Kuinka pitkään olette imettäneet?!

  • Viestiketjun aloittaja Merci
  • Ensimmäinen viesti
Merci
Kiitos vastauksista.

En vielä haluaisikaan kokonaan lopettaa, nyt on vaan alkanut tuntua siltä että tää yli vuoden ajan huonosti ja välillä todella huonosti nukkuminen ja kertynyt univelka on liikaa. Mutta täytynee yrittää pinnistää vielä ton "unikoulun" siis yösyöttöjen lopettamisen verran. Ollaan kyllä välillä pinnistelty jopa kaks yötä ilman syöttöjä jos mies on nukkunut lapsen kanssa toisessa huoneessa, mutta sit taas kolmannella "repsahdettu", kun on tuntunut ettei se oo siitä helpottanut:( Tavallista sinnikkäämpi tapaus kai meillä..
 
Minttu
Nyt puol vuotta imettänyt ja kun meilläkin syötiin tissiä monesti yössä niin aloin antaa yöllä pullollisen velliä ja nyt 3-4 yötissitystä on vaihtuneet yhteen vellipulloon ja saan itekin unta pidemmissä pätkissä ja jaksan niiiin paljon paremmin.
 
vieras
viimesintä 1v10kk. meillä suht samoin kuin teillä eli yöt oli todella katkonaisia. me huudatimme lasta lopetuksen aikaan (söisi varmaan vieläkin muuten), kolme yötä tyttö kitisi ja sit se oli ohi. nyt nukkuu yöt todella mallikkaasti ja äiti on kuin uudelleen syntynyt. Alkuun nukuin vaan joka toinen yö, koska hyvin nukutun yön jälkeen ei uni edes tullut.
 
Tanja
Esikoista imetin 1v1kk saakka ja keskimmäistä 9.5kk saakka. Molemmat pojat päättivät lopetuksestaan itse :), tuli vain se päivä vastaan ettei kelvannut. Eikä pojat sitä sitten osanneet edes protestoidakaan, joten helpolla pääsin. Tiedä sitten miten käy tämän neidin kanssa ;)...
 
vierailija
Esikoista imetin noin 11 kk, jolloin lapsi itse luopui rinnasta. Tuolloin osasin imettää vain makuultaan, joten rajoitti imetys kertoja sekin. Nyt toista lasta osaan imettää tai lapsii osaa imeä ihan missä asennoissa vain, täytyy sanoa että on todellinen agropaatti rinnalla. Imetän yhä ja lapsi on 1v ja 8 kk ja toden näköisesti jatkan imetystä niin kauan kun hyvältä tuntuu ja lapsi haluaa...Lapsillani on ikäeroa 4v9kk. Kun olen imettänyt toista lasta esikoinen halusi kerran maistaa rintaa, annoin luvan mutta kumpaakin rupesi asia naurattamaan eikä siitä tullut mitään, imuotekkaan ei ollut enää muistissa. Lypsin sitten lusikkaa tissimaitoa että sai maistaa. Puhuttiin sitten siitä kuinka ei enää silloin vauvana halunnut tissiä vaikka tarjosin. Oli tottunut saamaan mukista korviketta ruualla ja olen miettinyt että se on voinut vaikuttaa rinnnan lopetukseen tuolla esikoisella. Ikäni puolesta on hyvin mahdollista että lapsilukuni on tässä. Mutta se ei ole syy miksi imetän vielä, vaan haluaisin että tämä toinenin sitren luopuisi omaan aikaan rinnasta. Jotenkin kyllä tuntuu, että toivon sen, siis rinnasta luopumisen tapahtuvan ennen esikouluikää, tai viimeistään jossain 3-4 vuotiaana.
 

Yhteistyössä