Kuinka pitkälle jaksat hölkätä?

Aloittelin keväällä pikkuhiljaa juoksemista, siis aivan minuutti juoksua ja viisi kävelyä... Nyt on kunto kasvanut pikkuhiljaa, ja juoksukin sujuu hölkkäämällä ihan kivasti jo pitempiäkin matkoja.

Jos sinä lähtisit nyt hölkkäämään, mihin asti pääsisit pysähtymättä? :)
 
AIkamoisia lenkkeilijöitä olette kaikki. Minusta on ollut ihan hitsin kivaa huomata, et hölkkääminen alkaa sujua ja että keuhkot ei ole pihalla sadan metrin jälkeen. VAuhtihan ei edelleenkään siis päätä huimaa, mutta matka taittuu hitaamminkin. JOskus olis kiva jos jaksais kympi juosta, sitten ehkä puolimaratoni tähtäimeen! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
AIkamoisia lenkkeilijöitä olette kaikki. Minusta on ollut ihan hitsin kivaa huomata, et hölkkääminen alkaa sujua ja että keuhkot ei ole pihalla sadan metrin jälkeen. VAuhtihan ei edelleenkään siis päätä huimaa, mutta matka taittuu hitaamminkin. JOskus olis kiva jos jaksais kympi juosta, sitten ehkä puolimaratoni tähtäimeen! :)
Mä 10 viikossa edityin silleesä, että aluks jaksoin hölkätä 5km, nyt menee kymppi jo kohtuullisen kevyesti.

Ens kesänä olis tarkotus päästä puolimaraton.

Mutta tsemeä sulle! Ja se kymppi ei oikeasti ole lainkaan paha matka ;)
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Ihmeen äkkiä se kunto kasvaa. Ite alotin kuukausi (?) takaperin ja nyt "jo" menee tuo lenkki mikä on mulle iso :) Ja hölkäten raahaan noin 100 kiloa mukana että mielestäni oon aika hyväkuntonen 100 kilonen :saint:
juosta satakiloisena? Minulla melkein yhtä paljon kiloja ja tuntuu, että miten sitä jaksaisi juosta...
 
nipo
Kyllä mä varmaan 30km ainakin jaksaisin. Maratoni on siinä ja siinä, voisi mennäkin. Todistetusti olen jaksanut puolikkaan juosta, mutta se ei vetänyt voimia äärirajoille.
 
****
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Kyllä mä varmaan 30km ainakin jaksaisin. Maratoni on siinä ja siinä, voisi mennäkin. Todistetusti olen jaksanut puolikkaan juosta, mutta se ei vetänyt voimia äärirajoille.
Olisi pitänyt. Jo 800 vetää voimat äärirajoille, jos antaa mennä sillä, mitä on suotu.

Itse olen juossut pisimmillään 60km, nyt uskoisin, että 80 menisi.
 
En paljon mihinkään... Työmatka on jotain 1½kilsaa ja kävellen sen tallustan (usein aamusin vien lapsia tarhaankin ja siitä kertyy vajaa kilometri tohon lisää, mutta nyt kesällä lapset on lomalla tarhasta). :D
 
****
Itse luulin, että juokseminen on minulle mahdotonta, sillä jo coopperit oli aikoinaan todellinen near death exp.

Sitten minut yllytettiin kokeilemaan sykemittaria, joka piti huolen siitä, ettei vauhti kasva. Tuntui hölmöltä hölkytellä niin hiljaa, mutta jo eka lenkillä huomasin, että sillä oikealla rasitustasolla pystyy hölkkäämään aika hyvin. Kolme viikkoa tästä oli eka puolimaratoni ja siitä puolitoista kuukautta ja maratoni.

 
mie
En osaa sanoa matkaa ehkä 3 kilsaa n. puolen tunnin lenkki :) en ole koskaan kokeillu et pitkäänkö jaksaisi jos lähtis vaan pistelee :D jonku pitäis sit vissii hakea takas kun tästä lähtis niin pitkälle ku jaksais.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Jos sinä lähtisit nyt hölkkäämään, mihin asti pääsisit pysähtymättä? :)
No 10 kilsaa menisi varmaan suht kivuttomasti. Juoksen/hölkkään yleensä 5-7 kilsan lenkkejä (olen n. 5 vuotta harrastanut juoksua). Eli ehkäpä sellaset 15-20 kilsaa olisi mahdollinen tältä seisomalta.
 
Vaikea sanoa, osallistuin juhannuksena 10 kilometrin juoksutapahtumaan ja se meni helposti läpi ilman erityisharjoittelua.

Uskoisin, että joku 25 kilometriä varmaan menisi aika tavalla helposti kylmiltään, pidempää pitäisi varmaan vähän treenata. Kysehän on lähinnä siitä, että ei lähde liikkeelle liian lujaa. =)
 
Tervis
Varmaan jaksais edes hölkätä kilometriä, kun ei ole sitä oikeaa tuntumaa siitä, kuinka nopeasti sitä kuuluu mennä.

Viimeksi aktiivisesti liikuin 3 vuotta sitten, ihme kyllä että ei painoa ole ihan hirveästi tullu.

Osaako kukaan sanoa kuinka nopeasti kunto keskimäärin kehittyy, jos nyt sanotaan että 4 kertaa viikossa tunnin hölkkäämistä/nopeatempoista kävelyä harrastaa? Entäpä mikä vaihtoehto olisi paras "nopeisiin" tuloksiin painon pudotuksessa?
 

Yhteistyössä