Kuinka moni teistä nukkuu olkkarissa tilanpuutteen vuoksi? Onko mielestänne aivan onneton ratkaisu vai toimiva?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mutta saishan se oman makuutilan jotenkin rajattua piiloon esim. kirjahyllyllä jota on 3 osaa ja yks osa 80cm leviä. Sitten jokin verho tms. eteen.
Mulla oli joskus muinoin juuri noin. Sänky tosin vain 120 cm leveä, parisänky ei olisi mahtunut olkkariin.

No mun sänky on 120cm leviä, mukavasti tilaa yksin nukkua keskellä sänkyä. :D

Ah, niin on. Mä en kapeammassa enää osaisi nukkuakaan ja ihmettelen pariskuntia jotka nukkuu kaksin 120 cm leveässä. Ei yhtään tilaa kieriä ja pyöriä unissaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mutta saishan se oman makuutilan jotenkin rajattua piiloon esim. kirjahyllyllä jota on 3 osaa ja yks osa 80cm leviä. Sitten jokin verho tms. eteen.
Mulla oli joskus muinoin juuri noin. Sänky tosin vain 120 cm leveä, parisänky ei olisi mahtunut olkkariin.

Miksi se ylipäätään ja keneltä tuo tila tulisi rajata pois??

Oletan, että koko olkkari on sinun valtakuntaa iltaisin, kun likkasi käy nukkumaan, eikö? Ja jos naamioit sängyn sohvaksi ja annat vieraiden istua siihen, niin ei mitään rajauksia tarvita vieraitakaan varten.

Sitä minä EN ymmärrä, että lähdetään tilanjakajahyllyillä tms. jakamaan tilaa, jolloin heti huomaa, että teiltä puuttuu huone. Lisäksi pienentää olkkaria ja pimentää särmin toista puolta.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Ah, niin on. Mä en kapeammassa enää osaisi nukkuakaan ja ihmettelen pariskuntia jotka nukkuu kaksin 120 cm leveässä. Ei yhtään tilaa kieriä ja pyöriä unissaan :D

No kyllä mä pystyn miehen kanssa nukkumaan tuon levyysessä sängyssä, mutta ei saa ottaa musta kiinni koska mä haluan vapaasti vaihtaa kylkeä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Oletan, että koko olkkari on sinun valtakuntaa iltaisin, kun likkasi käy nukkumaan, eikö? Ja jos naamioit sängyn sohvaksi ja annat vieraiden istua siihen, niin ei mitään rajauksia tarvita vieraitakaan varten.

Sitä minä EN ymmärrä, että lähdetään tilanjakajahyllyillä tms. jakamaan tilaa, jolloin heti huomaa, että teiltä puuttuu huone. Lisäksi pienentää olkkaria ja pimentää särmin toista puolta.

Meillä on kuitenkin muutakin aikaa kuin vain se ilta kun likka on mennyt nukkumaan. Mä kuitenkin haluaasin eroottaa olkkarin ja makkarin jos se kerran mahdollista on.

Me nukutaan. Sänky on ihan tavallinen jenkkisänky, jossa nätti päiväpeite ja paljon isoja tyynyjä, eli sänky naamioidaan "sohvaksi" aina päiväksi. Enpä tiedä, miellyttääkö muiden silmää, mutta tää onkin meidän koti, ja me tykätään. Eikä olla koettu huonoksi ratkaisuksi, päinvastoin. Viehän se ison tilan olohuoneesta, mutta toisaalta, jää siihen sen verran tilaa kuin tarvitseekin...

Olen nukkunut vuosia, jo isojen asuessa kotona. Silloin oli iso asuntokin mutta annoin pienimmällekin oman huoneen.
Meillä ollut aina isot olohuoneet, hyvin mahtuu toiseen nurkkaukseen sänky ja pieni taso. Päiväpeitti sohvakaluston värinen, eli musta, samoin tyynyt sävyyn. Sänky on kuin lepodivaani nurkassa. Ei häiritse yhtään sisustusta vaikka onkin 120cm:nen.
Meinaan pysyä olkkarissa, kunhan tuo kuopuskin muuttaa kotoa. Teen huonestaan vieras, tietokone- ja ompeluhuoneen.
Viihdyn olkkarissa, saa olla partsin ovi lämpötilan mukaan sopivasti läpi vuoden auki.

Meillä on kuitenkin muutakin aikaa kuin vain se ilta kun likka on mennyt nukkumaan. Mä kuitenkin haluaasin eroottaa olkkarin ja makkarin jos se kerran mahdollista on.

Eli haluat oman tilan myös päiväsaikaan kun tyttö hereillä? Ei ole kyllä itselleni tullut mieleenikään, että vetäytyisin omaan makkariin, kun tytöt hereil, vaan silloin touhuilen jos en heidän kanssaan niin kodin yleisissä tiloissa.

Mut ok- jos kerran näin haluat, niin jollain särmillä tai hyllyllä saat olla rauhassa omalta lapseltasi.

Eli haluat oman tilan myös päiväsaikaan kun tyttö hereillä? Ei ole kyllä itselleni tullut mieleenikään, että vetäytyisin omaan makkariin, kun tytöt hereil, vaan silloin touhuilen jos en heidän kanssaan niin kodin yleisissä tiloissa.

Mut ok- jos kerran näin haluat, niin jollain särmillä tai hyllyllä saat olla rauhassa omalta lapseltasi.

Missä mä tuollaasta väitin? Mä tarkootin kyllä sitä, että haluan olohuoneen olevan olohuone jossa vietetään aikaa ja makuutilat on erikseen.

Missä mä tuollaasta väitin? Mä tarkootin kyllä sitä, että haluan olohuoneen olevan olohuone jossa vietetään aikaa ja makuutilat on erikseen.

Miksi?
Olkkarissa nukkuessasi voit kivasti katsella telkkariakin nukkumaanmennessäsi.

Mun mielestä vaan n. 20 neliön jakaminen hyllyllä tms. näyttää tyhmemmältä kuin sohvaksi naamioitu sänky olkkarissa.

Minä olen aina inhonnut sänkyä olohuoneessa ja tästä on siis kokemusta koko lapsuuteni ajalta. Aina oli sänky olohuoneessa ja se kyllä häiritsi kovasti. Ei koskaan ollut OLOhuonetta, jossa voisi olla eikä aina tarvitsisi huomioida sitä nukkujaa.

Olohuoneessa ei voinut olla noin klo 22-23 jälkeen tai ainakaan pitää telkkarissa ääntä normaalilla äänenvoimakkuudella. Muutenkaan päivisin ei siellä voinut olla samalla tavalla kun se kuitenkin oli nukkujan "oma huone". Lisäksi kun oli vielä tupakeittiö niin ei edes omaa keittiötä ollut.

Saat taatusti kivan ratkaisun aikaan melkein millä tahansa sängyllä. Sohvamaisen teet siitä kivoilla tyyny- päiväpeittohörsellyksellä. Välillä voit vaihtaa jopa tekstiileitä, jos vaikka kyllästyisit :) Eli annat hautua ideoiden, piirtelette tytön kanssa ensin hahmotelmia lehtiöön, kyselet ja keräät ideoita, (mitä nyt teetkin jo täälläkin :) ,

ja eikun...asuntohakemus, kautta käytännöllisemmän luukun kyttäystoiminta päälle vähintään puoliteholla. Ja samalla laitat olohuonevirityksesi kuntoon. Näin saat molemmat vaihtoehdot eli kaiken.

Myöhemmin voit silti siirtyä uuteen kämppään, mutta tekstiili-tyyny-sänkysysteemit ei käy kukkarolle niin kovasti, ettet voisi myös sitä toteuttaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen aina inhonnut sänkyä olohuoneessa ja tästä on siis kokemusta koko lapsuuteni ajalta. Aina oli sänky olohuoneessa ja se kyllä häiritsi kovasti. Ei koskaan ollut OLOhuonetta, jossa voisi olla eikä aina tarvitsisi huomioida sitä nukkujaa.

Olohuoneessa ei voinut olla noin klo 22-23 jälkeen tai ainakaan pitää telkkarissa ääntä normaalilla äänenvoimakkuudella. Muutenkaan päivisin ei siellä voinut olla samalla tavalla kun se kuitenkin oli nukkujan "oma huone". Lisäksi kun oli vielä tupakeittiö niin ei edes omaa keittiötä ollut.

Minä en ikinä kotona asuessani ollut olohuoneessa iltamyöhällä, vaan aina omassa huoneessani. Siinä iässä kun valvoin noin myöhään, en katsellut enää telkkaria vanhempieni kanssa.

Miten se päivällä ilmeni että olohuone oli jonkun "oma huone"?

Yhteistyössä