Kuinka pitkä matka teidän ekaluokkalaisilla kouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avaruuskissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avaruuskissa

Jäsen
26.08.2007
494
0
16
millä kulkee?
Saatatko/käveleekö yksin?
Kauan menee matkaan aikaa?

Mietin tuossa vaan..meillä siis 2,5 km matkaa,kerran on kävellyt yksin kotiin ja kerran saatoin parisataa metrii ja käveli lopun yksin.
Tunti sillä kesti tulla kotiin,saattaessa menee 40 minuuttia ku hoputan reippaasti kävelee..
Pitää kaiketi se tunti alkaa varata matkaan kun kohta pikkasen on alettava yksin kävelee kun alotan kurssin..
Kauhistuttaa oikein...

Onko monta tien ylitystä teillä?

2km.Kävelee itse tai kavereiden kanssa kouluun,joskus pääsee kyydillä jos olen menossa samaan aikaan itse töihin tai isänsä.Kadun ylityksiä 2kpl,ei liikennevaloja.Kouluun päin mennessä menee aikaa n. 20min mutta takas tullessa menee aikaa niin paljon kun kavereiden kanssa keksivät kaikenlaista....

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Varmaan 100 metriä ja yksin menee jo tuo eskarityttö kouluun.

meillä koululaiset eivät saa "ottaa" eskarilaista päiväkodista,vaikka vanhempina näin toivottiin.pk:n hlökunta sanoi että se ei ole sallittua,vain yli 18v voi noutaa lapsia pk;sta.

Alkuperäinen kirjoittaja sissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Varmaan 100 metriä ja yksin menee jo tuo eskarityttö kouluun.

meillä koululaiset eivät saa "ottaa" eskarilaista päiväkodista,vaikka vanhempina näin toivottiin.pk:n hlökunta sanoi että se ei ole sallittua,vain yli 18v voi noutaa lapsia pk;sta.

Suomessa ollaan tiukempia tuon asian kanssa, täällä Ruotsissa sanottiin heti että eskarilaiset saavat jo kulkea yksin ja tyttö ei huolinut äitiä mukaan kun parina ensimmäisenä aamuna....

n. 2km on matkaa ja yksi tien ylitys, joka on todella hiljainen pikkutie, ison tien alle on rakennettu alikulkutie, joka vie suoraan koulun pihaan eli mielestäni koulumatka on hyvin turvallinen. Poika meni tänä aamuna toista kertaa kouluun yksin. Esikoulu oli samassa paikassa joten tie on tuttu jo viime vuodelta, jolloin kulki sitä vanhempien kanssa.

Matkaa 1,3km. Turvallinen reitti, yksi "isomman" tien ylitys. Aika usein vielä saatellaan sinne koulun lähimaastoon, koululle asti äitiä ja pienempiä sisaruksia ei enää huolita..:) Yksin tulee takaisin, matka kestää hänellä noin 20-30min (useimmin tuon 30min).

Meillä eskaripoika kulkee yksin.Eskari koulun vieressä olevassa rakennuksessa.Matkaa pikkusen päälle 1km.Kävelytie perille asti,kotikadultamme siis.Yksi tienylitys,ei mikään "iso"tie vaan omakotitaloalueemme perälle johtava tie.Kulkee kävellen,meillä saa kouluun mennä fillarilla vasta tokaluoksta lähtien.
Tuota tien ylitystä opeteltiin reilut puolivuotta etukäteen puistossa käydessämme päivittäin.
Nyt poika ei enää halua äitiä saattamaan.Vastaan mennään yleensä jompi kumpi,minä tsi mies.Mutta poika jo kyllä kilesi senkin...
Menevät eskarin jälkeen viereisen ryhmiksen pihalle leikkimääs,ja yhdeltä eskariope "laittaa" kotimatkalle.

Ei meilläkään eskarilainen saa kulkea yksin, viikkoa aikaisemmin pitää ilmoittaa hakija/tuoja ja kenenkään muun mukaan ei anneta. Välillä hankalaa, kun voi kulkee matkan bussilla melkein kotiovelta eskarin ovelle, ei tarviis aina viedä, mutta ei käy...eskarilainen EI saa kulkea yksin bussilla!

Matkaa siis reilut 10km ja koululainen kulkee bussilla reippaasti, eskarilaista kuljetetaan...

Meillä ekaluokkalaisella on kouluun matkaa n. 500m. Kavereiden kanssa kulkee. Yksi tienylitys on matkalla, mutta se on heti meidän talon takana ja näen sen ikkunasta. Hienosti suoriutuvat!

Eskariaikaan meillä oli sellainen hassu sääntö, että eskarista sai lähteä yksin (jos oli asiasta lupalappu kirjoitettu), mutta hoidosta piti tulla hakemaan. Siis klo 13, kun eska loppui, sai lähteä kotiin ilman aikuista, mutta esim. 13.30 (ja siitä myöhemmin) ei hoidosta enää voinut lähteä ilman aikuista. Meilläkin on muuten niin, että hakijan pitää olla täysi-ikäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Emily the strange:
millä kulkee?
Saatatko/käveleekö yksin?
Kauan menee matkaan aikaa?

Mietin tuossa vaan..meillä siis 2,5 km matkaa,kerran on kävellyt yksin kotiin ja kerran saatoin parisataa metrii ja käveli lopun yksin.
Tunti sillä kesti tulla kotiin,saattaessa menee 40 minuuttia ku hoputan reippaasti kävelee..
Pitää kaiketi se tunti alkaa varata matkaan kun kohta pikkasen on alettava yksin kävelee kun alotan kurssin..
Kauhistuttaa oikein...

Onko monta tien ylitystä teillä?

Menee eskarin aamuhoitoon, joten vien töihin mennessä autolla.
On alle kilometri matkaa (kuljen autolla, koska pitää joka ruokatunti käydä kotona :D )

Meillä matkaa (reilu) 1,5 km. Kävelyyn menee 15 - 20 minuuuttia. Aamuisin olen saattanut ainakin osan matkasta, iltapäivällä tulee yksin tai luokkakaverin kanssa samaa matkaa. Yksi tien ylitys ja kevyen liikenteen väylää pitkin kulkee matkan.

Meillä on vähän reilu 2,5km matkaa. Viime vuonna kuskasin ekaluokkalaisen ihan kokonaan. Tänä vuonna kuljetuspalvelu on rajoittuneempi, nyt ekaluokkalainen ja tokaluokkalainen menee kahdesan aamuina bussilla ja muina aamuina minä tai mies vie. Takasin päin saavat kävellä, joskus menen kävellen vastaan ja huonolla ilmalla haen autolla. Pari suht rauhallisen tien ylitystä on. Näilläkin menee kävellen matkaan kolmisen varttia tai joskus jopa toista tuntia.

Esikoinen menee kouluun vasta viiden vuoden päästä, mutta meillä on nyt jo mietinnässä tää koulumatka ongelma. Elikäs hieman reilu kilometri tulee matkaa ja koko matka pitää mennä valtatietä pitkin (rajoitus on 100km/h, koulun kohdal 60km/h ja rekkoja liikkuu paljon), viimeset 300m on pyörätietä. Onneks tässä on aikaa vielä ootella, et josko nuo päättävät elimet sais pyörätietä pidennettyä... Muuten en tiedä miten kulkevat kouluun, kun molemmat ollaan miehen kanssa töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Meillä matkaa (reilu) 1,5 km. Kävelyyn menee 15 - 20 minuuuttia. Aamuisin olen saattanut ainakin osan matkasta, iltapäivällä tulee yksin tai luokkakaverin kanssa samaa matkaa. Yksi tien ylitys ja kevyen liikenteen väylää pitkin kulkee matkan.

Meillä samantyylinen matka, yksi aika vaarallisen oloinen tienylitys, mutta kävelisivät kyllä sitä varmaan 25-30min.. pyörällä kulkevat, siis meidän ekaluokkalainen + kaverinsa, ja siihen varataan 20min ja ehtivät vähän touhutakin koulun pihalla ennen kellon soittoa =) ja siis eka viikon isi saattoi mennen tullen pyörällä, nyt viime viikon ´kävin minä auttamassa tuon ison tien yli, ja nyt tällä viikolla neljä tyttöä menevät sitten yhdessä ilman aikuista...

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:

Meillä samantyylinen matka, yksi aika vaarallisen oloinen tienylitys, mutta kävelisivät kyllä sitä varmaan 25-30min.. pyörällä kulkevat, siis meidän ekaluokkalainen + kaverinsa, ja siihen varataan 20min ja ehtivät vähän touhutakin koulun pihalla ennen kellon soittoa =) ja siis eka viikon isi saattoi mennen tullen pyörällä, nyt viime viikon ´kävin minä auttamassa tuon ison tien yli, ja nyt tällä viikolla neljä tyttöä menevät sitten yhdessä ilman aikuista...

Täällä eivät ekaluokkalaiset saa lainkaan mennä pyörällä kouluun.

Yhteistyössä