Onko sun mielestä ½ tunnin työmatka pitkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siinä ja siinä..

FJTlu1

Oliks toi vitsi? Mä matkustan Helsingin sisällä duuniin tunnin suuntaansa. Pahiten matkustanut töihin tunti 15 min suuntaansa vuosia. Kai se on tottumiskysymys kun puolen tunnin rykäsy tuntuu naurettavan lyhyeltä :)

Ei tosiaan ole pitkä. Tiesitkö ett ihmiset käy esim. Lahdesta töissä Helsingissä ja kulkevat junalla?

Tiedän monia joilla työmatka on tunnin tai puolitoista. Itselläni se on 5-10 min pyörällä tällä hetkellä mutta itse en edes harkitsisi muuttoa sen verran pitkälle että olis puolen tunnin matka ja vain autolla pääsis :D ei se silti pitkä oo.

Mulla meni autolla 15min/ julkisilla 30min, miehellä menee autolla ruuhkan määrästä riippuen 30-60min. Puolen tunnin matka ei mun mielestä ole paha, tunnen sellaisiakin ihmisiä joilla työmatka on joskus ollut 4 tuntia suuntaansa :)

Puoli tuntia on ihan sopiva. Meiltä ajaa normaalisti vartin keskustaan, mutta ruuhkassa menee se puoli tuntia, joten ihan vaan jos kävisin keskustassa töissä, menis sen verran kun kuitenkin osuis työajat ruuhka-aikoihin. Onneks teen kotona töitä :D

[QUOTE="vieras";24049596]Ei.
Aamulla hyvää aikaa miettiä päivän työjärjestystä ja iltapäivällä saa nollata pollansa työasioista :)[/QUOTE]

Samaa mielt'ä oon, eli kun on ½h työmatka niin ehtii kivasti aamulla rauhoittua ja laittaa työvaihteen päälle ja iltapäivällä taas saa työasiat pois päästä ennenko hakee lapset.

Taajama-alueella voi ihan hyvin mennä 30 minuuttia työmatkaan. Eikä matkaa ole kuin 9 km. Puoli tuntia nimittäin menee helposti kun matkaan käytetyn ajan laskee siitä kun kotioven painaa kiinni ja siihen kun on työpaikan parkkipaikalta siirtynyt työpisteelle.

Mulla menee pyörällä puoli tuntia. Autolla tuo puolituntia ois pitkä matka mun makuun. Se vaatis meillä ainakin toisen auton ja lisäisi kustannuksia tuntuvasti. Asumme hivenen ahtaasti, mutta palveluiden äärellä. En lähtisi tästä kauemmas ihan helposti.

Mulle oli sopiva autolla tuo aika, sai pään tyhjäks työasioista ennen kotiin saapumista ja tykkään autoilla muutenkin :) Nyt 5min kävellen töihin ei ole mun juttu, tai siis ei ollut. Äkkiä siihen matkaan tottuu, jos muuten viihtyy siellä missä koti on :)

No ei ajallisesti tunnu pahalta, ja tykkään ajaa autoa ja samalla kuunnella musiikkia tai puhua puhelimessa. Hoidan usein työasioitakin puhelimessa ajon aikana. Lasten hoitopäivä on tietysti pitkä. :/

Toki haluaisin asua lähempänä, mutta ei yksinkertaisesti edes saatu lainaa kalliimpaan taloon, vaikka 20-25 vuoden ajan olisi järkevämpää maksaa isompaa lainaerää kuin ostaa erotuksella bensaa.

Yhteistyössä