja yms. pienempää molemmissa paikoissa?
Joo, molemmissa paikoissa on yhtä ja toista, lelua jne. Vaatteita kuljetetaan mukana, pienempää kalsaria yms molemmissa paikoissa. Puhelinta ja läppäriään kantavat mukana.
 
"nainen"
Mä ostan kaikki lahjat, ex ei osta mitään. Ei kyllä suostu maksamaan elatusmaksujakaan tai osallistumaan muutenkaan mihinkään lasten hankintoihin, eli ei tullut yllätyksenä.
 
vierass
[QUOTE="nainen";30501871]Mä ostan kaikki lahjat, ex ei osta mitään. Ei kyllä suostu maksamaan elatusmaksujakaan tai osallistumaan muutenkaan mihinkään lasten hankintoihin, eli ei tullut yllätyksenä.[/QUOTE]

Ei siis suostu tekeen elatussopimustakaan?
Vai onko sopimus tehty? Kelan kauttahan ne saisi jos sopimus on.
 
juuh
Minä olen etä, ja lähi kuvittelee että minun pitäisi maksaa kaikki puoliksi, eikä tajua ollenkaan arvostaa sitä että osallistun niinkin paljon kuin olen osallistunut.
Olen hankkinut puhelimet ja tabletit ja ties mitä, ja vailla ollaan vaan että pitäisi rahaa laittaa kaikkiin muihinkin hankintoihin, joita en itse voi valitakaan.
 

Yhteistyössä