Kuinka pitkään olette imettäneet?!

  • Viestiketjun aloittaja Merci
  • Ensimmäinen viesti
Merci
Minulla on lapsi nyt 1v 1kk ja imetän vielä.
Olen pikkuhiljaa vähentänyt ja jäljellä ovat oikeastaan enää imetykset ennen päikkäreitä ja iltaunia. Ja ikävä kyllä myös öisin syödään vielä pari-kolmekin kertaa... Siihen alan olla tooosi väsynyt ja tuntuu, että mikään ei auta. En haluaisi imetystä kokonaan lopettaa, kun tuntuu olevan pojalle tärkeää, ei vaan uni tule ilman maitoa. Sänkyyn laitettaessa on kyllä hereillä, eli ei siis nukahda "tissille".
Onko kokemuksia miten imetyksen lopettaminen on vaikuttanut uniin? Kuinka voisin lopettaa imettämisen öisin? Ns. huudattaminen ei ole meille vaihtoehto.
 
vieras
ekaa 4kk ja tätä toista nyt tämän 7kk ja jatkoa tulee. toivon että 1v asti,sitten pikkuhiljaa irti. olen kyllä myös miettinyt miten mahtaa onnistua,kun nukahtaa vain ja ainoastaan tissille eikä huoli tuttia,eikä rauhoitu muuten millään. tiedän,oma "moka",tähän saakka se ei ole haitannut yhtään, mutta siitä voi aikaa myöten tulla ongelma..
 
Esikoista 1v7kk
Kuopusta imetän edelleen, ikää 1v3kk.

Ap:lle ehdottaisin lempeää tassu-unikoulua. Harva lapsi vapaaehtoisesti ja itsekseen luopuu yötissistä... Meillä esikoisen yöimetys lopetettiin unikoukun yhteydessä 9 kk:n ikäisenä ja vaikutus yöuniin oli todella ratkaiseva. Toki hän protestoi ja karjui kuin leijona ensimmäisen illan ja osan yöstä, mutta mitään hätää lapsella ei selvästikään ollut, kun näki ja tunsi että äiti ja/tai isä on saatavilla ja lähellä.
Älä ihmeessä lopeta imetyskä kokonaan vaikka yöimetyksen lopettaisitkin :)
 
tätinen
Neiti on nyt 1v8kk ja täysillä mennään. Ja myös pari kertaa yössä. Kesällä jo nukuttiin yöt putkeen, mutta taas on palattu yösyöppölinjalle. Vanhempia reilun vuoden.
 
Iloinen Possu
Esikoista 13kk ja nyt tätä toista olen imettänyt melkein 10kk, aikomus jatkaa lähemmäs kahta vuotta. Näkee sit.
Ootko kokeillut antaa vettä yöllä kun herää tissiä pyytämään?

Meillä esikoisen kanssa yötissittely loppui tosi helposti, en vaan antanut. Tän toisen kanssa ei taida niin helposti käydä :snotty:
 
1v4kk ja 1v6kk
Mun mielestä tyttö selkeästi rauhottui kun lopetin imettämisen - aivan kun hän olisi päässyt "stressistä" imeä. Se meni helposti kun olin päättänyt, ja hänkin jotenkin aisti sen ja otti sen rauhallisesti. Sänkyyn laittaminenkin helpottui, kun ei ollut sitä touhua siinä. Yöimetykset tosin loopetettiin jo 7kk, minä en vaan antanut hänelle öisin sitten enää. 2 yötä siinä huudettiin pari tuntia.
Mutta tosiaan, meille se vähentymisvaihe otti enemmän voimille kuin lopettaminen.
 
Jonkun verran yli vuoden. Yöimetykset olen lopettanut siten, että olen vain päättänyt, että nyt se loppui ja rauhoitellut vauvan muuten takaisin nukkumaan. Yllättävän helposti on mennyt ja yöt rauhoittuneet.
 
v
ensimmäistä 1v (odotin toista niin oli paras lopettaa..)
toista 7kk (tämä tapahtui kyllä tuttipullon kautta mutta siis lypsin 7kk maidon hänelle)
kolmatta 1v1,5kk (loppui omaan pakolliseen lääkekuuriin)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Nelisen kuukautta.
Olisin imettänyt kauemminkin, mutta lapsi päätti toisin.
Peesi, mullakin tuli se neljä kuukautta täyteen. Sen jälkeen lypsin vielä kaksi viikkoa, mutta kun entisistä suihkutisseistä herui enää 20ml, lopetin sen lystin myös, varsinkin kun nännit olivat jo tuusan nuuskana.
Jospa kakkosen kohdalla tulisi se puoli vuotta täyteen, olis se vaan niin helppoo ja halpaa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Nelisen kuukautta.
Olisin imettänyt kauemminkin, mutta lapsi päätti toisin.
Peesi, mullakin tuli se neljä kuukautta täyteen. Sen jälkeen lypsin vielä kaksi viikkoa, mutta kun entisistä suihkutisseistä herui enää 20ml, lopetin sen lystin myös, varsinkin kun nännit olivat jo tuusan nuuskana.
Jospa kakkosen kohdalla tulisi se puoli vuotta täyteen, olis se vaan niin helppoo ja halpaa. =)
Mulla oli myös kammottavaa kipua ekat 2-3kk. Juuri olin päässyt jotenkin kärryille homman kanssa, niin sitten mukula tekee stopin :D
 
Ekaa hyvin vähän, tokaa reilun vuoden.
Minäkin luulin jälkimmäisen kohdalla, että uni ei tule ilman tissiä kun on muka hänelle niin tärkeä.
Yhtenä iltana sitten en vain ottanut tissiä esille, pidin vain sylissä, siihenpä tussahti ilman sen kummempia.
 

Yhteistyössä