Työpaikka missä ei viihdy..... palatakko takasin vanhaan (työmatka 60km)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hipsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hipsu"

Vieras
Hei!

Tässä olen jo kuukauden pähkäillyt , että mitä tekisin ? Elokuussa muutettiin uuteen kaupunkiin ja vanha työ jäi sitten tietysti vanhaan kaupunkiin (otin kyllä työlomaa mikä kestää toukokuuhun asti)
Täältä uudesta kotikaupungista en töitä löytänyt vaan viereisestä kaupungista löytyi. Uusi työ on todella raskas ja työkaveritkaan eivät tunnu olevan samalla aaltopituudella. Ennen tykkäsin käydä töissä ja vanhojen työkavereiden kanssa tulin tosi hyvin toimeen. Olin vanhan työpaikan työhyvinvoinnin vetäjä ja työpaikan ilopilleri....
Toista on nyt uudessa työpaikassa on vanhempaa porukkaa ja suurin osa valittaa eikä kyllä ole mikään hyvä tiimihenki.

Minulla on kauhea ikävä vanhaan työpaikkaan, mutta kun tota työmatkaa tulisi n.120km päivässä kuulostaa vähän hurjalta lisäksi pitäisi ostaa tietysti toinen auto, että töihin pääsen.
Tähän uutenkin paikkaan menee kyllä työmatkaan aikaa kun menen ensin pyörällä asemalle sitten junalla ja vielä lopuksi kävelen 2,5km töihin eli aikaa kuluu n 1h.

Onko ketää kuka on kulkenut noin pitkää työmatkaa päivittäin autolla ja miltä se tuntuu ? Jaksaako sitä ? Tota uutta työpaikkaa en kyllä enää kauaakaan jaksa, mutta löydänkö koskaan enää yhtä hyvää työpaikaa kun vanha oli....

T: Hipsu hermot kireenä

Mulla on päivittäinen työmatka 50km suuntaansa. Itse otan sen niin, et mulla on 2x45min omaa aikaa joka päivä :) Kyllä se tietty saattaa jossaki vaiheessa alkaa tympimään tuo ajaminen. Mutta mulla on kiva työ niin sitä kyllä jaksaa.

No se riippuu vähän mihin on tottunut. Vanhassa työpaikassa työmatka oli 2km. Nyt olis sen 60km suunta ja ruuhka-aikana siihen menis sellaset 1h15min kyllä sen aikamoinen aika kökkiä autossa 2h30min päivä ja tuleehan noille bensoillekkin ihan hyvin hintaa. Eli juu pidän pitkänä. Enkä koskaan kulkisi töihin julkisilla tai omalla autolla pohjois-Helsingistä Espoon suuntaan liikaa ruuhkaa yäk.

Mulla on tuo reilu 60 km suuntaansa työmatka. Näillä keleillä se on syvältä, mutta tuo "oma aika" on välillä aikas kivaa. Painetta aiheuttaa se että lasten vieminen ja hakeminen on mun vastuulla kun auto on mulla. Lapset on siis vietävä jo klo 7 tarhaan jotta olen klo 8 töissä ja pääsen ajoissa lähtemään hakemaan niitä. Ei mua tuo ajaminen rassaa, muuta kuin todella pahoilla keleillä. Onneksi ollaan menossa parempaan suuntaan =)

No mulla vaihtelee työaika 6.20--9.30 ja loppuu 14.00-18.00. Onneksi mies pystyy osaksi viemään lapsen hoitoon koska en oikeastaan ehdi edes tosta välivuorosta loppuu 16.00 hakemaan lasta.
No täytyy miettiä mitä teen.....
Paras ratkaisu olisi , että paukahtaisi paksuksi, mutta elämä ei mene kun elokuvissa eli tota ihmettä ei kannata odottelemaan jäädä.