Kuinka selvitä viikonloppu, tilillä 7e rahaa :(

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Juu, eli tässä olisikin hyvät vinkit ja neuvot enemmän kuin tarpeen :(
Kela ei oo saanut käsiteltyä työttömyysasiaa näin 1,5kk odottamisen jälkeen ja toimeentulotukiasia on odottanut 3 viikkoa :(

Mitä teen ruuaksi? Sämpylää ajattelin leipoa, ettei leipää tarvitse ostaa..
 
mama
Hae kaupasta 1 l. rasvaista maitoa ja pss. puuroriisiä
Tarkista onko kotona suolaa,sokeria ja vähän voita...
Voitele uunivuoka n. 2 l ja kaada vuokaan 1 l maitoa,siihen perään
2 dl puuroriisiä, kahvikupillinen sokeria, 1 ruokalusikallinen(vajaa) suolaa
sekoita hyvin! Pinnalle muutama nokare voita ja sitten vuoka uuniin.
ensin puoli tuntia 200 asteen lämmössä sitten 1,5 tuntia 150 asteessa.
tarkkaile lopussa ettei pinta pala.
Sitten ei muuta kuin syömään! maistuu vauvasta vaariin riisipuuro ja
sopii just sämpylöiden kanssaa mitä meinaat leipoa.
Voimahali sinulle! Yritä jaksaa!
 
elämä neuvot keksii
Tee nakkikeittoa iso kattila! Soita sossuun ja jos apuja ei tule, vinguta pankkikorttia jossakin kaupassa jossa tiedät ettei ole tämä pin syteemi(vkonlop.menee höyläykset läpi vaikkei ole tilillä katettta), kerää pulloja, vie lapset puistoruokailuun klo 11 jos asut kaupungissa jossa sellainen on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämä neuvot keksii:
Tee nakkikeittoa iso kattila! Soita sossuun ja jos apuja ei tule, vinguta pankkikorttia jossakin kaupassa jossa tiedät ettei ole tämä pin syteemi(vkonlop.menee höyläykset läpi vaikkei ole tilillä katettta), kerää pulloja, vie lapset puistoruokailuun klo 11 jos asut kaupungissa jossa sellainen on!
miten voi mennä läpi jos ei tilillä ole rahaa? whatttt!
 
Makaroonia, jauhelihaa, maitoa ja tosiaan leivo sitä sämpylää, jos sulla on siihen ainekset. Tai sitten pottuja, nakkipaketti ja pakastevihannespussi. Teet niistä keiton, joka riittää viikonlopuksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miauh:
Alkuperäinen kirjoittaja elämä neuvot keksii:
Tee nakkikeittoa iso kattila! Soita sossuun ja jos apuja ei tule, vinguta pankkikorttia jossakin kaupassa jossa tiedät ettei ole tämä pin syteemi(vkonlop.menee höyläykset läpi vaikkei ole tilillä katettta), kerää pulloja, vie lapset puistoruokailuun klo 11 jos asut kaupungissa jossa sellainen on!
miten voi mennä läpi jos ei tilillä ole rahaa? whatttt!
PANKKIkortilla onnistuu, ei electronilla.
 
neila
pakastimessa jos on marjaa niin puolukkapuuroa tai kiisseliä voi tehdä kanssa...edullista ainakin, tuli itsekkin tehtyä kun rahat vähissä...ja jos lapsia on niin menee ruoka kuin ruoka kun on hyvä mieli ja mukavaa yhdessä, vaikka sitten vähän vähemmälläkin. Tsemppiä!
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja Tukijoukot??:
Missä tukijoukot?? Auttaisko kaveri, äiti, muut tutut tai ystävät? Tuskin kenenkään budjetti kaatuu, jos sulle 10euroakin lainaa.
Ystävälle pistin äsken viestin että lainaisiko, nolottaa vaan niin paljon kysyä kun sekään ei koskaan ole multa lainannut :(

Ollaan kituutettu tässä jo kesäkuun alusta asti, aina 2 kertaa kuussa nää viikonpätkät tällaisella budjetilla :( alkaa vaan jo ahdistaan pikkuhiljaa tää tilanne! :(
 
Poor
Onko kaapit ja pakastin ihan täysin tyhjät?? Minä kun tyhmänä luulin, että kaikilla on vähän varmuusvarastoa kotona, että nyt yhden viikonlopun pärjää kaupassa käymättä. Ja kyllä ilman maitoa ja leipää pärjää hienosti pari päivää... Mutta kuten sanoin; minä tyhmä!
 
kk
Tosi epäreilua... Nuo käsittelyajat siis. Kesäkeittokaan ei paljoa maksa, eikä kasvissosekeitto. Vanhoista perunoista teet ison satsin muussia halvalla, makkaraa, kalapuikkoja tms kaveriksi. Harmittaa ihan teidän puolestanne mutta kyllä se siitä!
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja Poor:
Onko kaapit ja pakastin ihan täysin tyhjät?? Minä kun tyhmänä luulin, että kaikilla on vähän varmuusvarastoa kotona, että nyt yhden viikonlopun pärjää kaupassa käymättä. Ja kyllä ilman maitoa ja leipää pärjää hienosti pari päivää... Mutta kuten sanoin; minä tyhmä!
Kuten jo aikaisemmin sanoin, olemme olleet tässä tilanteessa jo pitkään, toisekseen, olin varma alkuviikosta että nyt ne rahat tulevat tällä viikolla jommasta kummasta,-ei tullut.
Pakastin on tyhjennetty moneen kertaan!
 
joku
onko sulla lidliä lähellä? Siel on makaroni pussit 19 senttiä osta pari sellaista, sit litra maitoa ja jauhelihapaketti ja tee ISO makaronilaatikko. Sit muutama peruna, keittojuureksia ja nakkeja/lenkkiä ja keitto niistä. munia jää niin munakasta??
 
köyhyys
Varmuusvarastot yleensä kyöhinä kausina syöty... Ihan ymmärrän ap:tä! Meillä monesti melko samanlainen tilanne! Tosin rahaa olen jo oppinut säästelemään ja kiristän vyötä useamman päivän mielummin...
Eli vähintään lasken että 10e/pv on oltava. Tosin aina kun tulee tämä 10e/pv, niin vaipat loppuu. Varastot alkaa tyhjenee yms. Eli aina kuluisi enemmän rahaa...
Meillä paljon parjattu suur perhe (7hlö) ja joten kuten kituuttaen tuo 10e/pv riittää...
Tämä siis vaan tulevaisuuden varalle. Nyt vaan lainaamaan. Hävetäähän se, mutta tilanteet muuttuu kaikilla.
Ja laske vaan varmat tulot. Kyllä se työkkärin raha kohta tulee, mutta älä laske sitä varmaksi...
 
vieras
soitahan sinne sosiaalikeskukseen ja selitä tilanne,kysy voivatko he soittaa maksusitoomuksen kauppaan tai antaa paikanpäältä sulle sellaisen.
muistan tuon tilanteen kun itse odotin rahaa 4kk kelasta. sossusta ei saatu mitään koska oisivat käskeneet vain miehen ottaan opintolainaa mitä ei halunnut ottaa. elettiin se 4kk todella tiukilla,tuloina vain elatusmaksu,lapsilisä ja pieni opintotuki. koko summa meni vuokraan.
ilman miehen vanhempia ei oltas pärjätty,he antoivat joka kuukausi meille 300? vuokraan avustusta. olen erittäin kiitollinen siitä!
odotin sairauspäiväraha päätöstä ja asumistukipäätöstä. soittelinkin useasti. viimein sitten sain langanpäähän ihmisen joka oli enemmän kun järkevä ja kertoi mistä kiikasti. hoiti asiat ja rahat oli tilillä seuraavana päivänä. olihan se iso summa kun 4kk odotettu.
 
Missäpäin asut :)
Työttömien ruokalassa ne monasti jakaa eu pusseja ja seurakunnan diakonissat voi auttaa :)
Käy noukkimassa nokkosia, valmista niistä nokkoskeittoa (samalla tavalla kuin pinaatikeitto)
Nyt jo osa marjoista kypsiä, mustikat osa viinimarjoistakin ja vattu :) niistä saa vaikka mehua kiisseliä tms.
 

Yhteistyössä