Kuinka suuri autolaina ja millä tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ||
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

||

Vieras
Autokuumetta pukkaa eli minkälaisilla tuloilla olette saanet autorahoituksia? Entä kuinka paljon suunnilleen ja mistä rahoitusyhtiöstä?

Enkä kaipaa tähän ketjuun yleviä kommentteja, että ostatte auton aina vaan käteisellä.. ;)

Kai niitä saa melkein vaan kun on vakituinen työ ja luottotiedot kunnossa?
Mä en kyllä henk.koht. näe mitään järkeä ottaa mahdottomia autolainoja kun se auton arvo laskee niin nopeasti.

Kai niitä saa melkein vaan kun on vakituinen työ ja luottotiedot kunnossa?
Mä en kyllä henk.koht. näe mitään järkeä ottaa mahdottomia autolainoja kun se auton arvo laskee niin nopeasti.

Totta joka sana, mutta tavallaan ku käy töissä niin haluaa panostaa elämänlaatuun tuolla saralla :). Me vaihdetaan aina yleensä vuoden vanhaan. Huolettomia kilometrejä edessä ja pahin auton hinnasta jo laskenut =).

[QUOTE="Mimmi";25140206]3500 € netto, 20 000 € makso, maksettu 3 v. Tällä hetkellä auton arvo 16 500 €, joten ei pahemmin laskenut ole.[/QUOTE]

Sehän riippuu ihan siitä, että ootko ostanu 3v sitten vaikka vm-07 auton vai vm-98.
Mä ostin 4v sitten auton, joka maksoi 10tht, nyt sen arvo on n. 3500e. Auto on menossa vaihtoon ja aion ostaa pari vuotta vanhan, alle 100tht ajetun. N. 10tht otan autolainaa, tuloni kht.

[QUOTE="vieras";25140231]Sehän riippuu ihan siitä, että ootko ostanu 3v sitten vaikka vm-07 auton vai vm-98.
Mä ostin 4v sitten auton, joka maksoi 10tht, nyt sen arvo on n. 3500e. Auto on menossa vaihtoon ja aion ostaa pari vuotta vanhan, alle 100tht ajetun. N. 10tht otan autolainaa, tuloni kht.[/QUOTE]

Niin riippuu joo. Vm 2009 auto on.

Meillä on periaatteena, että paljon yli 10000€ lainaa ei oteta, koska sen verran uusi/uudehko perhefarmari menettää arvoaan siinä noin kolmessa vuodessa, mitä me sitä pidetään. Alunalkaen on siis aloitettu käytetystä halvasta autosta, sitten pienestä uudesta ja vähitellen kasvatettu auton kokoa ja päästy tuohon reilu 10000€ lainan "jatkuvaan kierteeseen".

Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa lainansaannissa, toki yhteenlasketut tulot ollut jo pitkään siellä 6000-8000€ brutto haarukassa.

[QUOTE="...";25140251]Meillä on periaatteena, että paljon yli 10000€ lainaa ei oteta, koska sen verran uusi/uudehko perhefarmari menettää arvoaan siinä noin kolmessa vuodessa, mitä me sitä pidetään. Alunalkaen on siis aloitettu käytetystä halvasta autosta, sitten pienestä uudesta ja vähitellen kasvatettu auton kokoa ja päästy tuohon reilu 10000€ lainan "jatkuvaan kierteeseen".

Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa lainansaannissa, toki yhteenlasketut tulot ollut jo pitkään siellä 6000-8000€ brutto haarukassa.[/QUOTE]

Kuin mun kirjoittamani :)...vaihdetaan nyt taas vähän parempaan. Hinta 36ke ja lainaa 10ke. Hirvittävä summahan se on autoon ja tuo on auton hinnaksi ehdoton maksimi. Onneksi asuntolainaa ei ole paljoa enää jäljellä. Muutamassa vuodessa maksettu kaikki pois.

valehtelin tuloja muutama sata euroa ylöspäin, mutta luottotietoni ovat kunnossa sekä olen sen verran iäkkäämpi, että luottoa irtosi hakemani määrä 4000e josta nostin vain 2600e ja säästössä mulla oli 1700e.

Meillä nettotulot yhteensä noin 5000e kuussa. Talolainaa on jonkin verran, mutta autolainaa ei olla koskaan otettu. Säästetään se raha aina ensin. Meillä on kaksi autoa ja molemmat ostettu käytettyinä.

[QUOTE="vieras";25140434]itse sain autolainan työttömänä ja summa oli 16 000e. laina aika 4vuotta.[/QUOTE]

niin ja olin sinkku eli itse maksoin pois, ennen kuin löysin miehen ja persutin perheen.

Yhteistyössä