Minustakin tuntui täysin turhalta valmistella esikoista siihen että on kuopuksen päivä ja esikoisella on omansa kun kuitenkin pappakin tuli kylään ja antoi paketin ensin esikoiselle, sitten kuopukselle. Ja painui suoraan esikoisen huoneeseen suljetun oven taakse touhuamaan esikoisen kanssa. Muutenkin esikoinen vei koko show:n juhlissa. Pelasivat palloa ja kuopus sai touhuta omiaan.
Ymmärtäisin jos esim. pappa tois karkkiaskin esikoiselle ( usein kun tuo muutenkin kylään tullessaan pienen namin ) mutta että ihan stressi tuli kun ei keksinyt mitään mikä olisi saman hintainen ja kokoinen paketti ja paperiinkin piti vielä kääriä :/
Tämä tällänen "pitää muistaa ****kin huomioida kun vauva tulee" juttua rupesi kuulumaan jo raskausaikana ja sanoin itseasiassa jo silloin miehelleni että luulen ettei tuleva vauva tule koskaan ( varsinkaan appiukkoni silmissä ) olemaan yhtä tärkeä kuin esikoinen.
Ja niinhän siinä kävi.
Ymmärrän että esikoista joka 3 ½ vuotta on ollut ainokainen pieni koko suvussa pitää huomioida kun perhe kasvaa ettei tule mustasukkaiseksi mutta minusta sen ei tarvitse jatkua koko ikää.
Eipä se vastasyntynyt ymmärtänyt että mummi tai pappa tulee kylään ja haastelee ensin esikoisen kanssa ennen kuin kurkkaa vaununkoppaan ohimennen. Mutta tuo vuoden ikäinen tahtoisi jo kovasti tutustua ihmisiin ja osallistua juttuihin mutta niin vaan ne isovanhemmat katoaa esikoisen huoneeseen ja sulkevat oven perässään kuopuksen nenän edestä.

Pieni jää istumaan ihmeissään oven taa eikä oikein tiedä että mitäs sitten tekisi :'(
Kamala kun tuntuu äidin sydämessä pahalta.
Nyt yllätyin kun anoppi sanoi lauantaina että "seuraavan kerran kun ***** ( esikoinen ) tulee mummon luo niin *****kin pääsee mukaan"

Olin ihan hämilläni kun juuri perjantai-iltana olin itkenyt ennen nukkumaan käymistä miehelleni sitä miten pahalta tuntuu kun kuopusta ei koskaan edes huolita mukaan, esikoinen käy mummon luona vähintään kerran viikossa.
Nyt sitten anoppi soitti äsken ja kysyi että tulisiko ***** ( esikoinen ) huomenna hänen luokseen? Mieheni sitten kysyi että entäs ***** ( kuopus ) kun oli puhe että anoppi ottaisi hänetkin seuraavan kerran mukaan.
Lupasi ottaa mutta kuopus pitäisi hakea aikaisemmin kotiin kuin esikoinen?
|O |O |O