Kuinka pitkiä 3-vuotiaanne ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pitkä kohta 3vuotias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pitkä kohta 3vuotias

Vieras
Meidän tyttö täyttää parin viikon päästä 3v ja neuvola olisi edessä. Etukäteen hirvittää, sillä neuvolan täti on kovin tarkka käyristä ja niillä pysymisestä. Omien mittausten mukaan tyttömme on nyt noin 97 cm pitkä ja omissa silmissäkin näyttää pitkältä. Lisäksi lapsen pituudesta mainitsevat säännöllisesti niin mummot kuin vieraatkin.
Esikoisemme, poika, oli saman ikäisenä jotain 90 senttinen ja on nytkin luokallaan pisimpien joukossa. Me vanhemmat olemme normaalipituisia, minä nyt naiseksi ehkä ikäluokassani pitkähkö, 173 cm. Pitäisikö huolestua? Kokemuksia. Kiitos

No ei tarvitse huolestua! Meillä tyttö oli 3-vuotisneuvolassa samaa luokkaa, sitten tuli vielä hurja kasvupyräys perään. Oli 3½-vuotiaana omien mittaustemme mukaan 102 cm. ja ihan käyrillä ollaan. :)

Muistatkohan teillä esikoisen 2-vuotispituuden? Pitkät 2-vuotiaat ovat yleensä 90cm.

Meidän poika oli 3-v neuvolassa 108,5 cm ja painoi 19kg. Uuteen kontrolliin pyydettiin 3 1/2 -vuotiaana, käytiin ja nyt mitat oli 112cm ja 21kg. Mutta meillä lapset tulee isäänsä joka on 198cm. Poika koko ikänsä kasvanu käyrien yläpuolella, täysin samassa vauhdissa kuin isänsä aikanaan. Miehen neuvolakortista aina tarkastetaan.... =)

2v. neuvolassa pituutta oli poitsulla 94cm ja painoa 14kg.
Nyt ikää 2.5v. ja 98cm housut ovat lahkeista hiukan lyhyet mutta painoa ei kauheasti ainakaan ole tullut, pitkä hoikka poika,kuten isänsä..

Tänään oli keskimmäisen 3v neuvola. Pitkänhuiskea TYTTÖ on meilläkin, pituutta 99,5 cm! Painoa 18 kg eli +1 käyrillä kulkee. Esikoinen oli huomattavasti lyhyempi samanikäisenä. Meillä minä olen pitkä (176 cm), mutta isä lyhyempi (174 cm). Että äitiinsä taitaa tulla (joskin itse olin aika laiheliini).

Piti ihan tarkistaa esikoisen neuvolakortista pituudet. Oli tosiaan 2 vuotias 90 senttisenä ja 98 senttinen 3-vuotiaana. Niin kulkee pikkusisko samoissa mitoissa kuin veljensäkin. Mutta laiha hän on. Oman vaakan mukaan painaa nyt 97 senttisenä 12,5 kg. Kaipa näyttää pitemmältä, kun on tuollainen laiheliini. (Toisin kuin äitinsä B)

Yhteistyössä