kuinka pitkiä 1,5vuotiaana teidän piltit on?

Käytiin 1,5, vuotistarkastuksessa siimeviikolla tyttömme kanssa. Neitosemme oli kasvanut ½vuodessa 12 cm elionnyt 90 cm pitkä. Joudutaanpituusseurantaanja seuraavakontrollionkk päästä? onko muita samassa "jamassa" taimiten pitkiä lapsenne on?

Keskiviikkona oli vähän etuajassa 1,5-vuotisneuvola. Pituutta ei saatu oikein kunnolla mitattua, kun poika ei oikein tykkää olla selällään. :/ Näytti 79 cm, mutta th sanoi että luultavasti on oikeasti 80 cm. Painoa 10,840.

Viime viikolla mittailtiin 1,5v-neuvolassa. Mitat olivat 85,5 cm ja 11,5 kg. Entisestä pyöreästä tytöstä on tullut solakka taapero, mutta paino nousee kumminkin (3 kuukaudessa 400g, pituutta 3 cm). Kun kerran syö kuin hevonen, ei kuulemma mitään syytä huoleen vaikka painokäyrä hiukan laskeekin :)

Meen neiti oli 1,5 vuotiaana 87cm ja pituusennuste on 177cm =) Ei oo joutunu mihinkään pituus seurantaan. Minusta tyty on oikein hyvän pituinen (ei liian pitkä)eikä me vanhemmatkaan mitään lyhkäsiä olla. Mies 190cm ja minä 173cm. Mun oma isä 190cm myös ja mun äiti 174cm joten keskivertoa pidempää sakkia ollaan. Mä en olis sinuna huolissani :hug:

typy
Meidän 3v poika oli 1.5 vuotiaana 89 cm pitkä, oli puolessa vuodessa kasvanut 10 cm. Lääkäri säikähti moista kasvua ja määräsi pojan laboratoriokokeisiin. Kilpirauhaskokeet ja muut olivat normaaleja. Ei määrännyt pituuskontrollia niinpä asia jäi siihen. Sitten tulikin yllättäen Yliopistollisesta sairaalasta aika pojallemme. Oli aivan ihmeissäni, lääkäri ei meille puhunut mitään jatkotutkimuksista. Olin todella vihainen!!! Peruin ajan!!! Minusta lääkäri toimi tosi törkeästi, ensin olisi pitänyt seurata pituuskasvua vähän pidempään ennen kuin laitetaan jatkotutkimuksiin, yhden mittauskerran takia! Ilmeisesti pojalla vain oli hurjempi kasvupyrähdys, sen jälkeen pituuskasvu on ollut tasaisempaa.

Yhteistyössä