Kuinka pian synnytyksen jälkeen jumppaamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vivian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vivian

Vieras
Eli kuinka pian synnytyksestä toivuttuanne olette alkaneet käymään jumpassa/salilla/lenkillä tai harjoittaa vatsalihaksia?

Mistä sen tietää onko vatsalihakset jo palautuneet tavalliseen muotoonsa ettei mahaan jää sitä koloa?

Hyviä vinkkejä noin 7 kilon painon pudotukseen näin imetysaikana?

Kiitos:)

Kyllä kävelyllä voi käydä,mutten jouksusta tiedä ettei ala kohtu valumaan alaspäin kun vasta paranee....ja vatsalihasten teosta en muista oliko 3-6 kktta ennenkuin kandee tehdä.kommentoikaa muutkin kun en varma asiasta ole..

Mä oon niin tamppu, etten koskaan ole mokomista älynnyt kysellä, eikä kysymättä ole kerrottu.

Nyt kolmannen jälkeen kapusin hevosen selkään 10 päivää synnytyksen jälkeen, mutta ei me mitään rankkaa treeniä heti kärkeen aloitettu. Köpöttelyllä mentiin ekat kerrat ja sitten pikkuhiljaa niin, että alkoi käydä sekä minulla, että hevosella lihasten päälle ja hikeen asti se homma.

Nyt ollaan sellaisessa normaalissa rytmissä, kunnon rääkki n. 2-4 krt/vko. Vauva kohta 4kk.

Ei se mitenkään ole tuntunut vahingollisesti mihinkään vaikuttavan.

Pikkuhiljaa kannattaa aloitella. Ensin kävelylenkkejä sitten vasta juoksua. Vatsalihaksissa ensin ihan vaan navan sisään vetoa ja sitten vasta vatsarutistuksia. Vatsalihasten palautumista voi kokeilla niin että jalat koukussa selinmakuulla nostaa pään irti lattiasta ja kokeilee tuntuuko keskilinjassa navan tienoilla rakoa. Kun se on 1-2 cm, voi vatsalihasharjoitukset aloitella. Muistakaahan lantionpohjalihasharjoitukset ettei tule ikäviä yllätyksiä pidättelyn kanssa.

Terkuin fysioterapeutti ja kahden lapsen äiti

Yhteistyössä