kuinka sijoittasit 5 henkisen perheen,kolmioon?

Mun miehen 6-henkinen perhe asui kolmen huoneen rivitaloasunnossa siihen asti, että mies ja minä muutettiin yhteen 19-vuotiaina :) Kaikki neljä lasta jakoivat lastenhuoneen, siellä oli kaksi kerrossänkyä ja työpöydät jokaiselle. Hyvin pärjäsivät... en ymmärrä yhtään sitä asennetta, että vanhempien pitää antaa kaikki makkarit lapsille ja muuttaa olohuoneeseen.

[QUOTE="vieras";26968089]Mun miehen 6-henkinen perhe asui kolmen huoneen rivitaloasunnossa siihen asti, että mies ja minä muutettiin yhteen 19-vuotiaina :) Kaikki neljä lasta jakoivat lastenhuoneen, siellä oli kaksi kerrossänkyä ja työpöydät jokaiselle. Hyvin pärjäsivät... en ymmärrä yhtään sitä asennetta, että vanhempien pitää antaa kaikki makkarit lapsille ja muuttaa olohuoneeseen.[/QUOTE]

No mulla on ainakin se et joka tapaukses vietän illalla aikasta myöhään aikaa olohuoneessa,niin se on yks ja sama vaikka nukkusinkin sielä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;26967061:
niin siinäpä kysymys,eilen käytiin kahta kämppää kattomassa,ja ehtona on kyllä kolmiossa että molemmat makkarit on suht reiluja,toisessa oli,toisessa ei.

oma huone ja toinen huone lasten huoneeksi. Kerros sänky majotusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;26968107:
No mulla on ainakin se et joka tapaukses vietän illalla aikasta myöhään aikaa olohuoneessa,niin se on yks ja sama vaikka nukkusinkin sielä. :D

lapsilla on omat huoneet. ei näin aikuisena ole niin tärkeää se oma huone.

Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;26968107:

No jos se on itselle yksi ja sama tai jopa positiivisesti itsekäs valinta niin hyvä niin, mutta en tajua yhtään sitä marttyyriasennetta mitä täällä toitotetaan että lasten TÄYTYY saada oma huone vanhemman makkarin kustannuksella... mulla oli teininä pari vuotta oma huone ja entisessä vaatehuoneessa tietokone (pöytä, tuoli ja yks lipasto mahtuivat sinne juuri ja juuri) ja arvatkaapa vietinkö siinä huoneessa aikaa kuin nukkuessani kun päivät meni koneella kopperossa. Aika vähän sitä omaa tilaa lapset loppujen lopuksi tarvii, ihan hyvin sen voi rajata vaikka jaetusta huoneesta hyllyllä/sermillä tmv jos on tarve.

[QUOTE="poikia3";26967952]Kertoisitko mulle missä teillä säilytettäisiin esim. kaikkien viiden lapsen luistimet? Kypärät? PyöräilyEntä kausivaatteet.

Meillä on neliö, ja lapsia toki huoneisiin mahtuisi, nukkumapaikat järjestyisivät. Mutta millään ilveellä en saisi viiden lapsen vaatteita, harrastusvälineitä ja kaikkia tavaroita mahtumaan.[/QUOTE]

Meillä on iso varasto sekä kaksi vaatehuonetta ja iso vaatekaappi yhdessä makuuhuoneessa. Mielestäni lapset eivät tarvitse järkyttävää määrää vaatteita ja leluja, joten helposti me mahduttaisiin tähän 95,5 neliön asuntoon tuon varaston kanssa. Harrastuksistakin pitkälti riippuu, mitä kaikkia välineitä tulisi. Mitään kalliita harrastuksia lapseni eivät pääs harrastamaan kumminkaan, joten vaikea kuvitella mitään järkyttävää määrää näitä varusteita tulevankaan.

Asuntomme on huomattavan halpa paikkaansa nähden, joten en ihan helposti tästä luopuisi. Myös huonejärjestys on iso ja täällä on paljon tilaa. Luopumalla ylimääräisestä romusta täällä mahtuu hyvin isokin perhe elämään.

Yhteistyössä