Kuinka suuri osa lapsista kasvaa täysi-ikäiseksi ydinperheessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Inez"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Inez"

Vieras
Missä olis joku tutkimus, että kuinka suuri osa lapsista kasvaa ydinperheessä täysi-ikäiseksi saakka. Tuli kinastelua mun kaverin kanssa, se kun väittää että se on nykyään suorastaan harvinaista. Ite aattelin että yli puolet kummiskin?

Eli tarkoitan siis sitä, että lapsi kasvaa biologisen isän ja äidin kanssa 0-18v ? Tietty on juu adoptiotapaukset (luulisin, et niissä erotaan aika harvoin?) vielä erikseen.

Tilastokseskuksen tietojen valossa uskallan väittää ystäväsi olevan oikeassa. Vähemmistö lapsista kasvaa ydinperheessä....

Tilastokeskukselta lainattua: " Avioliitto voi päättyä joko avioeroon tai puolison kuolemaan. Puolison kuolemaan päättyviä avioliittoja on Suomessa vuosittain lähes 17 000, kun taas avioeroon päättyy vuosittain noin 13 000 avioliittoa. Suomessa kokonaiseronneisuusluku on jo vuosia ollut lähellä 0,50:tä. Tällä erovauhdilla siis puolet avioliitoista päätyisi eroon.

Lisäksi tilastokeskuksen tutkimuksen mukaan avoparit lähtevät omille teilleen neljä kertaa herkemmin kuin naimisissa olevat."

[QUOTE="sandra";24621285]Ei oo tietoo, mut mustakin tuntuu, että on ainakin omassa kaveripiirissä harvinaista. Ehkä 25 % on ehjiä perheitä meidän tutuista.[/QUOTE]

Minkä ikäinen olet? Ja minkä ikäisiä tutut suunnilleen?

Luulen, että suurin osa avioliitoista kariutuu jo ennen lapsia. Eikö jossain ole tutkittukin, että liiton ensi vuosina erotaan herkimmin.

Minä en tunne lähipiiristäni yhtään eronnutta lapsiperhettä. Melko kummallista, kun nyt mietin... Itse sen sijaan tulen eroperheestä.

Aika uskomatonta, että vieläkin alle 10 prossaa on uusperheitä. Siinhän ei tietty oo yh:t mukana, mutta niitäkin on vaan vähän yli 10 prossaa. Eli alle 25 prossaa vaan. Yllättävää on se, että yh:iden suhteellinen määrä ei oo noussut. Äiti + lapsia-perheitä on koko ajan ollut tommoset 10 prossaa. Sodan jälkeen jopa enempi, mut se on luonnollista. Moni menetti isänsä sodassa. Isä+ lapsia-perheet on kans pysyneet tossa 2 prossassa "aina".

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24621338:
Luulen, että suurin osa avioliitoista kariutuu jo ennen lapsia. Eikö jossain ole tutkittukin, että liiton ensi vuosina erotaan herkimmin.

Minä en tunne lähipiiristäni yhtään eronnutta lapsiperhettä. Melko kummallista, kun nyt mietin... Itse sen sijaan tulen eroperheestä.

Hyvä niin! Mutta täytyy myöntää, että tällä palstalla tuntuu, että "mentiin naimisiin ja lapsi synty 5 kk häiden jälkee ja sitten 5 kk siitä mies läks ja sitten oli yks Kari melkein vuoden mutta se oli ihan paska ja narsisti"-naisia piisaa...

[QUOTE="Inez";24621309]Minkä ikäinen olet? Ja minkä ikäisiä tutut suunnilleen?[/QUOTE]

Olen 28 ja tutut nuorimmillaan samaa ikää ja vanhimmat noin nelikymppisiä.

Meillä normaalisti luokasta (25nuorta) löytyy 1-3 ydinperheessä asuvaa.

No tilastot puhuvat toista. Sulle on sattunut aikamoinen luokka. Mutta tilastot eivät valehtele.

Varmaan joku tulee kohta sanomaan, että "vale, emävale, tilasto". Mutta älkää tulko, sanoin sen jo. Tilastot eivät itsessään valehtele, mutta niitä voi taitava käyttää väärin. Tai tietämätön vahingossa.

Yhteistyössä