Kuinka pitkään pesette uudet vaatteet?

Vähän hölmö kysymys mutta kysympä kumminkin.Elikkä, miten vanha lapsenne on ollut kun olette lopettaneet uusien vaatteiden pesun?Meillä poika 1,2v ja pesen vieläkin uudet vaatteet ennen ensimmäistä käyttöä.Onko turhaa touhua?
Kiitos vastanneille :hug:
 
rouveliini
Minä pesen vielä omaninkin ja ikää sentään on jo liki 25v.=) Tyttö on kohta 2v. ja hänenkin vaatteet tullaan pesemään ainakin niin kauan kun ne mun koneessa pestään.

Allergisena perheenä on oltava tarkka tuostakin. Iho kun reagoi heti kohta jos laittaa ihan uunituoreen päällensä...
 
anksu83
Joo minäkin pesen koko perheen vaatteet sekä lakanat ym. ennen ekaa käyttöä koska nehän haiseekin jo jotenkin ihmeelliselle vaikka ovatkin uusia. Ja meillä perheen vanhimmalla on ikää jo kohta 30v.
 
Meillä poika reilu 2v. ja pesen hänen kaikki uudet vaatteet. Omia esim. paitoja ja housuja en pese ennen käyttöä mutta alusvaatteet, lakanat, pyyhkeet jne. pesen uusina. En tosin pese pojan uusia esim. talvirukkasia, toppahaalaria jne.
 
Minä taas en ole koskaan niitä pessytkään, vaikka atoopikkoja on molemmat lapset. En pese kyllä omianikaan. Mun periaate on, että niin kauan mennään "tavallisesti" kunnes jotain poikkeavaa tapahtuu ja sen takia pitää vaihtaa toimintaa. Eli, jos siis joku perheemme jäsen alkaa saada oireita pesemättömistä uusista vaatteista, niin sitten alan niitä pestä, en ennen sitä.
 
rentunruusu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 20:34 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 13:11 rentunruusu kirjoitti:
minä olen pessyt lasten vaatteet mitkä tulee suoraan ihoa vasten ja liinavaatteet. Sekä sellaiset vaatteet mitkä on pakattu muoviin tms. jos niissä on hajuja
kaikki vaatteet on pakattu muoviin.....
ei musta kyllä monetkaan kaupan rekeissä ja hyllyillä semmoisenaan olevat vaatteet "haise"vaikka jossain vaiheessa olisivat muoveissa ollutkin ...mut ihan miten tarkasti haluat asian ottaa ;)
 
Meillä pestään vain lakanat, pyyhkeet ja alusvaatteet ennen käyttöönottoa. Yksikään kolmesta lapsesta ei ole ollut allerginen millekään eikä huonoihoinen. 1-2 kk ikäisen vauvelin bodyt ja muut ihonmyötäiset vaatteet pesin, mutten sitä kauan harrastellut.
 
Champion harmaana
Ihan ehkä sillon pesin esikolta vaatteet kun oli joku 1-2kk mut sit lopetin... Kyllä se lapsen iho alkaa kestää niitä vaatteita siinä missä aikuisenkin. Sit tietysti asia erikseen jos vaatteessa oli oikeen vahva "uuden vaatteen" haju tai oli jostain penkomisaltaasta ostettu. Nykyään en pese enää ollenkaan mut sit kun tää uss tulokas syntyy niin sit pesen taas aluks...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 10:56 mamma-72 kirjoitti:
Meillä pestään vain lakanat, pyyhkeet ja alusvaatteet ennen käyttöönottoa. Yksikään kolmesta lapsesta ei ole ollut allerginen millekään eikä huonoihoinen. 1-2 kk ikäisen vauvelin bodyt ja muut ihonmyötäiset vaatteet pesin, mutten sitä kauan harrastellut.
Näin myös meillä!
 
jaakko
Ajattelen näin:

Jos joku halpatyövoiman tehtaassa työskentelevä, alkeellisissa hygieniaoloissa elävä ihminen tulisi meille kotiin ja "lähmisi" kaikkien vaatteet, niin satavarmasti pesisin sen jälkeen joka vaatekappaleen!

Elikkä pesen vaatteet myös valmistusprosessin "lämimisen" jälkeen!
 

Yhteistyössä