Kuinka tämä UHMA ikä...

  • Viestiketjun aloittaja Daa daa
  • Ensimmäinen viesti
Jaa-a, sen kun tietäis koska helpottaa niin jotenkin jaksaisi paremmin :/ . Meillä pian 3-vuotias uhmistyttö ja syöminen on kinan aihe nro 1, nukkumaanmenot sitten hyvänä kakkosena.

Nukkumisissa sentään joskus parempia kausia, syömisessä äärimmäisen harvoin.
 
Niin... tulee todella mieleen, KOSKA tämä loppuu.. onko tämä kaksivuotis-uhma vai kolmivuotis-uhma.. Nuori herra on 2v. 4kk. ja aivan hurjia yhteenottoja on.. siis poika joutuu rauhoittumaan huoneeseensa toisinaan useamman kerran aamussa! Pikkusisko (11kk) saa ajoittain kaiken sortin "kurmootusta", tai sitten yritetään hajoittaa koko huushollia. Ihan mukava ( :heart: ) jos tätä ilmenee muuallakin... Tuntuu, että vain meidän jengin voisi ottaa osallistumaan "Pikku Julmureihin"... :/
 
Ihan tutulta kuulostaa...Meillä 2v 2kk tyttö joka on niin sulonen, mutta välillä (tai itse asiassa nykyään tosi useesti) saa ihan hirveitä raivareita jos ei saa katsoo telkkua, tai pitää ruveta syömään ymymym.....Mä oon miettiny "rangaistuskeinoja", ekan kerran eilen just kokeilin sitä että laitoin tytön omaan huoneeseen rauhottumaan ovi kiinni ja se hieman autto. Mitä rauhoittamiskeinoja muilla on?
 
Moi!
Rankaisukeinoista senverran, jotta meillä ei oikein toiminut se omaan huoneeseen laittaminen. (yleensä laitettiin huoneeseen, jos oli tehnyt "töllöntöitä") omassa huoneessa on kuitenkin ne lelut, jotka tenava pian huomasi, eikä huoneeseen joutuminen tuntunut tenavasta rankaisulta. Teho siis loppui alta aikayksikön ja otimme käyttöön nurkkaan seisomaan joutumisen. Hetkeksi poika nenä nurkkaan päin ja kauhea vanhempi on selän takana, jotti viikari karkaa. Meillä tehosi hyvin rankaisukeinona tämä. "arestipaikkana" voi tietenkin olla joku muukin, virikkeetön paikka. Jokainen tavallaan :D

p.s. kuulin, että yhdessä lähialueen yksityisessä päiväkodissa käyttävät rangaistuksena seuraavaa tapaa: laittavat lapsen yksin pimeään, käytöstä poistettuun kylmiöön. Sairasta, sanon minä! Traumoja tulee varmasti jonkinlaisia :eek:
 
Meillä uhmispoika 4 v. Olisko vinkkejä miten saada kuriin. Esim. hoitoon meno matkalla heittää hatun päästä milloin minnekin. Mitä tekisitte? Kylmä alkaa olla jo, ei oikein uskaltais pitää kovin kauan ilman myssyä. Hoitoon lähteminen / pukeminen kestää 30-45 minuuttia ja silti saattaa olla lähdetään kovalla huudolla. Ei auta huumori, ei se että saa valita vaatteita itse, ei lahjominen... Useampana aamuna olen kantanut kirkuvan pojan hoitoon, ja melkein väkisin pukenut ja tuntenut itseni tietenkin roistoksi. :(
 

Yhteistyössä