hävetti eilen kaupassa..tyhmää ehkä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keskiluokan mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taas puolestani nautin siitä, että mä saan tehdä kaikki lastenvaateostokset. Meillä siis lastenvaateostokset on täysin mun vastuulla ja hyvä niin, sillä ei mies kuitenkaan osaisi ostaa sellaisia vaatteita tytöille mistä mä tykkään :D Ja uskallan jopa väittää, ettei mies ole niin tietoinen ulkovaatteiden teknisistä ominaisuuksista kuin minä, vaikken minäkään niistä nyt ihan hirmuista määrää tiedä.

kyllä mäkin siitä nauttisin jos mulla olisi riittävästi rahaa millä ostaa.mulla ei tällä hetkellä ole tuloja,lapsilisistäkin saan käyttää vain osan.

[QUOTE="vieras";22487026]No sairas ihminen ei istu päivät pääksyten valittamassa netissä.[/QUOTE]

ja mitä sä täällä päivät pääksyten hillut päätäsi aukomassa,eikö sun pitäisi tehdä TÖITÄ?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;22487013:
kirjoitin että varmaan tyhmää. mutta kun seurasin muita lapsiperheitä ja siinä nyt sattu olemaan sellaisia joilla vaatteet oli viimeisen päälle. mut ehkä heillä mättää sitten jotkut toiset asiat,en voi tietää.

se mua rassaa lähinnä kun joudun lähestulkoon yksin hommaaamaan lapsille vaatteita..

Nyt ymmärsin =)
Ei hienot vaatteet kerro perhe-elämästä mitään.Mä tunnen ihmisiä joilla olis rahaa laittaa vaikka kuinka paljon lastenvaatteisiin mutta jotka shoppailevat kirpparilta kaiken mahdollisen koska heidän mielestään on turha iskeä kahtasataa lapsen haalariin jonka se rypee pihalla viidessä minuutissa kuraan kuitenkin.
Samaten tiedän erään yh-äidin joka ostaa lapselle aina merkkivaatteet mutta laskut kiertää ulosoton kautta ja ruuassa pihdataan.

Mä just annoin kaverille iiisooon läjän tuon ainokaisen vaatteita, heillä ei kyllä ole rahasta puutetta mutta ajatellaan et kierrättäminen on hyvä juttu, ihan globaalisti ajatellen.
Kaikki ei heille sopineet ja heitin osan pois, mikä tuntui järkyttävältä. Jos paita on aivan uuden näköinen mutta ommel kainalosta hieman auennut, ei sitä voi lahjoittaa minnekkään ja kirpparit ei ole minua varten.
Niin siis mun pointti oli, että harmittaa kun ei ole mitään kanavaa jonka kautta mun lahjoitus kohtaisi esim. apn tarpeen. Vai tietääkö joku?

[QUOTE="vieras";22487131]Mä just annoin kaverille iiisooon läjän tuon ainokaisen vaatteita, heillä ei kyllä ole rahasta puutetta mutta ajatellaan et kierrättäminen on hyvä juttu, ihan globaalisti ajatellen.
Kaikki ei heille sopineet ja heitin osan pois, mikä tuntui järkyttävältä. Jos paita on aivan uuden näköinen mutta ommel kainalosta hieman auennut, ei sitä voi lahjoittaa minnekkään ja kirpparit ei ole minua varten.
Niin siis mun pointti oli, että harmittaa kun ei ole mitään kanavaa jonka kautta mun lahjoitus kohtaisi esim. apn tarpeen. Vai tietääkö joku?[/QUOTE]

Mä olen lahjoittanut lastenvaatteita paikalliseen diakonissatoimistoon, josta vähävaraiset saavat pyynnöstä lapsilleen vaatteita. Lisäksi olen lahjoittanut päiväkeskukseen vaatteita, kodintekstiilejä ja huonekaluja. He puolestaan auttavat päihde-, ja mielenterveysperheitä.

Näin se apua tosiaan menee oikeasti ihan suoraan apua tarvitseville.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;22486953:
lääkäri ja psykiatri kirjoittivat sairasloma-lausunnon,että ei tässä kunnossa paljon töihin mennä.toisekseen en ole edes saanut työpaikkaa:/ se ei katsos ole niin helppoa tänä päivänä työllistyä..
No ei ihme, että hävettää jos on mielenterveyongelmia. Hoida nuo eka kuntoon ja sitten töihin.

Älä välitä ap tuosta "vieraan" ärhentelystä. Sillähän on varmaan selvännäkijän kykyjä ja pystyy täällä tekemään omia diagnooseja satavarmuudella.

Mä olen lahjoittanut lastenvaatteita paikalliseen diakonissatoimistoon, josta vähävaraiset saavat pyynnöstä lapsilleen vaatteita. Lisäksi olen lahjoittanut päiväkeskukseen vaatteita, kodintekstiilejä ja huonekaluja. He puolestaan auttavat päihde-, ja mielenterveysperheitä.

hienoa että jotkut osaavat ajatella muita ihmisiä!:)

Tuo diakonissatsto on mulle ihan uus juttu. Mutta hyvä tietää. Taidankin heti tänään tiedustella miten toimia.
Mä olen ajatellut et nyt en enää kerää ylimääräistä kaappeihin, vaan vien hylätyt vaatteet ja tavarat heti jonnekkin kiertoon, kun kuosi on vielä muodissa. Yksösen vaatteethan on kuin uusia ja kuukausittain jää läjä pieneksi.

[QUOTE="vieras";22487166]No ei ihme, että hävettää jos on mielenterveyongelmia. Hoida nuo eka kuntoon ja sitten töihin.[/QUOTE]

Ei välttämättä ole mielenterveysongelmia. Voihan ap:lla olla esim. syöpä tai muu vakava somaattinen sairaus, jonka takia on käynyt psykiatrilla. Jos on ennen ollut täysin terve ja sitten tulee vakava sairaus, niin on siinä kova työ työstää, että pysyy kasassa.

Älä sie siis yleistä, ku et edes tiiä asioiden oikeita laitoja.

[QUOTE="Päivi";22487099]ja mitä sä täällä päivät pääksyten hillut päätäsi aukomassa,eikö sun pitäisi tehdä TÖITÄ?!?![/QUOTE]

Höpö höpö. Miksi ei ihminen, joka ei ole juuri sillä hetkellä työkykyinen, voisi olla nettipalstalla? Siitä, että on omalla koneella kotona, on kuule vielä pitkä matka työssäkäymiseen. Ja ap:lle, älä kuule tuollaisia häpeile. Meillä käy molemmat töissä, mutta silti lapset kulkee milloin minkäkinlaisissa vaatteissa. Varsinkin jos on isi pukenut :). Kerran lähdin kiireellä lastenlääkäriasemalle kuopuksen kanssa, jonka isänsä puki yhtä kiireellä valmiiksi. Ja vasta lääkäriaseman kirkkaissa valoissa tajusin, että vaatteet on vähän sinnepäin, ja LIKAISET. Silloin oli vähän puna poskella, mutta tärkeintä on että lapsella on säänmukainen varustus. Liikaa mennään nykyisin siihen, ettei Nico-Petteri voi viedä kauppakeskukseen, ellei se omista erillistä villakankaista kauppakeskustakkia ja siihen sopivia vermeitä. Rennolla ranteella vaan.

Yhteistyössä