Kuinka pitkän matkan turvakaukalossa ilman pysähdyksiä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvallinen

Vieras
Kun ajatte pitkiä matkoja (siis useamman tunnin) niin kauanko te ajatte yhteen menoon kun vauva istuu turvakaukalossa? Pientä vauvaa ei kai saisi ihan älyttömiä aikoja istuttaa siinä? Meillä 3kk ikäinen vauva ja mietin, että kun talvella (talvinopeudet hidastaa matkaa ) mennään mummolaan niin voiko vauva istua koko matkan ilman pysähdyksiä kun matkaaika tulisi olemaan n.4h?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvallinen:
Kun ajatte pitkiä matkoja (siis useamman tunnin) niin kauanko te ajatte yhteen menoon kun vauva istuu turvakaukalossa? Pientä vauvaa ei kai saisi ihan älyttömiä aikoja istuttaa siinä? Meillä 3kk ikäinen vauva ja mietin, että kun talvella (talvinopeudet hidastaa matkaa ) mennään mummolaan niin voiko vauva istua koko matkan ilman pysähdyksiä kun matkaaika tulisi olemaan n.4h?

Meilä on yleensä istuttu niin kauan kuin lapsi viihtyy kaukalossa, jopa tuo 4 tuntiakin, jos nukkuu koko matkan.
 
Joo, mä mietinkin, että taukoa kai olisi hyvä pitää jo tuossa 4h matkassa. Ei olla kesällä viitsitty herättää vauvaa kesken matkan (kun nukkuu aina autossa). Kun tyhmäähän se on vauvaa herättääkään...Voi olla vaan, että kun joulun aikaan on jo 4kk ikäinen niin ei välttämättä nuku koko 4h, nytkin on ollut niin, että just ja just nukkunut matkan mummolaan (joka kesäisin n.3.5h). Eihän se matkan pituus pitene talvella kuin 30min, mutta kun se on liikaa nukkumisen kannalta ja ehkä sen istumisenkin.
 
Usein on suunniteltu aikataulut sen mukaan, että lapset nukkuu, jos mahdollista.
Ja jos vauva on nukkunut, niin on ajettu se neljäkin tuntia stoppaamatta, en viitsi lähteä riipimään toista hereille. Jos sitä 4:n tunnin matkaa ei kuitenkaan kerran viikkoon ajeta, niin ei se vauva siitä rikki mene.
 

Yhteistyössä