Kuinka pitkä työmatka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Galluppia aiheesta työmatkan pituus/aika kuinka kauan kestää, onko liian pitkä?? kokemuksia :)

Löytyi ihana talo, mutta työmatka arvelluttaa, jaksaako ajella päivittäin n. 45 min suunta kun tottunut n. 15 minuutin työmatkaan?

Alle 20km yleensä.
Mutta meidän työpaikassa oli pari vuotta sellainen työntekijä, joka kulki tunnollisesti joka päivä töissä 90km:n päästä.

[QUOTE="Tyttöjen äiti";24753942]60km 45-60min säästä ja muusta riippuen. 5 vuotta kulkenut tuota matkaa... Muuten menis, mutta ne bensakulut... :O[/QUOTE]

Saahan ne kulut vähentää verotuksessa.

[QUOTE="minä";24753969]Saahan ne kulut vähentää verotuksessa.[/QUOTE]

No mutta silti... Ja nyt kun bensakin on niin kallista! Ja julkisilla ei kyseistä matkaa pääse kulkemaan. Ja muistaakseni vihreät kaavaili työmatkakulujen verotusvähennyksen poistamista... ??

[QUOTE="vieras";24753907]Galluppia aiheesta työmatkan pituus/aika kuinka kauan kestää, onko liian pitkä?? kokemuksia :)

Löytyi ihana talo, mutta työmatka arvelluttaa, jaksaako ajella päivittäin n. 45 min suunta kun tottunut n. 15 minuutin työmatkaan?[/QUOTE]

2,8km, pyörällä 7 min :). Miehellä 10km, motaria 10 min.

[QUOTE="Tyttöjen äiti";24753942]60km 45-60min säästä ja muusta riippuen. 5 vuotta kulkenut tuota matkaa... Muuten menis, mutta ne bensakulut... :O[/QUOTE]

Jos 7l x 1,6€= 11,20€ x 1.2 = 13,44€/pvä. Onkos tuo nyt paljon töissä käymisestä?

[QUOTE="Sasa";24754864]Jos 7l x 1,6€= 11,20€ x 1.2 = 13,44€/pvä. Onkos tuo nyt paljon töissä käymisestä?[/QUOTE]

+ auton huoltokulut ja aika tiheästi noilla kilsa määrillä saa huoltaa...
ja ei noi laskelmat aina ihan tarkkoja ole ( motarilla kuluttaa aika hyvin).Miehellä työmatka 63kilsaa suunta ja 100e menee viikossa bensoihin niin kyllä vituttaa maksaa 400e kk .

Minulla menee melkein tunti yhteen suuntaan ja se on mielestäni jo liikaa. Päivän aikana ei ehdi tehdä oikein mitään, kun se 8 tunnin päiväkin on matkojen kanssa 10 tunnin päivä. : / Matka ei ole kilometreissä kauhean pitkä, mutta sinne pääsee niin hankalasti niin menee aikaa.

+ auton huoltokulut ja aika tiheästi noilla kilsa määrillä saa huoltaa...
ja ei noi laskelmat aina ihan tarkkoja ole ( motarilla kuluttaa aika hyvin).Miehellä työmatka 63kilsaa suunta ja 100e menee viikossa bensoihin niin kyllä vituttaa maksaa 400e kk .

Olisiko diesel mitään? Minulla 220 hevosvoimainen, 3-litrainen diesel ja kulutus motarilla 6,3l/100km. Pari litraiset nykydieselit kuluttaa vitosen paikkeilla/100km. Itse ajelin 11v. 140km päivässä edestakaisin, enkä kyllä osannut matkaa kalliina pitää. Ajan toki voisi käyttää toisin, mutta verovähennykset tuntuvat niin paljon, että polttoaineet kuittaa pelkästään niillä.

mulla nytten 50km suuntaansa ja aikaaa menee 45-50min.Ennen sama työmatka oli kävellen 10min.Nyt jo ihan väsy tohon vaikka en ole vielä viikkoakaan ajanu tota matkaa,mitään muuta elämää ei sitten olekaan.Pakko kai jaksaa sopimuksen loppuun asti mutta en taida sitten jaksaa jatkaa.

Yhteistyössä