Kuinka tarkkaan te tiedätte teinienne menemiset ja tekemiset???

Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Täysin, ei pääse ilman aikuisia minnekään.
:kieh: :LOL: ei se mitään takaa. Ja mukavaa kun vanhemmat ei luota... yleensä ne tapaukset oli pahimpia...
Luottoa on vaan ei menopelejä eikä paikkoja. Kavereita on mnesti meillä ja aikuiset kotona myös.
kyllä ne paikat keksii jos on halua.

Lähimmän katulampun alla 10Km:n päässäkö treffataan? On noi teinit sen verran mukavuuden halusia, että mieluummin on jonkun kotona lämpösessä.
mettässä noi on ennenkin rymynny.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Jos sitten huomenna soitan. Tuntuu vaan niin hölmöltä että ns kantelee toisten tekemisiä toisille ja kuinka nimenomaan otetaan vastaan se että ventovieras soittaa heidän lapsestaan... :snotty: :ashamed:
Se on niiden vanhempien ongelma. Jos ovat lapsestaan välinpitämättömiä, niin et sä sillä soittamisella mitään haittaakaan aiheuta. Mutta normaali vanhempi on kiitollinen, jos saa asiasta tietää riittävän ajoissa.

 
sossussa
Hmm.. sossuun otetaan mielellään ilmoituksia ihan vain huhuistakin. Usein ilmoituksen tullessa on nimittäin vahinkoa jo tapahtunut... ja usein on niin, että ei vanhempia kiinnosta edes.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Jos sitten huomenna soitan. Tuntuu vaan niin hölmöltä että ns kantelee toisten tekemisiä toisille ja kuinka nimenomaan otetaan vastaan se että ventovieras soittaa heidän lapsestaan... :snotty: :ashamed:
Se on niiden vanhempien ongelma. Jos ovat lapsestaan välinpitämättömiä, niin et sä sillä soittamisella mitään haittaakaan aiheuta. Mutta normaali vanhempi on kiitollinen, jos saa asiasta tietää riittävän ajoissa.

Sitten ainakin neljä puheluu edessä... Kuinka vois järkevästi muotoilla asian, etten vain menis ja töksäyttäis tylysti?


 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Sitten ainakin neljä puheluu edessä... Kuinka vois järkevästi muotoilla asian, etten vain menis ja töksäyttäis tylysti?
Riippuu ihan siitä, kuinka hyvin tunnet näiden nuorten vanhemmat. Yksi hyvä vaihtoehto on tehdä ilmoituspoliisille ja lastensuuojeluviranomaisille, mutta jos ne vanhemmat ovat hyviä tuttaviasi, olisi mielestäni korrektia iensin puhua heidän kanssaan asiasta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Sitten ainakin neljä puheluu edessä... Kuinka vois järkevästi muotoilla asian, etten vain menis ja töksäyttäis tylysti?
Riippuu ihan siitä, kuinka hyvin tunnet näiden nuorten vanhemmat. Yksi hyvä vaihtoehto on tehdä ilmoituspoliisille ja lastensuuojeluviranomaisille, mutta jos ne vanhemmat ovat hyviä tuttaviasi, olisi mielestäni korrektia iensin puhua heidän kanssaan asiasta.

Jos jonnekkin puhun niin kyllä mieluummin otan vanhempiin yhteyden. Ei ole tuttuja, tiedän vain muuten heidät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Tällä aloituksella haen vaan sitä, et soitanko vai en... ku tiedän et tässä nurkissa pörrännyt jo kauan useempi teini-ikäinen tyttö, ja tiedän et nää nilkit yrittää koukuttaa ne mömmeleihin jne, mut ku en oo luonteeltani semmonen et kantelisin toisten tekemisistä.
SOITA vanhemmille! Varmasti haluavat tietää asiasta. Sen parempi, mitä nopeammin saavat asiasta tietää.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Jos jonnekkin puhun niin kyllä mieluummin otan vanhempiin yhteyden. Ei ole tuttuja, tiedän vain muuten heidät.
Oukei, sitten soitat. Esittelet itsesi ja sanot, että olet miettinyt, soittaako vai ei, mutta olet nähnyt jotain sellaista, joka on saanut sinut huolestumaan nuoren tilanteesta ja siski päätit kuitenkin soittaa, koska toivot, että vastaavassa tilanteessa joku soittaisi sinulle. Sitten kerrot, mitä olet nähnyt.

 
Keittiönoita
Itse asiassa muuttaisin tuon "mutta olet nähnyt jotain sellaista, joka on saanut sinut huolestumaan nuoren tilanteesta" muotoon "mutta olet nähnyt jotain sellaista, josta arvelit heidän haluavan tietää".
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Kiitos keittis :D
Ollos hyvä =) Ehdotukseni lähti ajatuksesta, miten itse haluaisin olla se, joka vastaa puhelimeen =) Ja olisin erittäin kiitollinen soitosta, koska voisin puuttua asiaan jo alkuvaiheessa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Kiitos keittis :D
Ollos hyvä =) Ehdotukseni lähti ajatuksesta, miten itse haluaisin olla se, joka vastaa puhelimeen =) Ja olisin erittäin kiitollinen soitosta, koska voisin puuttua asiaan jo alkuvaiheessa.
Näin minäkin oon asian ajatellut ja siksi halusin kysyä muiden vanhempien mielipiteitä. Kyllä mä ainakin haluisin tietää muksujeni tämäntyylisistä touhuista... Ja nämä ei edes jää noihin mömmeleihin vaan paljon muutakin sattunut :(
Lista valmiina minne soitan huomenna :ashamed:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Näin minäkin oon asian ajatellut ja siksi halusin kysyä muiden vanhempien mielipiteitä. Kyllä mä ainakin haluisin tietää muksujeni tämäntyylisistä touhuista... Ja nämä ei edes jää noihin mömmeleihin vaan paljon muutakin sattunut :(
Lista valmiina minne soitan huomenna :ashamed:
Huomenna soitat. Kun esität asiasi rauhallisesti, eiköhän homma ole siinä. Mä olen hyvin onnellinen siitä, että mä olen aina pääsääntöisesti tiennyt, missä teinini menevät. Kulmakunnan nuoriso kun on yleensä meillä. Nyt onkin harvinainen perjantai-ilta sikäli, että meillä ei ole yhtään yövierasta. Junnukin on jo nukkunut useamman tunnin ajan omassa sängyssään. Sunnuntaiaamuna saa varmaan keitellä kahvia taas useammallekin teinille :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Näin minäkin oon asian ajatellut ja siksi halusin kysyä muiden vanhempien mielipiteitä. Kyllä mä ainakin haluisin tietää muksujeni tämäntyylisistä touhuista... Ja nämä ei edes jää noihin mömmeleihin vaan paljon muutakin sattunut :(
Lista valmiina minne soitan huomenna :ashamed:
Huomenna soitat. Kun esität asiasi rauhallisesti, eiköhän homma ole siinä. Mä olen hyvin onnellinen siitä, että mä olen aina pääsääntöisesti tiennyt, missä teinini menevät. Kulmakunnan nuoriso kun on yleensä meillä. Nyt onkin harvinainen perjantai-ilta sikäli, että meillä ei ole yhtään yövierasta. Junnukin on jo nukkunut useamman tunnin ajan omassa sängyssään. Sunnuntaiaamuna saa varmaan keitellä kahvia taas useammallekin teinille :D
Tuollainen olisi varmaan kivaa :)Siis kun kavereita käy.
 
hep
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Kiitos keittis :D
Ollos hyvä =) Ehdotukseni lähti ajatuksesta, miten itse haluaisin olla se, joka vastaa puhelimeen =) Ja olisin erittäin kiitollinen soitosta, koska voisin puuttua asiaan jo alkuvaiheessa.
Näin minäkin oon asian ajatellut ja siksi halusin kysyä muiden vanhempien mielipiteitä. Kyllä mä ainakin haluisin tietää muksujeni tämäntyylisistä touhuista... Ja nämä ei edes jää noihin mömmeleihin vaan paljon muutakin sattunut :(
Lista valmiina minne soitan huomenna :ashamed:
siis tuota noin... missä sä oot nähny nää touhut ja ketkä yrittää saada ne sekaantuu mömmöihin sun muihin?

tottakai kantsii soittaa.. jossain vaiheessa ainakin,vanhemmat,jos on fiksuja,ovat kiitollisia sun soitosta!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuollainen olisi varmaan kivaa :)Siis kun kavereita käy.
On se. Vaikka toi nuoriso illalla olisikin harrastuksissaan, auringon laskun jälkeen tulevat meille. Mutta meille saa AINA tulla. Ja jääkaappi on lukitsematon :D Mä olen tiukka monissa asioissa, esim alaikäisten päihteiden käyttö, mutta vastaavasti olen muissa asioissa kohtuullisen lepsu. Käyn huomauttamassa musiikin volyymistä vain, jos arvelen sen kuuluvan jo naapuriin. Usein noi teinit vuokraavat leffoja ja niitä katselevat myöhään. Pistävät paussin päälle vain siksi aikaa, kun hakevat jääkaapista seuraavan hyllyllisen junnun huoneeseen :D Tunnen lasteni kavereiden vanhemmat myös sen verran hyvin - tai oikeastaan he tuntevat minut - että tietävät voivansa luottaa siihen, että tässä huushollissa ei penskat viinaa vedä eikä tupakkia polta. Huumeista puhumattakaan. Muutama äiti onkin mulle suoraan sanonut, että on helppoa olla huolehtimatta teinistään, jos tietää teinin olevan meillä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hep:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Kiitos keittis :D
Ollos hyvä =) Ehdotukseni lähti ajatuksesta, miten itse haluaisin olla se, joka vastaa puhelimeen =) Ja olisin erittäin kiitollinen soitosta, koska voisin puuttua asiaan jo alkuvaiheessa.
Näin minäkin oon asian ajatellut ja siksi halusin kysyä muiden vanhempien mielipiteitä. Kyllä mä ainakin haluisin tietää muksujeni tämäntyylisistä touhuista... Ja nämä ei edes jää noihin mömmeleihin vaan paljon muutakin sattunut :(
Lista valmiina minne soitan huomenna :ashamed:
siis tuota noin... missä sä oot nähny nää touhut ja ketkä yrittää saada ne sekaantuu mömmöihin sun muihin?

tottakai kantsii soittaa.. jossain vaiheessa ainakin,vanhemmat,jos on fiksuja,ovat kiitollisia sun soitosta!
Tässä naapurustossa... Nähnyt ja kuullut monenmoista :/

Todellakaan en herkästi puutu toisten asioihin.
 

Yhteistyössä